news-background
news-background

دیوید لینچ می‌گوید نتفلیکس فیلم انیمیشن Snootworld او را رد کرده است

نتفلیکس حاضر به ساختن فیلم انیمیشن لینچ نشده است.

«دیوید لینچ» ادعا می‌کند که نتفلیکس برای فیلم انیمیشن بلند او موسوم به «اسنوت‌ورلد» (Snootworld) چراغ سبز نشان نداده است. کارگردان «مخمل آبی» (Blue Velvet) و «تویین پیکس» (Twin Peaks) در مصاحبه جدیدی با «ددلاین» می‌گوید این پروژه انیمیشن از دو دهه قبل در دست ساخت است.

لینچ فیلمنامه این فیلم را با همکاری «کارولاین تامپسون» نویسنده «کابوس پیش از کریسمس» (The Nightmare Before Christmas)‌ و «خانواده آدامز» (The Addams Family) به نگارش درآورده است. او فاش می‌کند که نتفلیکس این پروژه را «رد» کرده چرا که «داستان‌های افسانه‌ای قدیمی چرند به حساب می‌آیند.»

لینچ می‌گوید: «نمی‌دانم از چه زمانی شروع کردم به فکر کردن درباره اسنوت‌ها اما طرح‌هایی از اسنوت‌ها داشتم و سپس داستانش شکل گرفت. با کارولاین ملاقات کردم و ما روی فیلمنامه کار کردیم. اخیراً فکر کردم که شاید کسی علاقه داشته باشد و آن در چند ماه گذشته را به نتفلیکس ارائه دادم اما آن‌ها ردش کردند.»

او اضافه می‌کند: ««اسنوت‌ورلد» یک نوع داستان قدیمی است اما در انیمیشن‌های امروز بیشتر شوخی‌های سطحی اهمیت دارند. داستان‌های افسانه‌ای قدیمی چرند به شمار می‌آیند: ظاهراً مردم تمایلی به دیدنشان ندارند. دنیا تغییر کرده و نه گفتن راحت‌تر از بله گفتن است.»

لینچ می‌گوید دخترش «جنیفر لینچ» کارگردانی این فیلم انیمیشن را نپذیرفته چرا که پروژه‌های زیادی در دست ساخت دارد. این فیلمساز همچنان به دنبال سرمایه‌گذار است تا «اسنوت‌ورلد» را بسازد. او پس از «امپراتوری درون» (Inland Empire) و «تویین پیکس: بازگشت» (Twin Peaks: The Return) فیلم بلند یا سریالی را کارگردانی نکرده است.

او ادامه می‌دهد: «این داستان را دوست دارم. اثری است که هم کودکان و هم بزرگسالان می‌توانند درک کنند. هیچ‌وقت یک فیلم انیمیشن سرراست نساخته‌ام اما این روزها با رایانه می‌توان کارهای شگفت‌انگیزی کرد.»

تامپسون می‌گوید داستان این انیمیشن درباره مخلوقات کوچکی‌اند که در هشت سالگی متحول و حتی کوچک‌تر می‌شوند. وقتی اسنوت قهرمان داستان ناپدید می‌شود، خانواده او برای یافتنش به دنیایی دیوانه‌وار و پرهرج‌ومرج قدم می‌گذارد.

نتفلیکس به تازگی در فیلم انیمیشن «اوریون و تاریکی» (Orion and the Dark) با «چارلی کافمن» همکاری کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید