news-background
news-background

قسمت اول سریال Shōgun در دیزنی+ و هولو پربیننده شد

اولین قسمت از سریال «شوگان»‌ ۹ میلیون بیننده داشت.

سریال «شوگان» (Shōgun) بنا بر اعلام دیزنی ۹ در پلتفرم‌های هولو، دیزنی+، و استار+ بیش از ۹ میلیون بیننده در شش روز اول داشته است. با این رکورد، «شوگان» به پربیننده‌ترین سریال کمپانی در خارج از آمریکا تبدیل می‌شود و از فصل اول «کارداشیان‌ها» (The Kardashians) عبور می‌کند.

دیزنی می‌گوید در بازار داخلی، «شوگان» کمی پربیننده‌تر از فصل دوم «خرس» (The Bear) بوده و پربیننده‌ترین قسمت اول سریال‌های اف‌ایکس در دیزنی+ تبدیل شده اما «خرس» همزمان از دیزنی+ پخش نشده بود.

برای محاسبه «بینندگان»، دیزنی مانند نتفلیکس مجموع استریم محتوا را بر مدت عنوان تقسیم می‌کند. هیچ‌یک از این دو پلتفرم استریم آمار شفاف بینندگان را اعلام نمی‌کنند و به این علت مقایسه عملکرد «شوگان» با دیگر سریال‌ها ساده نیست.

دیزنی آخرین بار برای سریال «پرسی جکسون و المپ‌نشینان» (Percy Jackson and the Olympians) آمار بینندگان را اعلام کرده بود. قسمت اول آن مجموعه تلویزیونی در شش روز اول ۱۳ میلیون بیننده در دیزنی+ و هولو ثبت کرد. به همین ترتیب، قسمت اول «آسوکا» (Ahsoka) ۱۴ میلیون بیننده داشت.

تاکنون سه قسمت اول سریال «شوگان»‌در دسترس قرار گرفته و پخش آن تا اواخر آوریل ادامه دارد. قسمت چهارم (The Eightfold Fence) ۱۲ مارس پخش می‌شود.

«شوگان» داستانی در ژاپن سال ۱۶۰۰ بازگو می‌کند و «هیرویوکی سانادا» نقش «لرد یوشی توراناگا» را بر عهده گرفته که باید برای بقا با «شورای نواب» که علیه او متحد شده‌اند بجنگد. وقتی یک کشتی مرموز اروپایی و کشتی‌ران انگلیسی «جان بلک‌ثورن» با بازی «کازمو جارویس» با اسراری در سینه در نزدیکی دهکده پدیدار می‌شود، ممکن است موازنه قدرت را برای کمک به توراناگا تغییر دهد. سرنوشت توراناگا و بلک‌ثورن به مترجم آن‌ها «تودا ماریکو» با بازی «آنا ساوای» و یک زن مسیحی مرموز گره می‌خورد.

این سریال نقدهای مثبتی دریافت کرده و منتقدین آن را ««بازی تاج‌وتخت» بعدی» لقب داده‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید