news-background
news-background

یک نامزدی اسکار نادر در بخش جلوه‌های ویژه بصری در انتظار کارگردان Godzilla Minus One؛ برای اولین بار از سال ۱۹۶۸ و فیلم 2001: A Space Odyssey کوبریک

کارگردان «گودزیلا منهای یک» می‌تواند نامزد اسکار نادری در بخش جلوه‌های ویژه باشد.

«تاکاشی یامازاکی» این هفته می‌تواند یک اسکار نادر در بخش بهترین جلوه‌های ویژه بصری با فیلم «گودزیلا منهای یک» (Godzilla Minus One) به دست بیاورد. رقبای این فیلم «نگهبانان کهکشان ۳» (Guardians of the Galaxy Vol. 3) مارول و «مرد-عنکبوتی: سراسر دنیای عنکبوتی»‌ (Spider-Man: Across the Spider-Verse) خواهند بود.

«هالیوود ریپورتر» گزارش داده است که فیلم «گودزیلا منهای یک» را استودیوی توهو ژاپن با بودجه ۱۵ میلیون دلاری تولید کرده و برای خلق ۶۱۰ نما با جلوه‌های ویژه فقط ۳۵ هنرمند همکاری کرده‌اند. بر خلاف اغلب پروژه‌های سینمایی هالیوود سرپرست جلوه‌های ویژه بر فرایند خلق این نماها نظارت نکرده و به این ترتیب، یامازاکی می‌تواند اولین کارگردان از سال ۱۹۶۸ باشد که در بخش جلوه‌های ویژه نامزد اسکار می‌شود. آخرین بار «استنلی کوبریک» به عنوان کارگردان «۲۰۰۱: ادیسه فضایی» (2001: A Space Odyssey) نامزد اسکار این بخش شده بود.

سال گذشته فاش شد که فیلم «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) دربرگیرنده بیش از ۲۴۰۰ نما با جلوه‌های ویژه رایانه‌ای است. این در حالی بود که در بازاریابی فیلم ادعا می‌شد سازندگان برای اجاره جنگنده‌های فیلم هزاران دلار پرداخت کرده‌اند. امسال بحث ادعای استودیوها درباره واقعی بودن صحنه‌ها مطرح نیست اما این موضوع همچنان ذهن بسیاری را مشغول کرده است. یکی از اعضای آکادمی سال گذشته گفته بود:‌ «تا جایی مهم است که به قیمت [از دست رفتن] نامزدی اسکار برای افراد تمام می‌شود، به قیمت جایزه اسکار.»

تابستان گذشته «کریستفر مک‌کواری» کارگردان «مأموریت غیرممکن ۷» (Mission: Impossible – Dead Reckoning) در یک ویدیوی پشت صحنه ظاهر شد و درباره صحنه‌های پرهیجان تعقیب‌وگریز رانندگی در شهر رم گفت: «هر چیزی که فیلمبرداری کرده‌ایم کاملاً عملی [و بدون جلوه‌های ویژه رایانه‌ای] است.» با این حال «الکس ویتکه» سرپرست جلوه‌های ویژه فیلم گزارش داد که در این دنباله بیش از ۳۷۰۰ نما با جلوه‌های ویژه وجود دارد. فیلم ابرقهرمانی «نگهبانان کهکشان ۳» مارول به گفته «استفانی چرتی» دربرگیرنده کمتر از ۳۱۰۰ نما با جلوه‌های ویژه است.

ویدیوی پشت صحنه «مأموریت غیرممکن ۷» نشان می‌داد که سکانس رانندگی با خودروی فیات زرد در خیابان‌های رم به صورت عملی و واقعی فیلمبرداری شده اما خودروهای دیگر در مرحله پس از تولید به فیلم اضافه شده‌اند.

فهرست نامزدهای نهایی اسکار نود و پنجم سه‌شنبه این هفته منتشر می‌شود، اما در میان نامزدهای اولیه بخش بهترین جلوه‌های ویژه نام «سراسر دنیای عنکبوتی»، «خالق» (The Creator)، «موجودات بیچاره» (Poor Things)، «ماه شورش» (Rebel Moon)، «جامعه برف» (Society of the Snow) و «ناپلئون» (Napoleon) دیده می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید