news-background
news-background

باکس آفیس: فروش جهانی ۵۲ میلیون دلاری Madame Web در هفته اول؛ Wonka از ۶۰۰ میلیون دلار عبور کرد

فیلم «وانکا» ۶۰۰ میلیون دلاری شد.

استودیوی پارامونت با فیلم «باب مارلی: یک عشق» (Bob Marley: One Love) به افتتاحیه جهانی ۸۰ میلیون دلاری رسید. این فیلم موزیکال به کارگردانی «رینالدو مارکوس گرین» بسیار فراتر از انتظار بلیت‌فروشی کرده و در خارج از مرزهای آمریکا ۲۹ میلیون دلار فروخته است.

فروش هفته اول این فیلم در ۴۷ بازار بین‌المللی تا ۱۴ بالاتر از «الویس» (Elvis) و ۱۲ درصد بالاتر از «راکتمن» (Rocketman) بوده و در رده دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های ژانر بیوگرافی در افتتاحیه پس از «رپسودی بوهمی» (Bohemian Rhapsody) قرار گرفته است. «یک عشق» با بازی «کینگزلی بن-ادیر» در ۱۳ بازار به رتبه اول رسیده و در بریتانیا و فرانسه رکورد ژانر بیوگرافی را شکسته است. در جامائیکا، این فیلم حالا رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه تاریخ را ثبت کرده است.

پرفروش‌ترین بازارهای خارجی «یک عشق» در افتتاحیه بریتانیا با ۹.۳ میلیون دلار، فرانسه با ۵.۵ میلیون دلار، استرالیا با ۲ میلیون دلار، آلمان با ۱.۸ میلیون دلار و برزیل با ۱.۸ میلیون دلارند. این فیلم به زودی در ایتالیا، ژاپن و کره اکران می‌شود.

فیلم «مادام وب» (Madame Web) سونی و مارول از سوی دیگر در ۶۱ بازار بین‌المللی ۲۵.۷ میلیون دلار فروخته و در ۲۹ کشور به رتبه اول رسیده است. این فیلم با بازی «داکوتا جانسون»، «سیدنی سویینی»، «اما رابرتس» و «طاهر رحیم» افتتاحیه جهانی ۵۱.۵ میلیون دلاری را ثبت کرده و به این ترتیب متحمل زیان مالی زیادی نخواهد شد. پرفروش‌ترین بازارهای خارجی «مادام وب» در هفته اول بریتانیا و مکزیک با ۲.۹ میلیون دلار، فرانسه با ۱.۶ میلیون دلار و استرالیا و آلمان با ۱.۵ میلیون دلار بودند.

افتتاحیه داخلی ۲۵.۸ میلیون دلاری «مادام وب» طی شش روز در میان تمامی فیلم‌های سونی و مارول در رده آخر قرار می‌گیرد. این فیلم کمترین امتیاز «راتن تومیتوز» را نیز در میان تمامی فیلم‌های این دو استودیو دریافت کرده بود. فیلم نکوهش شده «موربیوس» (Morbius) در افتتاحیه داخلی ۳۹ میلیون دلار فروخته بود.

«مادام وب» اولین فیلم ابرقهرمانی مارول از زمان اکران «چهار شگفت‌انگیز» (Fantastic Four) فاکس در سال ۲۰۱۵ است که در هفته اول به صدر جدول نمی‌رسد. فیلم «چهار شگفت‌انگیز» به کارگردانی «جاش ترنک» در افتتاحیه ۲۶.۲ میلیون دلار فروخت و از «راتن تومیتوز» امتیاز ۹ درصد منتقدین و از سینماروها نمره C- «سینمااسکور» دریافت کرد و همچنان رکورد بدترین نمره مخاطبین برای یک فیلم استودیویی ابرقهرمانی را دارد.

«وانکا» (Wonka) برادران وارنر با بازی «تیموتی شالامی» این هفته از فروش جهانی ۶۰۰ میلیون دلاری عبور کرد. این فیلم به کارگردانی «پل کینگ» در تعطیلات آخر هفته گذشته ۷.۸ میلیون دلار در ۷۴ کشور فروخته و به ۶۰۵ میلیون دلار رسیده است. «وانکا»‌ در کره جنوبی عملکرد تحسین‌برانگیزی داشته و با عبور از رکورد «برادران سوپر ماریو» (The Super Mario Bros. Movie) و «مینیون‌ها: ظهور گرو» (Minions: The Rise of Gru) در این کشور ۱۶.۳ میلیون دلار در طول سه هفته فروخته است.  پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی «وانکا» تا امروز بریتانیا با ۷۸.۷ میلیون دلار، فرانسه با ۳۰.۶ میلیون دلار، مکزیک با ۲۷.۳ میلیون دلار، استرالیا با ۲۵.۸ میلیون دلار و آلمان با ۲۴.۷ میلیون دلار بودند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید