news-background
news-background

چرخش نتفلیکس از فیلمسازان «مؤلف» به سمت «مخاطب»

نتفلیکس به گفته یکی از مدیرانش در انتخاب پروژه‌ها تغییر رویکرد خواهد داد.

«دن لین» مدیر محتوای جدید نتفلیکس از این پس به جای چراغ سبز نشان دادن به پروژه‌های فیلمسازان مؤلف روی عناوینی تمرکز می‌کند که «بیشتر درباره مخاطبند.» لین از ابتدای ماه آوریل به نتفلیکس ملحق شده و در این دو هفته تغییرات زیادی ایجاد کرده است.

او که ۱۵ نفر را اخراج کرده بر این باور است که نتفلیکس از این پس نباید فیلم‌های پرخرجی چون «مرد خاکستری» (The Gray Man) با بازی «رایان گاسلینگ» و «کریس اوانز» یا «اعلان قرمز» (Red Notice) «رایان رینولدز»، «گل گدوت» و «دووین جانسون» را تولید کند و در عوض کیفیت فیلم‌ها را بالاتر ببرد و فیلم‌های متنوع‌تری با بودجه‌های مختلف برای ۲۶۰ میلیون مشترکش بسازد.

این پلتفرم تمایلی به ادامه همکاری با فیلمسازانی چون «مارتین اسکورسیزی» یا «بردلی کوپر» ندارد و در مقابل پخش فیلم‌هایی که در استودیوهای دیگر تولید شده‌اند مقاومت زیادی نشان نخواهد داد. در فهرست هفتگی پربیننده‌ترین فیلم‌های نتفلیکس شش عنوان خارج از این استودیو تولید شده‌اند.

«نیویورک تایمز» گزارش داده است که فیلم «آرورا» (Aurora) «کاترین بیگلو» که قرار بود اولین فیلم او پس از هفت سال باشد و امسال فیلمبرداری شود چند ماه پیش لغو شده است. این کارگردان ۷۲ ساله فیلم‌های «مهلکه» (The Hurt Locker) و «سی دقیقه نیمه‌شب» (Zero Dark Thirty) را در کارنامه دارد. نتفلیکس برای تولید «مایسترو» (Maestro) «بردلی کوپر» ۸۰ میلیون دلار هزینه کرد اما برنده هیچ جایزه اسکاری نشد. غول پلتفرم‌های استریم در سال‌های پیش با فیلمسازان مؤلف زیادی از جمله «آلفونسو کوارون» و «بونگ جون هو» همکاری کرده بود.

«دیوید لینچ» هفته پیش فاش کرد که نتفلیکس با تولید فیلم انیمیشن بلند او مخالفت کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید