news-background
news-background

زاویه دولان رئیس هیأت داوران بخش «نوعی نگاه» جشنواره کن ۲۰۲۴ شد

دولان رئیس هیأت داوران جشنواره کن ۲۰۲۴ در بخش «نوعی نگاه» شد.

«زاویه دولان» کارگردان کانادایی به عنوان رئیس هیأت داوران بخش «نوعی نگاه» جشنواره کن هفتاد و هفتم برگزیده شد. این فیلمساز با «مامی» (Mommy) برنده جایزه هیأت داوران کن شده بود.

دولان می‌گوید: «خوشحالم و افتخار می‌کنم که به عنوان رئیس هیأت داوران «نوعی نگاه» به کن برمی‌گردم. حتی بیش از فیلم ساختن، کشف آثار فیلمسازان بااستعداد در دل تجارب شخصی و حرفه‌ای من قرار داشته. در مسئولیتی که من سپرده شده، فرصت تمرکز روی جنبه‌های اساسی هنر سینما به همراه دیگر اعضای هیأت را می‌بینم: داستان‌هایی که صادقانه بازگو می‌شوند.»

دولان در ۱۹ سالگی با «مادرم را کشتم» (I Killed My Mother) اولین فیلم بلندش را کارگردانی کرد و نماینده کانادا در رقابت اسکار بود. او در سال ۲۰۱۰ وقتی ۲۱ ساله بود درام رمانتیک «ضربان قلب» (Heartbeats) را در بخش «نوعی نگاه» کن داشت. دو سال بعد، او با «به‌هرحال لارنس» (Laurence Anyways) به کن بازگشت تا «سوزان کلمنت» برنده جایزه بهترین بازیگر زن شود. دولان در سال ۲۰۱۴ با «مامی» سفر دیگری به کن داشت و برای اولین بار در بخش مسابقه رقابت کرد تا به همراه «خداحافظی با زبان» (Goodbye to Language) «ژان لوک گدار» برنده جایزه هیأت داوران شود. «فقط پایان دنیاست» (It’s Only the End of the World) دولان در کن شصت و نهم برنده جایزه گران پری شده و درام «مرگ و زندگی جان اف. داناوان» (The Death and Life of John F. Donovan) او با بازی «کیت هرینگتون» و «ناتالی پورتمن» در سال ۲۰۱۹ اکران شده است.

پیش‌تر اعلام شده بود که «گرتا گرویگ» کارگردان «باربی» (Barbie) رئیس هیأت داوران بخش مسابقه جشنواره کن ۲۰۲۴ است. این دوره از جشنواره از ۱۴ تا ۲۵ مه برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید