news-background
news-background

استقبال پل دینو از «فرسودگی» ژانر ابرقهرمانی: چه برهه زمانی خوشایندی

پل دینو می‌گوید «فرسودگی» ژانر ابرقهرمانی اتفاق «خوشایندی» است.

«پل دینو» بازیگر نقش «ریدلر» در «بتمن» (The Batman) در مصاحبه با «ایندیپندنت» می‌گوید از ناکامی پیاپی فیلم‌های ابرقهرمانی که از آن با تعبیر «فرسودگی» یاد می‌شود استقبال می‌کند و امیدوار است این ژانر جان دوباره‌ای بگیرد.

دینو که بیشتر با فیلم‌های مستقل شناخته می‌شد در این مصاحبه از اولین نقش ابرقهرمانی خود در فیلم «مت ریوز» گفته و توضیح داده است که هرگز هوادار این ژانر قابل‌پیش‌بینی نبوده اما قدرت نویسندگی ریوز باعث شده به «بتمن» ملحق شود: « فیلم‌های کامیک بوکی زیادی وجود دارند که می‌دانید چه به شما تحویل خواهند داد. با خواندن فیلمنامه «بتمن» می‌دانستی که یک فیلم واقعی است. هر جمله... این [قدرت نویسندگی] مت ریوز است.»

او در واکنش به شکست‌های متوالی فیلم‌های مارول و دی‌سی اضافه می‌کند:‌ «لحظه جالبی است که همه فکر می‌کنند:‌ «خیلی خوب - حالا چه کنیم؟» امیدوارم از آن لحظه به بعد، کسی جان تازه‌ای به [فیلم‌های ابرقهرمانی] بدمد، یا اثر دیگری شکوفا شود که ابرقهرمانی نباشد. اطمینان دارم که همچنان فیلم‌های خوبی ساخته می‌شوند، اما به نظر من لحظه خوشایندی است.»

دینو در ادامه می‌گوید استیصال در جنبه هنری فیلمسازی فقط مختص ژانر ابرقهرمانی نیست: «از این گذشته اتفاق بزرگتری است. به محض اینکه واژه «محتوا» وارد کار ما شد - به معنای ساختن فیلم و سریال - کمیت بر کیفیت غلبه پیدا کرد و به نظر من این یک خطای بزرگ است. به عنوان یک بیننده یا هنرمند از چنین اتفاقی استقبال نمی‌کنم.»

او در بخش دیگری از مصاحبه اعتراف می‌کند که می‌داند نقش شخصیت‌های «کودن عینکی» زیادی بازی کرده است: «همان‌گونه که می‌بینید چنین آدمی هستم. اما فکر می‌کنم اگر قرار بود فقط در این نقش‌ها بازی کنم، نمی‌دانم که آیا می‌خواستم بازیگر شوم یا نه.»

دینو به تازگی فیلم «فضانورد» (Spaceman) را در جشنواره برلین و نتفلیکس داشته است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید