news-background
news-background

گریه‌های تاراجی پی. هانسون: هالیوود روح شما را می‌دزدد؛ هنوز دستمزد کافی دریافت نمی‌کنم

هانسون یک بار دیگر از دستمزد ناکافی بازیگران آفریقایی تبار انتقاد کرده است.

«تاراجی پی. هانسون» وقتی در مصاحبه با «گیل کینگ» از دستمزدهای ناکافی بازیگری می‌گفت به گریه افتاد. این بازیگر نامزد اسکار که به زودی در «رنگ بنفش» (The Color Purple) دیده خواهد شد در پاسخ به این پرسش که آیا شایعه کناره‌گیری او از بازیگری حقیقت دارد یا نه می‌گوید هنوز دستمزد کافی دریافت نمی‌کند.

هانسون می‌گوید: «از این همه سخت کار کردن، قدردان بودن و دریافت بخش ناچیزی از هزینه‌ها خسته شده‌ام. خسته شده‌ام از اینکه می‌شنوم خواهرانم این حرف‌ها را بارها و بارها تکرار می‌کنند. آدم خسته می‌شود. می‌شنوم که می‌گویند: ‌«خیلی کاری می‌کنی.» خوب، باید بکنم. دخل و خرج جور در نمی‌آید. وقتی شروع می‌کنید به زیاد کار کردن، یک گروه تشکیل می‌دهید و هزینه‌های سنگین ایجاد می‌شود. ما به تنهایی بازیگری نمی‌کنیم. یک گروه کامل پشت ماست. باید پول آن‌ها را بدهید.»

او ادامه می‌دهد: «وقتی می‌شنوید که یک نفر می‌گوید: «تا جایی که می‌دانم، «عمو سم» ۵۰ درصد برمی‌دارد. [اگر دستمزد ۱۰ میلیون دلار باشد] حالا ۵ میلیون دلار داریم. اعضای گروه شما ۳۰ درصد از درآمد شما را برمی‌دارد، قبل از اینکه «عمو سم» درصدش را بگیرد. حالا حساب کنید. من یک انسانم. هر بار که نقشی بازی می‌کنم و به دستاوردی می‌رسم، وقتی زمان مذاکره فرامی‌رسد دوباره آن پایین‌ها هستم گویی این نقش را بازی نکرده‌ام، و خسته شده‌ام. خسته‌ام. تأثیر منفی روی شما می‌گذارد. معنایش چیست؟ اگر نتوانم برای کسانی که پشت من هستند بجنگم پس دارم چه غلطی می‌کنم؟»

هانسون در این مقطع به هق‌هق می‌افتد و در ادامه توضیح می‌دهد که به رغم همه موفقیت‌هایش در زمینه بازیگری به او می‌گویند «پول زیادی روی میز نیست» چرا که فیلم‌های او و داستان‌هایی که روی سیاهان تمرکز می‌کنند در خارج از مرزهای آمریکا با استقبال مواجه نمی‌شوند.

او اضافه می‌کند که‌ در طول بیست سال بازیگری همین حرف‌های تکراری را شنیده است:‌ «و من باید لبخند و پوزخند بزنم و تحمل کنم. دیگر کافی است! به این دلیل است که [کسب‌وکارهای] دیگری دارم چون این صنعت اگر به آن اجازه دهید، روح شما را می‌دزدد. من اجازه نمی‌دهم این اتفاق بیفتد.»

هانسون پیش‌تر در مصاحبه با «انجلیک جکسون»‌ برای «ورایتی» فاش کرده بود که به خاطر اختلاف نظر پیرامون دستمزد تا مرز جدایی از «رنگ بنفش» پیش رفته است. او در سال ۲۰۱۹ به «ورایتی» گفته بود که برای بازی در «مورد عجیب بنجامین باتن» (The Curious Case of Benjamin Button) مقابل «برد پیت» و «کیت بلانشت» ۱۰۰ هزار دلار دریافت کرده است: «نیم میلیون دلار درخواست کردم. اما آن‌ها به من ۱۰۰ هزار دلار دادند. منطقی است؟ بازیگر شماره سه در آن کال شیت بودم. از نظر شما منطقی است؟ فقط ۵۰۰ هزار دلار می‌خواستم.»

«رنگ بنفش» از ۲۵ دسامبر در آمریکا اکران خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید