news-background
news-background

نولان می‌گوید از اینکه هوادار Fast and Furious است احساس «گناه» نمی‌کند: فیلم Oppenheimer را اولین بار به اسپیلبرگ نشان دادم

کارگردان «اوپنهایمر» علاقه زیادی به فیلم «توکیو دریفت»‌ دارد.

«کریستفر نولان» در مصاحبه با پادکست «این سشن» می‌گوید از اینکه هوادار چندگانه «سریع و خشن» (Fast and Furious) است «هیچ عذاب وجدان» یا احساس گناهی نمی‌کند.

کارگردان «اوپنهایمر» (Oppenheimer) می‌گوید: «همیشه آن فیلم‌ها را می‌بینم، خیلی دوستشان دارم... نیازی نیست همه آن‌ها را در یک جلسه ببینید، فقط چند فیلم آخر است که سیر تکامل داستان پیشرفت می‌کند، من حاضرم از «توکیو دریفت» (Tokyo Drift) شروع کنم.»

اغلب هواداران «سریع و خشن» مانند نولان «توکیو دریفت» را بهترین قسمت این چندگانه اکشن می‌دانند اما از سوی دیگر بسیاری از سینه‌فیل‌ها برای این فیلم‌ها ارزشی قائل نیستند.

نولان پیش‌تر از «توکیو دریفت» ستایش کرده و به پادکست «شاد غمگین گیج» گفته بود: «فیلم ابتدایی «راب کوئن» [در چندگانه‌ی «سریع و خشن»] را می‌پسندم، اما راستش نمی‌توانم در مقابل «توکیو دریفت» مقاومت کنم. از سوی دیگر مهارت «جاستین لین» در روایت‌هاست که هرچه باونکردنی‌تر و بزرگ‌تر می‌شوند، به چیزی دیگر بدل می‌گردند، به چیزی لذت‌بخش.»

«آن هاتاوی» نیز چند سال پیش فاش کرده بود که نولان شیفته کمدی «مک‌گروبر» (MacGruber) است و در زمان فیلمبرداری «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) جملاتی از آن فیلم را تصادفاً نقل می‌کرده است.

نولان در مصاحبه دیگری با «آسوشیتد پرس» فاش می‌کند که «استیون اسپیلبرگ» اولین فردی بوده است که نسخه ۷۰ میلی‌متری «اوپنهایمر» را دیده. او به یاد می‌آورد: «می‌دانید وقتی چاپ ۷۰ میلی‌متری/۵-پرف به دستم رسید، آن را به استیون اسپیلبرگ نشان دادم. برای موضوعی با من تماس گرفته بود و من آن نسخه را به تازگی دریافت کرده و به هیچ‌کس نشان نداده بودم. استودیو آن را دیده بود اما فیلم را فقط برای او اکران کردیم. پشت سر او نشستم و دیدم که فیلم را تماشا می‌کند. تجربه فوق‌العاده‌ای بود.»

او اضافه می‌کند:‌ «حرف‌های محبت‌آمیزی زد اما فقط تماشایش کردم که فیلم را تماشا می‌کند. حتی قرار نبود با او فیلم را ببینم، اما اینکه می‌دیدم استاد بزرگ تماشایش می‌کند؟ تقریباً مقاومت ناممکن بود.»

«اوپنهایمر» نامزد ۱۳ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم است و در سراسر دنیا بیش از ۹۶۰ میلیون دلار فروخته. نولان به زودی فیلم «تنت» (Tenet) را دوباره در سینماهای آیمکس و ۷۰ میلی‌متری اکران می‌کند.

این کارگردان در مصاحبه با «استیون کولبر» می‌گوید بینندگان «تنت» قرار نیست «همه‌چیز را درک» کنند. کولبر می‌پرسد: «برخی می‌گویند «تنت» را درک نمی‌کنند. برخی می‌گویند همه‌چیز را در «تنت» درک نمی‌کنند. شما همه‌چیز «تنت» را درک می‌کنید؟»

نولان پاسخ می‌دهد: «قرار نیست همه‌چیز «تنت» را درک کنید. همه‌اش قابل‌درک نیست. «کمی مانند این است که بپرسید آیا می‌دانم در پایان «تلقین» (Inception) چه اتفاقی برای فرفره می‌افتد یا نه.»

کولبر حرف او را قطع می‌کند: «چه اتفاقی برای فرفره در پایان «تلقین» می‌افتد؟» نولان ادامه می‌دهد: «باید تصور خودم از آن را داشته باشم تا ابهامی صحیح و مولد شود. اما هدفش این است که مبهم باشد.»

نولان در مصاحبه با «آسوشیتد پرس» درباره «تنت» می‌گوید: «مسئله «تنت» این است که در میان همه فیلم‌هایی که ساخته‌ام، فیلمی است تجربه تماشای آن اهمیت دارد. به شکلی مهم تماشای فیلم‌های جاسوسی است. سعی می‌کند روی آن تجربه بنا شود و به جایی بسط داده شده و اندکی دیوانه‌وار برسد. بخش‌های زیادی از آن فیلم درباره صدا و موسیقی و این تصویر عظیم است.»

او ادامه می‌دهد: «بیشتر مردم فیلم‌های ما را در خانه می‌بینند، از لحاظ آماری، اما هویت آن فیلم‌ها با نمایش اولیه آن‌ها در سالن سینما تعریف می‌شود. و آن تجربه کامل می‌شود. «تنت» بیش از هر فیلم دیگری که ساخته‌ام، برای همین تجربه تماشا در سالن، آیمکس و هویت فوق‌العاده طراحی شده.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید