news-background
news-background

واکنش کارگردانان Late Night With the Devil به منتقدین استفاده از هوش مصنوعی در فیلم

استفاده از هوش مصنوعی در فیلم «آخر شب با شیطان» با انتقاد روبرو شده است.

با اکران فیلم «آخر شب با شیطان» (Late Night With the Devil) بحث استفاده از هوش مصنوعی در سینما دوباره شعله‌ور شد. این فیلم هارر و تاریخی با بازی «دیوید دستمالچیان» که داستانی در دهه ۱۹۷۰ روایت می‌کند به تازگی اکران شده و در روز اول ۱.۱ میلیون دلار فروخته است.

دستمالچیان نقش «جک دلروی» مجری یک برنامه شبانه به نام «جغدهای شب» را بازی می‌کند که سعی دارد بینندگان بیشتری نسبت به برنامه «جانی کارسون» جذب کند. برای رسیدن به این هدف، او یک برنامه ویژه هالووین ترتیب می‌دهد اما نمی‌داند که نیروهای شیطانی را رها خواهد کرد.

پس از آنکه برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی استفاده از هوش مصنوعی برای تولید چند تصویر را در فیلم شناسایی کردند سازندگان با انتقاد روبرو شدند. «کامرون کایرنز» و «کالین کایرنز» استرالیایی نویسنده و کارگردانان فیلم در مصاحبه با «ورایتی» به این اعتراضات واکنش نشان داده‌اند و می‌گویند: «در رابطه با تیم گرافیک و طراحی صحنه بسیار خوب ما که همگی خستگی‌ناپذیر کار کردند تا این فیلم مانند آنچه همیشه تصور می‌کردیم ظاهر دهه هفتادی پیدا کند، ما برای سه تصویر ثابت که بعدها ویرایش شد و در نهایت به شکل بسیار کوتاهی در فیلم قرار گرفت هوش مصنوعی را آزمایش کردیم. فوق‌العاده خوش‌شانس بودیم که با چنین بازیگران و گروه تولید بااستعداد و پرشوری همکاری می‌کردیم تا این فیلم را بسازیم. مشتاقیم که این آخر هفته خودتان فیلم را ببینید.»

دستمالچیان در کلیپی که «کوین مک‌کارتی» ژورنالیست آمریکایی منتشر کرده به این بحث می‌پردازد. این فیلم نزدیک به یک سال پیش و چند ماه قبل از اعتصاب نویسندگان و بازیگران هالیوود در جشنواره «جنوب از جنوب غربی» (SXSW) اکران شده بود. دستمالچیان می‌گوید: «تنها چیزی که من را ناراحت می‌کند این است که ما گروه طراحی گرافیک بسیار خوبی داشتیم، و هنرمندانی که در این فیلم عالی عمل کردند، بنابراین ناراحت می‌شوم که می‌بینم این موضوع جلب توجه کرده، اما درک می‌کنم.»

او ادامه می‌دهد: «از این فیلم به عنوان یک اثر سراسر اریجینال حمایت می‌کنم. ساعت‌های زیادی صرف خلق این صحنه هنرمندانه و این دنیا شد. اما خوب است که این بحث شکل گرفته.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید