news-background
news-background

جیمز کامرون می‌گوید برای فیلم‌های Avatar 6 و 7 برنامه دارد

کامرون در زمان اکران «آواتار ۵» ۷۶ ساله خواهد بود.

«جیمز کامرون» در مصاحبه با مجله «پیپل» می‌گوید برای ادامه چندگانه «آواتار» (Avatar) تا قسمت ششم و هفتم برنامه و ایده دارد. قسمت دوم این چندگانه (Avatar: The Way of Water) با بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری ساخته شد و اواخر سال ۲۰۲۲ بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار فروخت. کامرون که تنها فیلمساز تاریخ با سه فیلم در فهرست پرفروش‌ترین‌های تمامی دوران در سراسر دنیاست، پیش‌تر گفته بود که ادامه این چندگانه به فروش قسمت دوم بستگی دارد.

قسمت دوم «آواتار» پس از حدود ۱۴ سال انتظار اکران شد و قسمت سوم در حال حاضر قرار است سه سال پس از قسمت دوم و دسامبر ۲۰۲۵ به نمایش درآید. پس از آن «آواتار ۴» دسامبر ۲۰۲۹ و «آواتار ۵» دسامبر ۲۰۳۱ اکران خواهند شد.

کامرون در مصاحبه جدید می‌گوید حتی برای «آواتار ۶» و «آواتار ۷» ایده و برنامه‌هایی دارد: «پنج فیلم را به صورت کامل نوشته‌ایم، و من ایده‌هایی برای قسمت ششم و هفتم دارم، هرچند احتمالاً سکان هدایت را در مقطعی واگذار می‌کنم. یعنی [فصل] نابودی از راه می‌رسد. اما منظورم این است که از کاری که می‌کنیم لذت می‌بریم. عاشقش هستیم. با افراد بزرگی همکاری می‌کنیم.»

در زمان اکران قسمت پنجم «آواتار» کامرون ۷۶ ساله خواهد بود در حالی که مراحل پیش‌تولید قسمت اول را از سال ۱۹۹۹ شروع کرده و بنابراین در طول دو و نیم دهه گذشته تمام تمرکزش را روی این چندگانه گذاشته است. او پیش‌تر گفته بود که ممکن است صندلی کارگردانی قسمت‌های بعدی را به فیلمساز دیگری بسپارد و به سراغ پروژه‌های دیگری چون «آخرین قطار از هیروشیما» (The Last Train From Hiroshima) برود. او امیدوار است که «آخرین قطار از هیروشیما» را پیش از «آواتار ۴» کارگردانی کند.

کامرون به «امپایر» گفته بود: «فیلم‌های «آواتار» به شکلی همه وقت و توجه شما را می‌گیرد. پروژه‌های دیگری هم دارم که هیجان‌انگیزند. فکر می‌کنم عاقبت با گذر زمان – نمی‌دانم پس از سه فیلم یا چهار فیلم – بخواهم سکان هدایت را به کارگردانی بسپارم که به او اعتماد دارم، تا بتوانم به سراغ کارهای دیگری بروم که به آن‌ها هم علاقه‌مندم. شاید هم نروم. نمی‌دانم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید