news-background
news-background

اریک آیدل بازیگر Monty Python: در هشتاد سالگی باید کار کنم؛ تری گیلیام و دختر مقصرند

بازیگر «مانتی پایتان» می‌گوید هفت سال است که با «جان کلیز» در ارتباط نبوده است.

«اریک آیدل» بازیگر «مانتی پایتان» (Monty Python) می‌گوید در هشتاد سالگی باید کار کند و برخلاف تصور بازیگر ثروتمندی نیست. او آخر هفته پیش در شبکه اجتماعی ایکس «جان کلیز» و «تری گیلیام» هم‌بنیان‌گذاران «مانتی پایتان» و نتفلیکس را هدف گرفته است.

آیدل می‌نویسد درآمد ناچیزی از «مانتی پایتان» دارد: «نمی‌دانم چرا مردم همیشه تصور می‌کنند من متمول هستم. «پایتان» یک فاجعه است. [موزیکال] «اسپملات» (Spamalot) ۲۰ سال قبل درآمد داشت. برای امرار معاش باید کار کنم. در این سن آسان نیست.»

او از مدیریت غلط برند «پایتان» توسط گیلیام و دخترش هالی انتقاد می‌کند. «هالی گیلیام» به عنوان مدیر «اچ‌دی‌جی پروکتس» برندهای «مانتی پایتان» از جمله اجراهای زنده و برنامه‌های تجدید دیدار بازیگران را مدیریت کرده است.

آیدل می‌گوید: «مالک هرچه در «پایتان» ساختیم هستیم اما هرگز تصور نمی‌کردم که درآمدم در این سن به این شکل فاجعه‌بار کاهش پیدا کند. اما به گمانم اگر یک گیلیام بچه را مدیر خودتان کنید نباید غافلگیر شوید. یک گیلیام به اندازه کافی بد است. دو گیلیام می‌تواند هر شرکتی را ساقط کند.»

او در پاسخ به این پرسش یکی از هوادارانش در ایکس که آیا با کلیز در ارتباط است یا نه می‌گوید: «هفت سال است که کلیز را ندیده‌ام.» وقتی یکی از هوادران می‌نویسد این اتفاق او را ناراحت می‌کند، آیدل پاسخ می‌دهد: «برای چه؟ من را خوشحال می‌کند.»

آیدل که در سال ۲۰۲۲ در مسابقه «خواننده نقاب‌دار» (The Masked Singer) ظاهر شد، پس از آنکه یک هوادار پیشنهاد می‌کند نتفلیکس مستندی درباره ظهور و سقوط «مانتی پایتان» بسازد می‌نویسد: «لعنت به نتفلیکس و لعنت به مستندها.»

«لیلی آیدل» دختر بازیگر از پدرش حمایت کرده و می‌نویسد او همیشه «در مقابل زورگویان و خودشیفتگان ایستاده» است: «به پدرم افتخار می‌کنم که بالأخره حقیقت را بیان کرد.»

آیدل اضافه می‌کند: «مشکلی ندارم. مشغولم و می‌نویسم. کاری است که بیشتر دوست دارم. سریال جدیدی خلق می‌کنم. چیزی که کاملاً عادی به نظر می‌رسد. از سال ۱۹۶۳ همین کار را می‌کنم. درس‌های زیادی آموخته‌ام. اما اساتید بزرگی داشته‌ام.»

آیدل «پایتان» را به همراه «گراهام چپمن»، کلیز، گیلیام، «تری جونز» و «مایکل پیلین» بنیان‌گذاری کرد. او بیشتر با نقش‌های «سر رابین شجاع» و «سر لنسلات نه‌چندان شجاع» در «مانتی پایتان و جام مقدس» (Monty Python and the Holy Grail) شناخته می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید