news-background
news-background

دنی ویلنوو: Dune 3 باید بهتر از قسمت دوم باشد

«دنی ویلنوو» می‌گوید فقط در صورتی قسمت سوم «تلماسه» (Dune) را می‌سازد که از «تلماسه ۲» (Dune: Part Two) فیلم بهتری باشد. قسمت سوم فیلم اگر چراغ سبز بگیرد از رمان «مسیحای تلماسه» (Dune Messiah) «فرانک هربرت» اقتباس خواهد شد. «تلماسه ۲» به تازگی از فروش ۵۰۰ میلیون دلاری عبور کرده و ساخته شدن قسمت بعدی محتمل به نظر می‌رسد.

ویلنوو در مصاحبه با «امپایر» می‌گوید: «هر دو فیلم را پشت سر هم ساختم که از نظر من کاملاً منطقی است. احساس کردم فکر خوبی است که درست پس از «قسمت اول» ادامه بدهیم. طراحی و نویسندگی و غیره را شروع کرده بودیم. اما معنای دیگرش این بود که شش سال بی‌وقفه در آراکیس به سر می‌بردم و فکر می‌کنم بهتر باشد که کمی درنگ کنم. اولاً، اطمینان پیدا می‌کنم که فیلمنامه قوی است.»

او اضافه می‌کند: «اگر برگردیم، باید واقعی باشد، باید قابل‌درک باشد. اگر «مسیحای تلماسه» را بسازم، علتش این است که از «قسمت دو» فیلم بهتری خواهد بود. وگرنه، نمی‌سازم.»

ویلنوو چند بار به کارگردانی قسمت سوم «تلماسه» ابراز تمایل کرده است. او پیش‌تر در مصاحبه با «اینترتینمنت ویکلی» گفته بود: «فرانک هربرت شش کتاب نوشته، و هرچه بیشتر می‌نوشت، وهم‌آلودتر می‌شد. بنابراین نمی‌دانم چگونه بخش‌هایی از این کتاب‌ها قابل‌اقتباس خواهد بود. به ترتیب پیش می‌رویم. اگر بتوانم «تل‌ماسه: قسمت دوم» و «تل‌ماسه: مسیحا» را بسازم بسیار خوشنود خواهم بود.»

ویلنوو در مصاحبه با «امپایر» گفته بود: «اگر موفق شوم یک سه‌گانه بسازم، رؤیایی خواهد بود.» او اضافه می‌کند: «می‌خواهم بگویم که کلمات روی کاغذ [نوشته شده‌] است.»

علاوه بر ویلنوو، برخی از بازیگران فیلم از جمله «لئا سیدو» و «فلورنس پیو» به ساخته شدن قسمت سوم علاقه نشان داده‌اند. «زندیا» گفته بود: ««آیا حاضرم؟ البته. هر وقت دنی [ویلنوو] تماس بگیرد دست کم از طرف من پاسخ مثبت دریافت می‌کند. مشتاقم ببینم که چه پیش می‌آید. «مسیحا» را شروع کردم و با خود گفتم: «وای، فقط در قسمت اول فیلم بازی کرده‌ام. بهتر است به کتاب اول برگردم.» مسائل زیادی برای پرداختن دارد، و فکر می‌کنم کسی بهتر از [ویلنوو] برای ساختنش نیست.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید