news-background
news-background

باکس آفیس: فیلم Poor Things از ۱۰۰ میلیون دلار عبور کرد؛ Demon Slayer چراغ گیشه‌های آمریکا را روشن کرد

فیلم «باب مارلی: یک عشق» (Bob Marley: One Love) پارامونت در دومین هفته اکران به دنبال فروش داخلی ۱۳.۸ میلیون دلاری رد ۳۵۹۷ سالن سینما است. این فیلم که کاهش ۵۲ درصدی را نسبت به افتتاحیه ثبت کرده تا یکشنبه این هفته از ۷۱ میلیون دلار عبور خواهد. پارامونت در ماه‌های آینده سال ۲۰۲۴ فیلم‌های جذابی چون «گلادیاتور ۲» (Gladiator 2)، «مکانی آرام: روز اول» (Quiet Place: Day One)، «کاش» (If) و «لبخند ۲» (Smile 2) را اکران خواهد کرد.

«اهریمن‌کش: کیمتسو نو یائیبا» (Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba) که یکی از اپیزودهای «روستای سورداسمیت» (Swordsmith Village) است، به دنبال فروش ۱۰.۸ میلیون دلاری در ۱۹۴۹ سالن سینما در آمریکای شمالی در این آخر هفته غم‌زده است. این فیلم در روز جمعه ۵.۵ میلیون دلار فروختهو از سینماروها نمره بی+ «سینمااسکور» دریافت کرده است. امتیاز مخاطبین در «پست‌ترک» به ۸۴ درصد می‌رسد در حالی که ۶۶ درصد از خریداران بلیت مرد، ۷۵ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله و ۴۵ درصد ۲۵ تا ۳۴ ساله‌اند. حدود ۴۳ درصد از مخاطبین این انیمه لاتین تبار، ۲۳ درصد اروپایی تبار، ۱۳ درصد آفریقایی تبار و ۱۴ درصد آسیایی تبارند.

تمامی فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا در این آخر هفته حدود ۶۴ میلیون دلار بلیت‌فروشی خواهند کرد و ۳۲ درصد کاهش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهند. با این حال انتظار می‌رود «تلماسه ۲» رونق را به سینماهای آمریکا بازگرداند و در هفته اول ۶۵ میلیون دلار فروش کند.

«فرشتگان معمولی» (Ordinary Angels) استودیوی لاینزگیت با امتیاز ۸۰ درصد «راتن تومیتوز» با ۶ میلیون دلار در رتبه سوم و بالاتر از «مادام وب» (Madame Web) سونی با ۵.۵ میلیون دلار و کاهش فروش ۶۴ درصدی قرار گرفته است. فیلم ابرقهرمانی سونی با بازی «داکوتا جانسون» و «سیدنی سویینی» تا یکشنبه به ۳۴.۹ میلیون دلار خواهد رسید و انتظار می‌رود در پایان اکران از ۷۴ میلیون دلار عبور نکند.

انیمیشن «کوچ» (Migration) یونیورسال تا یکشنبه این هفته ۱۲۲ میلیون دلاری خواهد شد. یونیورسال از ۸ مارس «پاندای کونگ‌فوکار ۴» (Kung Fu Panda 4) را در سالن‌های سینما خواهد داشت و به ۵۰ میلیون دلار نزدیک خواهد شد.

«عروسک‌های فراری» (Drive-Away Dolls) «ایتان کوئن» که با بودجه ۲۰ میلیون دلاری تولید شده در اولین هفته اکران ۲.۵ میلیون دلار فروخته و به رکورد ۳.۷ میلیون دلار «لیسا فرانکنشتاین» (Lisa Frankenstein) که به تازگی اکران شده برای فوکوس سودآوری خواهد کرد نرسیده است. فیلم جدید کوئن با بازی «مارگارت کوالی» از «راتن تومیتوز» امتیاز ۳۷ درصد منتقدین و ۳۷ درصد مخاطبین و نمره C «سینمااسکور» دریافت کرده است.

«موجودات بیچاره» (Poor Things) «یورگوس لانتیموس» این هفته از ۱۰۰ میلیون دلار عبور کرد و به پرفروش‌ترین فیلم کارنامه فیلمساز یونانی تبدیل شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید