news-background
news-background

نولان می‌گوید یکی از جملات فیلم The Dark Knight تا امروز او را «آزار» می‌دهد

یکی از جملات فیلم «شوالیه تاریکی» بیش از یک دهه است که نولان را آزار می‌دهد.

«کریستفر نولان» در مصاحبه با «ددلاین» از رفتار دولت ایالات متحده با «رابرت اوپنهایمر» گفته که او را «پدر بمب اتم» لقب داده‌اند. اوپنهایمر نقشی کلیدی در توسعه بمب اتم و جنگ جهانی دوم داشت اما دولت آمریکا به او تهمت جاسوسی و ارتباط با سازمان‌های کمونیست می‌زد. نولان می‌گوید یکی از جملات فیلم «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) یادآور مخمصه‌ای است که اوپنهایمر در آن گرفتار شده بود.

کارگردان «اوپنهایمر» (Oppenheimer) می‌گوید: «یکی از جملات «شوالیه تاریکی» من را آزار می‌دهد، و به این علت آزار می‌دهد که آن را ننوشته‌ام. برادرم [جاناتان] آن را نوشته. من را می‌رنجاند چون جمله‌ای است که بیش از همه قابل درک است. و در آن زمان، حتی درکش نمی‌کردم. او می‌گوید: «یا یک قهرمان می‌میری یا به اندازه‌ای زندگی می‌کنی که به یک شرور تبدیل شوی.»»

نولان به یاد می‌آورد: «در پیش‌نویس او خواندمش، و فکر کردم: «خیلی خوب، این جمله را نگه می‌دارم، اما واقعاً نمی‌دانم معنایش چیست. اصلاً معنی دارد؟»» و بعد، سال‌ها پس از بیرون آمدن فیلم، حقیقی و حقیقی‌تر شد. در این داستان، کاملاً صدق می‌کند. آن‌ها را بالا ببر، تخریبشان کن. با آدم‌ها این‌گونه رفتار می‌کنیم.»

«اوپنهایمر» نولان برنده هفت جایزه بفتا از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شده و «کیلین مورفی» برای بازی در «اوپنهایمر» جوایز بفتا و گلدن گلوب را دریافت کرده. این فیلم در ۱۳ بخش نامزد اسکار است و انتظار می‌رود هفته آینده جوایز را درو کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ۰۰:۲۱

👌

نمایش اسپویل