news-background
news-background

الیویا کولمن: اگر اسمم الیور کولمن بود دستمزد بیشتری به من می‌دادند

بازیگر برنده اسکار «سوگلی» از تبعیض جنسیتی در هالیوود می‌گوید.

«الیویا کولمن» از اختلاف دستمزد میان بازیگران زن و مرد در هالیوود گفته است. بازیگر برنده اسکار «سوگلی» (The Favourite) در سی‌ان‌ان با «کریستین امان‌پور» به گفت‌وگو نشسته است.

کولمن می‌گوید: «اجازه بدهید درباره اختلاف دستمزد حرف نزدم، اما بازیگران مرد بسیار بیشتر دریافت می‌کنند چون عادت دارند بگویند مخاطب را جذب می‌کنند. این ادعا در واقع دهه‌هاست که حقیقت ندارد اما هنوز از آن به عنوان دلیلی برای پول ندادن به زنان به اندازه همتایان مرد استفاده می‌کنند.»

وقتی امان‌پور می‌پرسد که آیا او به رغم دریافت جوایز معتبر قربانی این تبعیض است یا نه می‌گوید: «این را می‌دانم که اگر اسم من الیور کولمن بود، درآمد لعنتی بسیار بیشتری نسبت به الان داشتم. می‌دانم که یک اختلاف دستمزد به ۱۲ هزار درصد می‌رسد.»

پیش از کولمن، «تاراجی پی. هانسون» از بی‌ارزش شمردن شدن بازیگران سیاه در هالیوود انتقاد کرده و گفته بود: «آدم خسته می‌شود. می‌شنوم که می‌گویند: ‌«خیلی کاری می‌کنی.» خوب، باید بکنم. دخل و خرج جور در نمی‌آید. وقتی شروع می‌کنید به زیاد کار کردن، یک گروه تشکیل می‌دهید و هزینه‌های سنگین ایجاد می‌شود. ما به تنهایی بازیگری نمی‌کنیم. یک گروه کامل پشت ماست. باید پول آن‌ها را بدهید.»

کولمن در مصاحبه دیگری با «ایندی‌وایر» می‌گوید صحنه حذف شده بازی خود در فیلم «باربی» (Barbie) را هرگز ندیده است: «اما از نظر من عالی بود، چون برای آن نقش پولم را گرفتم، و هیچ‌کس نمی‌توانست بگوید که مزخرف بوده‌ام.» کولمن از ۲۹ مارس فیلم «نامه‌های کوچک شیطنت‌آمیز» (Wicked Little Letters) را در سالن‌های سینما دارد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید