news-background
news-background

او.جی. سیمپسون ورزشکار و بازیگر آمریکایی تبرئه شده از اتهام قتل درگذشت

«او.جی. سیمپسون» ورزشکار سابق آمریکایی که در دهه ۱۹۹۰ از اتهام قتل همسر سابقش و دوست او تبرئه شد در ۷۶ سالگی درگذشت. خانواده سیمپسون با انتشار بیانیه‌ای درگذشت او پس از ابتلا به سرطان پروستات را تأیید کرده‌اند.

سیمپسون مه سال گذشته ویدیویی در شبکه اجتماع ایکس منتشر کرد و گفت به سرطان مبتلا شده است. او نوشته بود باید شیمی درمانی را شروع کند: «به نظر می‌رسد که بر آن غلبه می‌کنم.» فوریه گذشته یکی از تلویزیون‌های محلی لاس‌وگاس گزارش داد که سیمپسون دوباره تحت درمان قرار گرفته است. او دو روز بعد ویدیویی منتشر کرد و گفت: «حالم خوب است. یعنی بدیهی است که با مشکلاتی دست به گریبان هستم اما فکر می‌کنم به زودی تمام می‌شود.»

سیمپسون علاوه بر اینکه یک بازیکن فوتبال حرفه‌ای بود و در سینما و تلویزیون دیده می‌شد، سخنگوی کمپانی هرتس بود و رویدادهای ورزشی را گزارش می‌کرد. اما ژوئن سال ۱۹۹۴ وقتی همسر سابقش «نیکول براون سیمپسون» و دوست آن زن «ران گلدمن» به شکل بی‌رحمانه‌ای در لس‌آنجلس به قتل رسیدند، پلیس او را بازداشت و متهم به قتل کرد.

پنج روز بعد از آن قتل‌ها، ۹۵ میلیون آمریکایی تصاویر تعقیب خودروی فورد برانکوی سیمپسون توسط پلیس را به مدت دو ساعت از تلویزیون دیدند. سیمپسون در نهایت تسلیم شد و به اتهام قتل در دادگاه حضور پیدا کرد. اکتبر سال ۱۹۹۵، پس از برگزاری دادگاهی که به صورت روزانه از تلویزیون پخش می‌شد سیمپسون از اتهام قتل تبرئه شد.

سپتامبر سال ۲۰۰۷ و پس از گذشت دوازده سال، سیمپسون به صورت مسلحانه و به همراه یک گروه وارد هتلی در لاس‌وگاس شد تا به ادعای خودش چند شئ ورزشی را پس بگیرد. او به چند جرم از جمله آدمربایی و سرقت متهم شد. سال بعد، او مجرم شناخته شد و برای تحمل ۳۳ سال حبس به زندان رفت اما اکتبر سال ۲۰۱۷ و با عفو مشروط از زندان آزاد شد.

هالیوود چند فیلم و سریال از جمله «او.جی.: ساخت آمریکا» (O.J.: Made in America) و «مردم علیه او.جی سیمپسون» (The People v. O. J. Simpson: American Crime Story) را بر اساس زندگی او ساخته است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید