news-background
news-background

میلوش بیکوویچ بازیگر حامی پوتین با فشار دولت اوکراین از فصل سوم سریال White Lotus اخراج شد: «پیروزی پوچی و شکست هنر»

بازیگر صرب حامی روسیه از سریال «نیلوفر سفید» اخراج شد.

«میلوش بیکوویچ» بازیگر صربی که از «ولادیمیر پوتین» و حمله او به اوکراین حمایت کرده بود از فصل سوم «نیلوفر سفید» (The White Lotus) اخراج شد. مقامات اوکراینی پیش‌تر به انتخاب این بازیگر برای فصل سوم سریال پربیننده اچ‌بی‌او معترض شده بودند.

انتظار می‌رفت بیکوویچ در فصل سوم نقش کوتاه یک مربی یوگا را بازی کند اما «ددلاین» گزارش داده است که او از سریال اخراج شده و بازیگر دیگری به تایلند سفر می‌کند تا جانشین او شود.

بیکوویچ با انتشار بیانیه‌ای به این جدایی واکنش نشان داده و می‌گوید افتخار می‌کند که برای این سریال انتخاب شده : «با این حال، مشارکت من بنا به دلایلی که فراتر از قلمرو هنر است امکان‌پذیر نیست و من در برابر هیچ روایتی که بخواهد صداقت من را به خطر بیندازد، سر تعظیم فرود نمی‌آورم.»

دولت اوکراین با انتشار یک ویدیو در شبکه‌های اجتماعی بیکوویچ را به حمایت از حمله روسیه متهم کرده و پرسیده بود:‌ «آیا درست است که با یک حامی نسل‌کشی و ناقض قوانین بین‌المللی همکاری کنید؟»

بیکوویچ در بیانیه خود اخراج از «نیلوفر سفید» را «کمپینی هدفمند» می‌خواند که علیه او راه‌اندازی شده است. او می‌گوید: «نتیجه چنین روایتی، پیروزی پوچی و شکست هنر است. می‌خواهم از همه کسانی که در کنار من بودند تشکر کنم. برای همکارانم در فصل آینده آرزوی موفقیت دارم. صرف نظر از همه چیز، قویاً معتقدم که هنر می‌تواند التیام بخشد. معتقدم که می‌تواند به اتحاد بشریت کمک کند. باورهای من و تعهد من به هنر بدون تغییر باقی خواهد ماند.»

این بازیگر ۳۶ ساله از سال‌ها قبل در روسیه زندگی می‌کند و به یکی از بازیگران محبوب این کشور است. او در سال ۲۰۲۱ به شهروند این کشور تبدیل شد و در سال ۲۰۱۸ از «ولادیمر پوتین» مدال گرفت. او پس از حمله روسیه در اینستاگرام نوشته بود: «هر ستیزی شرایط خودش را دارد. و بدترین بخش ماجرا این است که جنگ و خون‌ریزی در هر طرف به ما یادآوری می‌کند که بشر چقدر از اتحاد دنیا و عشق دور است. خداوند حافظ جان همه آن‌هایی باشد که حالا به خطر افتاده‌اند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید