news-background
news-background

دیوید دستمالچیان می‌گوید نولان و ویلنوو از او درباره یکدیگر سؤال می‌کرده‌اند: «ریسمان باریکی میان آن‌ها هستم»

دستمالچیان از تجربه همکاری با ویلنوو و نولان گفته است.

«دیوید دستمالچیان» در مصاحبه جدیدی با «هالیوود ریپورتر» از تجربه همکاری با «دنی ویلنوو» و «کریستفر نولان» گفته است. این دو بلاکباسترساز شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند و چندین بار از آثار یکدیگر ستایش کرده‌اند. هر دوی آن‌ها در اوج دوران فیلمسازی خودند و با «اوپنهایمر» (Oppenheimer) و «تلماسه ۲» (Dune: Part Two) رکوردهای زیادی را شکسته‌اند.

دستمالچیان توضیح می‌دهد که ویلنوو در زمان فیلمبرداری «زندانیان» (Prisoners) از او درباره نولان سؤال می‌پرسیده و نولان در زمان فیلمبرداری «اوپنهایمر» باید به پرسش‌های نولان پیرامون ویلنوو جواب می‌داده است: «یکی از اولین حرف‌هایی که [ویلنوو در زمان فیلمبرداری «زندانیان»] به من گفت این بود: «می‌خواهم از تجربه‌ات در فیلم «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) بشنوم. می‌خواهم بدانم که همکاری با کریستفر نولان چگونه بوده.» و ده سال بعد از آنکه «زندانیان» را ساختیم، در «اوپنهایمر» دوباره با نولان همکاری می‌کردم، و درباره این حرف می‌زدیم که او چقدر به آثار دنی ویلنوو علاقه دارد. حالا او بود که از من درباره تجربه‌ام در صحنه فیلمبرداری دوستمان دنی سؤال می‌کرد. اینکه می‌دانستم ریسمان باریکی میان این دو هنرمند هستم، لحظه بسیار جذابی در زندگی‌ام بود.»

دستمالچیان در ادامه می‌گوید تماشای پیشرفت فیلمسازی نولان مثل دیدن تاریخ سینماست: «به عنوان یک بازیگر تئاتر اهل شیکاگو، اولین باری که در یک صحنه ایستادم «شوالیه تاریکی» بود، و حالا پس از این همه سال، نقش در «اوپنهایمر»‌ دارم و تأثیری که روی مخاطب، فرهنگ، جامعه و تاریخ سینما دارد را می‌بینم. به اعتقاد من بخش بسیار مهمی از تاریخ سینماست و باعث شد حس بسیار نوستالژیکی داشته باشم.»

نولان پیش‌تر درباره فیلم «تلماسه» گفته بود: «به نظر من اثر بی‌نظیری است. بخت این را داشته‌ام که چند باری ببینمش، و هر بار چیزهای جدیدی کشف کرده‌ام، جزئیات تازه‌ای در آن دنیا. به آن شکلی که برای پرده‌های بزرگ طراحی شده. لذت و هدیه‌ای واقعی است به هواداران سینما در هرجایی که هستند.»

ویلنوو در پادکست «ریل‌بلند» در مورد نولان و فیلم «تنت» (Tenet) گفته است: «با دیدن «تنت» مدهوش شدم. به نظر من یک شاهکار است. به نظر من یک دستاورد سینمایی بی‌مانند است. فیلم بسیار پیچیده‌ای است، بسیار لذت بردم، چند بار آن را دیده‌ام و هر بار شگفت‌زده شده‌ام و فکر می‌کنم سطح چیره‌دستی نولان بی‌همتاست.»

این بازیگر ایرانی تبار به تازگی با فیلم «آخر شب با شیطان» (Late Night with the Devil) رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه تاریخ استودیوی آی‌اف‌سی را شکسته است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید