news-background
news-background

فروش ۱۹۴ میلیون دلاری Godzilla x Kong: The New Empire در هفته اول؛ عبور Dune 2 از ۶۲۰ میلیون دلار

به‌روزرسانی یکشنبه: فیلم «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» (Godzilla x Kong: The New Empire) برادران وارنر پس از سه روز افتتاحیه جهانی ۱۹۴ میلیون دلاری را ثبت کرد و در اولین هفته اکران به سومین فیلم پرفروش سال پس از «تلماسه ۲» (Dune: Part Two) با ۶۲۶ میلیون دلار و «پاندای کونگ‌فوکار ۴» (Kung Fu Panda 4) با ۳۴۷ میلیون دلار تبدیل شد.

«امپراتوری جدید» در ۶۴ بازار بین‌المللی ۱۱۴ میلیون دلار و در آمریکای شمالی ۸۰ میلیون دلار فروخته است. پرفروش‌ترین بازارهای خارجی این فیلم به کارگردانی «آدام وینگارد» چین با ۴۴ میلیون دلار، مکزیک با ۱۲.۸ میلیون دلار و هند با ۵.۵ میلیون دلارند.

قسمت قبلی این چندگانه تحت عنوان «گودزیلا در برابر کونگ» (Godzilla vs. Kong) در زمان پاندمی همزمان با اکران در سالن‌های سینما از پلتفرم استریم اچ‌بی‌او مکس پخش شد و ۴۷۴ میلیون دلار فروخت. انتظار می‌رود «امپراتوری جدید» به راحتی این فروش را پشت سر بگذارد.

«امپراتوری جدید» در حالی افتتاحیه داخلی ۸۰ میلیون دلاری را ثبت کرده که تا چند روز پیش از اکران فروش ۵۵ میلیون دلاری برای آن پیش‌بینی می‌شد. منتقدین از این فیلم با بازی «ربکا هال»، «برایان تایری هنری» و «دن استیونز» استقبال گرمی به عمل نیاوردند اما سینماروها به آن نمره بسیار خوب A- دادند. «امپراتوری جدید» با ۸۰ میلیون دلار پس از «گودزیلا» سال ۲۰۱۴ در رده دوم پرفروش‌ترین افتتاحیه‌های چندگانه «مانسترورس» قرار می‌گیرد. «کونگ: جزیره جمجمه» (Kong: Skull Island) فروش ۶۱ میلیون دلاری، «گودزیلا: سلطان هیولاها» (Godzilla: King of the Monsters) فروش ۴۷.۷ میلیون دلاری و «گودزیلا در برابر کونگ» فروش ۳۱ میلیون دلاری را افتتاحیه داخلی ثبت کرده بودند.

برادران وارنر این هفته با «تلماسه ۲» از فروش جهانی ۶۲۶ میلیون دلاری عبور کرد. تازه‌ترین ساخته «دنی ویلنوو» در طول این آخر هفته ۱۸.۴ میلیون دلار از ۷۳ بازار به دست آورد. پرفروش‌ترین بازارهای خارجی این دنباله جدا از آمریکای شمالی با ۲۵۲ میلیون دلار، چین با ۴۶.۵ میلیون دلار، بریتانیا با ۴۳ میلیون دلار، آلمان با ۳۴.۳ میلیون دلار و فرانسه با ۳۴.۲ میلیون دلار است.

فیلم «شکارچیان روح: امپراتوری یخ‌زده» (Ghostbusters: Frozen Empire) سونی در دومین هفته اکران در آمریکا با کاهش فروش ۶۵ درصدی روبرو شد و ۱۵.۷ میلیون دلار فروخت. این فیلم پس از دو هفته در بازار داخلی از ۷۳ میلیون دلار و در سراسر دنیا از ۱۰۸ میلیون دلار عبور کرده است.

«پاندای کونگ‌فوکار ۴» با ۱۰ میلیون دلار در رتبه سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته در آمریکا قرار گرفته و از ۱۵۱ میلیون دلار عبور کرده است. فروش جهانی این فیلم که با بودجه ۸۵ میلیون دلاری ساخته شده این هفته از ۳۴۷ میلیون دلار عبور کرده است.

فیلم «معصوم» (Immaculate) «سیدنی سویینی» ۴۱ درصد نسبت به هفته قبل کاهش فروش را ثبت کرد و با ۳.۲ میلیون دلار به رتبه پنجم رسید. فروش داخلی این فیلم تا امروز از ۱۱ میلیون دلار عبور کرده است.

«اوپنهایمر» (Oppenheimer) «کریستفر نولان» در اولین هفته اکران در ژاپن ۲.۵ میلیون دلار فروخته و از ۹۶۵ میلیون دلار در سراسر دنیا عبور کرده است.

   

به‌روزرسانی شنبه: فیلم «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» (Godzilla x Kong: The New Empire) به سمت افتتاحیه جهانی ۱۷۵ میلیون دلاری حرکت می‌کند. این فیلم در ۶۲ بازار بین‌المللی ۴۷.۹ میلیون دلار و ۱۸ میلیون دلار دیگر در چین فروخته است.

این فیلم در بریتانیا تا امروز ۲.۴ میلیون دلار و در هند ۱.۹ میلیون دلار فروخته و رکورد روز افتتاحیه فیلم‌های برادران وارنر را شکسته است. پرفروش‌ترین بازارهای خارجی این دنباله جدا از چین، مکزیک با ۷.۲ میلیون دلار، بریتانیا با ۲.۴ میلیون دلار، اسپانیا با ۲.۲ میلیون دلار، استرالیا با ۱.۹ میلیون دلار و هند با ۱.۹ میلیون دلار بوده‌اند.

فروش داخلی «امپراتوری جدید» در روز اول به ۳۷ میلیون دلار از ۳۸۶۱ سالن سینما رسیده در حالی که پیش‌بینی می‌شد این فیلم در سه روز اول اکران ۵۰ میلیون دلار فروش کند.

فیلم «شکارچیان روح: امپراتوری یخ‌زده» (Ghostbusters: Frozen Empire) سونی به سمت فروش سه روزه ۱۵.۵ میلیون دلاری در دومین هفته اکران حرکت می‌کند و نزدیک به ۶۵ درصد کاهش را ثبت خواهد کرد. فروش قسمت قبلی این چندگانه در دومین هفته اکران ۴۵ درصد کاهش داشت.

فیلم‌های «پاندای کونگ‌فوکار ۴» (Kung Fu Panda 4) و «تلماسه ۲» (Dune: Part Two) برای رتبه سوم رقابت خواهند داشت. قسمت چهارم «پاندا» به فروش آخر هفته ۱۰ میلیون دلاری نزدیک می‌شود. فیلم «معصوم» (Immaculate) «سیدنی سویینی» در دومین هفته اکران به ۳.۱ میلیون دلار نزدیک شده و ۴۱ درصد کاهش را نسبت به افتتاحیه ثبت کرده است.

فیلم «اوپنهایمر» (Oppenheimer) این هفته بالأخره در ژاپن اکران شد و در روز اول اکران ۸۰۰ هزار دلار فروخت. آخرین فیلم «کریستفر نولان» که هفت جایزه اسکار را دریافت کرده، پس از هشت ماه تأخیر در ژاپن به نمایش درآمده است. «لوییز فرناندو» تحلیل‌گر باکس آفیس گزارش داده است که این فروش «اوپنهایمر» دو برابر «تلماسه ۲» در اولین جمعه خود بوده است. انتظار می‌رود این فیلم با بازی «کیلین مورفی» در نقش «پدر بمب اتمی» در سه روز اول اکران در ژاپن ۳.۵ میلیون دلار فروش کند و به پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی سال ۲۰۲۴ در این کشور تبدیل شود. فروش جهانی «اوپنهایمر» تا امروز از ۹۶۰ میلیون دلار عبور کرده است.  

فیلم «گودزیلا و کونگ» در دو روز اول اکران در چین بیش از ۱۳ میلیون دلار فروخت.

به‌روزرسانی جمعه: «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» (Godzilla x Kong: The New Empire) استودیوهای برادران وارنر و لجندری در دو روز اول اکران در کشور چین به فروش ۱۳.۴ میلیون دلاری رسیده است. این فیلم از چهارشنبه در ۴۹ کشور اکران شده و تا جمعه شب به ۱۶ میلیون دلار نزدیک شده است.

این فیلم در بازار مکزیک ۴.۱ میلیون دلار و در استرالیا ۷۸۲ هزار دلار فروخته است. فروش «امپراتوری جدید» در استرالیا تا ۱۱ درصد بهتر از «گودزیلا در برابر کونگ»، ۴۵ درصد بهتر از «مأموریت غیرممکن ۷» (Mission: Impossible 7)، ۱۱۵ درصد بهتر از «تبدیل‌شوندگان: ظهور غول‌ها» (Transformers: Rise of the Beasts)، ۱۷۰ درصد بهتر از «گودزیلا: سلطان هیولاها» (Godzilla: King of the Monsters)، ۱۸۸ درصد بهتر از «مگ ۲» (The Meg 2) و بیش از ۵۲۰ درصد بهتر از «کونگ: جزیره جمجمه» (Kong: Skull Island) است.

پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی «امپراتوری جدید» تا جمعه جدا از چین، کشور مکزیک با ۴.۱ میلیون دلار، اسپانیا با ۱.۴ میلیون دلار، اندونزی با ۸۸۱ هزار دلار، تایوان با ۸۱۹ هزار دلار و مالزی با ۷۹۷ هزار دلار بودند. امتیاز این فیلم از خریداران بلیت چینی به ۹.۴ رسیده است.

«امپراتوری جدید» بر اساس آخرین برآوردها به دنبال افتتاحیه داخلی ۷۵ میلیون دلاری است. در روزهای اخیر برای این دنباله به کارگردانی «آدام وینگارد» فروش کمتری در آمریکا پیش‌بینی می‌شد. فروش داخلی روز اول «امپراتوری جدید» در ایالات متحده و کانادا به ۳۵ میلیون دلار می‌رسد در حالی که سینماروها به آن نمره A- «سینمااسکور» داده‌اند که پس از «گودزیلا در برابر کونگ» سال ۲۰۲۱ بهترین نمره چندگانه است.

«گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» با افتتاحیه ۷۵ میلیون دلاری در رده پنجم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ آمریکا در آخر هفته عید پاک قرار می‌گیرد. چهار فیلم برتر این آخر هفته «بتمن در برابر سوپرمن» (Batman v. Superman) با ۱۸۱ میلیون دلار، «فیلم برادران سوپر ماریو» (Super Mario Bros Movie) با ۱۶۶.۴ میلیون دلار، «سریع و خشن ۷» (Furious 7) با ۱۶۱ میلیون دلار و «سرنوشت خشمگین» (Fate of the Furious) با ۱۰۷ میلیون دلارند.

این فیلم با بودجه ۱۳۵ میلیون دلاری تولید شده و پیش‌تر انتظار می‌رفت ۶۷ میلیون دلار در سه روز اول اکران در آمریکای شمالی فروش کند. منتقدین از این فیلم استقبال گرمی به عمل نیاورده‌اند اما امتیاز مخاطبین «امپراتوری جدید» در «راتن تومیتوز» به ۹۳ درصد و در «پست‌ترک» به پنج ستاره رسیده است.

در این آخر هفته فیلم «شکارچیان روح: امپراتوری یخ‌زده» (Ghostbusters: Frozen Empire) سونی با ۶۸ درصد کاهش فروش مواجه خواهد شد و با حدود ۱۴ میلیون دلار در رده دوم قرار می‌گیرد. پس از آن «پاندای کونگ‌فوکار ۴» (Kung Fu Panda 4) با کاهش فروش ۳۵ درصدی و ۱۰.۸ میلیون دلار در چهارمین هفته اکران در رده سوم جای می‌گیرد و «تلماسه ۲» (Dune: Part Two) با ۱۰.۵ میلیون دلار از فروش داخلی ۲۵۲ میلیون دلاری عبور می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید