news-background
news-background

۸۰ فیلم هیجان‌انگیزی که در سال ۲۰۲۴ پخش می‌شوند

تلویزیون اگرچه به پایان «عصر طلایی» خود رسیده، اما تابستان گذشته ثابت شد که سینما همچنان جایگاه ویژه‌ای در صنعت نمایش دارد. در سال ۲۰۲۴ جدا از دنباله‌ها و فیلم‌های پرخرج استودیویی مانند «ددپول ۳» یا «فیوریوسا»، چندین فیلم مستقل، چند فیلم با بودجه متوسط، وسترنی ساخته «کوین کاستنر»، بازسازی «نوسفراتو» و البته «مگالوپلیس» به کارگردانی «فرانسیس فورد کاپولا» اکران خواهند شد. در ادامه نگاهی انداخته می‌شود به جذاب‌ترین فیلم‌هایی که در سال ۲۰۲۴ پخش می‌شوند.

 

لیزا فرانکنشتاین (Lisa Frankenstein)

تاریخ پخش: ۹ فوریه ۲۰۲۴

«لیزا فرانکنشتاین» که اولین فیلم بلند «زلدا ویلیامز» دختر «رابین ویلیامز» در مقام کارگردان و تازه‌ترین اثر نویسنده «بدن جنیفر» (Jennifer’s Body) است. «کاترین نیوتن» در این فیلم به نویسندگی «دیابلو کودی» نقش نوجوانی را بازی می‌کند که یک جسد ویکتوریایی با بازی «کول اسپروس» را در سال ۱۹۸۹ به مرد رؤیاهایش تبدیل می‌کند. پس از آنکه این جسد در پی وقوع اتفاقاتی وحشتناک زنده می‌شود، این دو در ماجراجویی‌هایی مرگبار عشق و خوشبختی را جست‌وجو می‌کنند. «لیزا سوبرانو»، «هنری آیکنبری»، «جو کرست» و «کارلا گاگینو» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

برج یخی (La Tour De Glace)

تاریخ پخش: نامشخص

«ماریون کوتیار» در این فیلم با «لوسیل هادزیالیلوویک» نویسنده و کارگردان فرانسوی همکاری کرده است. داستان فیلم درباره دختر یتیم ۱۵ ساله‌ای است که شاهد فیلمبرداری اقتباس سینمایی از داستان افسانه‌ای «ملکه برفی» است و مسحور ستاره آن می‌شود.

شما را صمیمانه دعوت می‌کنیم (You’re Cordially Invited)

تاریخ پخش: نامشخص

«نیکلاس استولر» که «فراموش کردن سارا مارشال» (Forgetting Sarah Marshall) را در کارنامه دارد، با کمدی دیگری برای آمازون بازگشته است. «ویل فرل»، «ریس ویترسپون»، «جرالدین ویسواناتان» و «مرتید هاگنر» در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شوالیه‌های آلتو (Alto Knights)

تاریخ پخش: نامشخص

این فیلم به کارگردانی «بری لوینسون» و نویسندگی «نیکلاس پیلگی» که «رفقای خوب» (Goodfellas) را در کارنامه دارد یکی از معدود درام‌های استودیویی چند سال اخیر است. «رابرت دنیرو»، «دبرا مسینگ»، «کاترین ناردوچی» و «کازمو جارویس» از جمله بازیگران فیلم خواهند بود. داستان «شوالیه‌های آلتو» درباره دو سردسته جنایتکار ایتالیایی-آمریکایی است که سعی دارند یکدیگر را به قتل برسانند.

ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم (Lord of the Rings: The War of Rohirrim)

تاریخ پخش: ۱۳ دسامبر ۲۰۲۴

«جنگ روهیریم» به دو قرن پیش از رویدادهای «هابیت» و «ارباب حلقه‌ها» تالکین می‌رود. این فیلم ناگفته‌های خلقت «هلمز دیپ» که در «دو برج» (The Two Towers) دیده شد را روایت می‌کند و سرگذشت یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های سرزمین میانه یعنی «هلم همرهند، شاه روهان» را به تصویر می‌کشد. «کنجی کامیاما» فیلمساز کهنه‌کار که سابقه کارگردانی سریال «شبح درون پوسته» (Ghost in the Shell: Stand Alone Complex) و «بلید رانر» (Blade Runner: Black Lotus) را دارد، کارگردان «جنگ روهیریم» خواهد بود. «لورین اشبورن»، «یزدان غفوری»، «بنجامین وین‌رایت»، «لورنس ویلیامز»، «شان دولی»، «مایکل وایلدمن»، و «جود اکوودیک» از جمله دیگر صداپیشگان فیلم خواهند بود. «فیبی گیتینز» و «آرتی پاپاجرجیو» فیلمنامه «جفری ادیس» و «ویل متیو» را بر اساس «بازگشت پادشاه» نوشته «جی.آر.آر. تالکین» بازنویسی کرده‌اند.

اریون و تاریکی (Orion And The Dark)

تاریخ پخش: ۲ فوریه ۲۰۲۴

این فیلم به نویسندگی «چارلی کافمن» و کارگردانی «شان چارماتس» پسری معمولی، فروتن و خجالتی به نام اوریون را دنبال می‌کند که مانند همسالانش مخفیانه دلداده‌ای دارد. اما ورای این ظاهر عادی، اوریون توده‌ای از اضطراب است و از سگ، زنبور، اقیانوس، امواج موبایل، دلقک‌های قاتل و حتی سقوط از پرتگاه می‌ترسد. بزرگترین ترس او رویارویی شبانه با تاریکی است. تجسم تاریکی به ملاقات اوریون می‌آید تا با یک ماجراجویی پرفرازونشیبی به سراسر دنیا به او ثابت کند دلیلی برای ترسیدن از شب وجود ندارد. «جیکوب ترمبلی»، «ورنر هرتسوک» و «پل والتر هاوزر» از جمله صداپیشگان فیلم خواهند بود.

شکارچیان روح: امپراتوری یخ‌زده (Ghostbusters: Frozen Empire)

تاریخ پخش: ۲۹ مارس ۲۰۲۴

این فیلم دنباله‌ای است برای «شکارچیان روح: آخرت» (Ghostbusters: Afterlife) که در سال ۲۰۲۱ اکران شد. «فین ولفهد» به همراه «مک‌کنا گریس»، «کری کون»، «لوگان کیم»، «سلست اوکانر»، «بیل مری»، «دن آیکروید»، «ارنی هادسون»، آنی پاتس» و «ویلیام اترتون» در این دنباله دیده خواهند شد. «کمیل نانجیانی»، «پتن آزوالد»، «جیمز ایکستر» و «امیلی آلین لیند» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. یل کنان» کارگردان «امپراتوری یخ‌زده» بر اساس فیلمنامه‌ای است که با همکاری «جیسون رایتمن» به نگارش درآوده است.

الکتریک استیت (The Electric State)

تاریخ پخش: نامشخص

«میلی بابی براون» در «الکتریک استیت» به کارگردانی برادران روسو نقش نوجوانی را بازی می‌کند که پس از رفاقت با یک ربات، متوجه می‌شود ربات توسط برادر گمشده‌اش برایش فرستاده شده است. آن‌ها با هم سفری را برای جستجوی برادر آغاز می‌کنند و در این دنیای پسا-آخرالزمانی با دسیسه‌چینی‌هایی برخورد می‌کنند. «کریس پرت»، «میشل یو»، «استنلی توچی»، «کی هوی کوان»، «جیسون الکساندر»، «بیلی باب تورنتون»، «برایان کاکس»، «جانکارلو اسپوزیتو»، و «جنی اسلیت» در این فیلم علمی-تخیلی به براون ملحق شده‌اند.

افق: یک سرگذشت‌نامه آمریکایی» (Horizon: An American Saga)

تاریخ پخش: ۱ ژوئن ۲۰۲۴ (بخش اول) و ۱۶ اوت ۲۰۲۴ (بخش دوم)

این فیلم یک دوره ۱۵ ساله از پیش از جنگ داخلی آمریکا تا پس از آن را پوشش خواهد داد و هم بر روی نیروهای مهاجم و هم گروه‌های بومی تمرکز می‌کند. «افق» اولین فیلم بلند کاستنر پس از «چراگاه آزاد» (Open Range) است که در سال ۲۰۰۳ اکران شده بود. علاوه بر کاستنر، «جنا مالون»، «سی‌ینا میلر»، «سم ورثینگتون»، «ابی لی»، «جیووانی ریبیسی»، «ویل پتن»، «کیتلین کویینلن»، «لوک ویلسون»، «ایزابل فرمن»، «توماس هیدن چرچ»، «جیمی کمبل بوور»، «الخاندرو ادا»، «تانکا مینز»، «مایکل روکر»، «الا هانت»، ««جف فیهی»، «تام پین»، «ویس چیف تام گینی»، «مایکل آنگارانو»، «کالین کاینینگهام»، «اسکات هیز»، «انگس مک‌فدین»، «داگلاس اسمیت»، «جان بیورز»، «اوون کرو شو»، «دنی هیوستن»، «لری بگبی»، «دالتون بیکر»، «دیل دیکی»، «هیز کاستنر»، «جیمز لاندری هیبرت»، «نایومی ویندرز» و «آستین آرچر» در این دو فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

مرگ یک تک‌شاخ (Death of A Unicorn)

تاریخ پخش: نامشخص

داستان فیلم درباره پدری با بازی «پل راد» و دخترش «جنا اورتگا» است که تصادفاً یک تک‌شاخ را در یک آخر هفته می‌کشند. «الکس شارفمن» اولین فیلم بلندش را با «مرگ یک تک‌شاخ» تجربه می‌کند. «ریچارد ای. گرنت» نقش یک میلیاردر سابق را بازی می‌کند که به دنبال به دست آوردن این مخلوق است. در این فیلم بازیگران دیگری چون «تیا لئونی»، «ویل پولتر»، «آنتونی کاریگان»، «سونیتا مانی»، «جسیکا هاینز» و «استیون پارک» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

پروژه آرتمیس (Project Artemis)

تاریخ پخش: ۱۲ ژوئیه ۲۰۲۴

«اسکارلت جوهانسن» بازیگر «بیوه سیاه» (Black Widow) و «چنینگ تیتوم» در فیلم جدید «پروژه آرتمیس» به کارگردانی «جیسون بیتمن» بازیگر و کارگردان «اوزارک» (Ozark) نقش‌آفرینی می‌کنند. «رز گیلروی» دختر «دن گیلروی» نویسنده فیلمنامه است و داستانی درباره رقابت فضایی در دهه ۱۹۶۰ روایت می‌کند.دیگر بازیگران فیلم «جیم رش»، «وودی هارلسون»، «کالین وودل» و «ری رومانو» خواهند بود.

 

اکو ولی (Echo Valley)

تاریخ پخش: نامشخص

«جولین مور» و «سیدنی سویینی» در فیلم «اکو ولی» به نویسندگی «برد اینگلسبی» خالق «مر از ایست‌تون» (Mare of Easttown) مقابل دوربین رفته‌اند. مور برنده اسکار در «اکو ولی» نقش «کیت گرت» را بازی می‌کند، زنی که یک تراژدی شخصی گذرانده و روزهایش را با اسب‌ها در مزرعه اکو ولی می‌کند. یک شب دخترش کلر با بازی سویینی دیرهنگام به خانه او می‌آید در حالی که وحشت‌زده است و سراپا خون‌آلود. «مایکل پیرس» برنده بفتا که «حیوان» (Beast) را در کارنامه دارد کارگردان این فیلم بر اساس فیلمنامه اریجینال اینگلسبی خواهد بود. «ریدلی اسکات» از کمپانی «اسکات فری» و «کوین والش» با «والش کمپانی» تهیه‌کنندگان پروژه‌اند.

 

مرد میمونی (Monkey Man)

تاریخ پخش: نامشخص

اولین فیلم بلند «دو پاتل» در مقام کارگردان تحت عنوان «مرد میمونی» برای نتفلیکس یک تریلر اکشن به نویسندگی «پل انگوناولا» و «جان کولی» خواهد بود. این فیلم یک «جان ویک» در بمبمئی توصیف شده و «شارلتو کوپلی» و «سوبهیتا دولیپالا» در آن ایفای نقش می‌کنند.

 

افسانه اوکی (The Legend of Ochi)

تاریخ پخش: نامشخص

از داستان اولین فیلم بلند «آیزیا ساکسون» آمریکایی جزئیاتی فاش نشده جز اینکه یک فیلم فانتزی ماجراجویی درباره دختر جوانی با بازی «هلنا زنگل» است که از خانه فرار می‌کند و یاد می‌گیرد چگونه با یک گونه جانوری موسوم به اوکی ارتباط برقرار کند. «ویلم دافو»، «امیلی واتسون» و «فین ولفهارد» از جمله بازیگران این فیلم خواهند بود.

 

بازگشت به سیاهی (Back to Black)

تاریخ پخش: ۱۲ آوریل ۲۰۲۴

«ماریسا آبلا» در «بازگشت به سیاهی» نقش «ایمی واینهاوس» را بازی می‌کند. این فیلم روزهای ابتدایی ظهور واینهاوس به عنوان یک خواننده جاز در شمال لندن را تا تبدیل شدنش به یک فوق‌ستاره موسیقی برنده گرمی دنبال کند. واینهاوس در سال ۲۰۱۱ وقتی تنها ۲۷ ساله بود پس از مبارزه طولانی با مواد مخدر و الکل از دنیا رفت. «سم تیلور-جانسون» که بیشتر با فیلم‌های «پنجاه طیف گری» (Fifty Shades of Grey) شناخته می‌شود، کارگردان فیلم و «مت گرینهالگ» نویسنده فیلمنامه خواهد بود.

 

عاشقم باش (Love Me)

تاریخ پخش: ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴

«عاشقم باش» به کارگردانی «اندی زاکرو» و «سم زاکرو» سال‌ها پس از انقراض نسل بشر را به تصویر می‌کشد، وقتی یک بویه و یک ماهواره با یکدیگر ملاقات و عاشق یکدیگر می‌شوند. استوارت پیش‌تر در مصاحبه با «اینترتینمنت ویکلی» گفته بود: «یک داستان عاشقانه میان یک ماهواره و یک بویه است؛ توضیحش دشوار است. امیدوارم خرابش نکنم چون نویسندگی آن انقلابی است.»

 

پدینگتون در پرو (Paddington In Peru)

تاریخ پخش: ۸ نوامبر ۲۰۲۴

کارگردانی این فیلم به «دوگال ویلسون» سپرده شده که سابقه‌ کارگردانی موزیک ویدیوها و آگهی‌های بازرگانی دارد و اولین فیلم بلندش را با این پروژه تجربه می‌کند. او جانشین «پل کینگ» خواهد شد که روی صندلی کارگردانی دو قسمت اول نشست. «مارک برتون»، «جان فاستر» و «جیمز لامونت» نویسندگان فیلمنامه‌اند. «الیویا کولمن» نقش یک مادر روحانی گیتار-نواز را بازی می‌کند و «آنتونیو باندراس» در نقش کاپیتان یک قایق به نام «هانتر کابت» ظاهر می‌شود که به خانواده براون کمک می‌کند به ماجراجویی‌هایشان در پرو ادامه دهند. «ریچل زگلر» در نقش دختر کاپیتان «جینا کابت» بازی می‌کند در حالی که «امیلی مورتیمر» نقش «خانم براون» را بازی می‌کند و جانشین «سالی هاکینز» خواهد شد که در دو قسمت اول این نقش را بازی کرده بود. «هیو بانویل»، «جولی واترز»، «مدلین هریس»، «ساموئل جاسلین»، «جیم برادبنت» و «کارلا توس» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود و «بن ویشا» و «ایملدا استاونتون» برای صداپیشگی در نقش‌های پدینگتون و «عمه لوسی» بازخواهند گشت.

 

روی اسب‌های چابک (On Swift Horses)

تاریخ پخش: نامشخص

«دنیل میناهان» کارگردان کهنه‌کار «خون حقیقی» (True Blood) و «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) اولین فیلم بلندش را ساخته است. این درام درباره یک زوج جوان در سال‌های پس از جنگ آمریکاست. «دیزی ادگار جونز»، «جیکوب الوردی»، «ویل پولتر»، «ساشا کایه» و «دیه‌گو کالوا» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

آماتور (The Amateur)

تاریخ پخش: ۸ نوامبر ۲۰۲۴

این فیلم به کارگردانی «جیمز هاز» یک رمزشناس سازمان سیا را دنبال می‌کند که همسرش در یک حمله تروریستی در لندن کشته می‌شود. «رامی مالک»، «ریچل برازناهان»، «کاترینا بلف»، «آدرین مارتینز»، «لورنس فیشبورن»، «هولت مک‌کالنی» و «جیولین نیکلسن» در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

دوشیزه (Damsel)

تاریخ پخش: نامشخص

«میلی بابی براون» در «دوشیزه» نقش «پرنسس الودی» را بازی می‌کند که تصور می‌کند به ازدواج «پرنس هنری» درخواهد آمد اما قربانی یک اژدها می‌شود. دیگر بازیگران فیلم «انجلا بست»، «شهره آغداشلو»، «نیک رابینسون»، «ری وینستون» و «بروک کارتر» خواهند بود. «خوان کارلوس فرسنادیو» فیلمساز اسپانیایی نامزد اسکار «۲۸ هفته بعد» (28 Weeks Later) کارگردان «دوشیزه» و «دن مازیو» که سابقه مشارکت در «خشم تایتان‌ها» (Wrath of the Titans) را دارد، نویسنده فیلمنامه است.

 

وارونه ۲ (Inside Out 2)

تاریخ پخش: ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴

این فیلم بر عواطف «رایلی» که یک دانش‌آموز خردسال بود و تلاش او برای وقف دادن خودش با نقل مکان خانواه‌اش از مینسوتا به سان فرانسیسکو تمرکز کرد. «وارونه ۲» به کارگردانی «کلسی مان» شخصیت جدید «اضطراب» با صداپیشگی «مایا هاک» را معرفی خواهد کرد که به شخصیت‌های «شادی»، «غم»، «ترس»، «خشم» و «تهوع» می‌پیوندد.

 

بالرینا (Ballerina)

تاریخ پخش: ۷ ژوئن ۲۰۲۴

«بالرینا» بر گروهی تمرکز می‌کند که «انجلیکا هیوستن» در «جان ویک ۳» رهبری می‌کرد. «آنا د آرماس» نقش اول این فیلم را بازی می‌کند و «امرالد فنل» نویسنده آن خواهد بود. «لن وایزمن» که با فیلم‌های «دنیای زیرین» (Underworld) شناخته می‌شود بر روی صندلی کارگردانی این فیلم خواهد نشست. «کیانو ریوز»، «ایان مک‌شین»، «لنس ردیک»، «نورمن ریداس» و «کاتالینا ساندینو مورنو» در فیلم «بالرینا» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

گردبادها (Twisters)

تاریخ پخش: ۱۹ ژوئیه ۲۰۲۴

«لی آیزاک چانگ» کارگردان نامزد اسکار «میناری» (Minari) دنباله «گردباد» (Twister) را کارگردانی کرده است. «دیزی ادگار جونز»، «گلن پاول»، و «آنتونی راموس» در این فیلم به «ساشا لین» و «مولا تیرنی» ملحق شده‌اند. در نسخه اول فیلم «بیل پکستون» و «هلن هانت» نقش زوجی در آستانه جدایی و تعقیب‌کننده‌ی گردباد را بازی می‌کردند. آن‌ها با همکاری یکدیگر تورنادوها را دنبال می‌کردند تا گزارش و هشدار آب‌وهوا را به موقع تحویل دهند.

 

داستان‌های وحشتناک (Freaky Tales)

تاریخ پخش: ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴

«داستان‌های وحشتناک» به نویسندگی و کارگردانی «رایان فلک» و «آنا بودن» چهار داستان درهم‌تنیده در سال ۱۹۸۷ اوکلند روایت می‌کند، وقتی نیرویی مرموز شخصیت‌هایی را به یکدیگر وصل می‌کند: نوجوانی ولگرد، یک زوج رپر، یک مرید خسته که در لحظه رستگاری تیر می‌خورد و یک بسکتبالیست ان‌بی‌ای. دیگر بازیگران فیلم «جی الیس»، «نرمانی کوردی همیلتون»، «دمینیک ثورن»، «بن مندلسون» و «لی-یونگ یو» خواهند بود.

هالند، میشگان (Holland, Michigan)

تاریخ پخش: نامشخص

داستان «هالند، میشیگان» به کارگردانی «میمی کیو» داستانی در یکی از شهرهای غرب میانه ایالات متحده روی می‌دهد و رگه‌هایی از فیلم‌های هیچکاک را دارد. این فیلم بلند بر اساس فیلمنامه‌ای نوشته «اندرو سودروفکسی» که در سال ۲۰۱۳ به «فهرست سیاه» هالیوود راه پیدا کرد ساخته خواهد شد. «نیکول کیدمن»، «گائل گارسیا برنال»، «ریچل سنات» و «متیو مک‌فدین» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

فضانورد (Spaceman)

تاریخ پخش: ۱ مارس ۲۰۲۴

داستان این فیلم به کارگردانی «یوهان رنک» (Chernobyl) که از رمان «فضانورد بوهمیا» نوشته «یاروسلاو کالفار» اقتباس شده در مورد فضانوردی با بازی سندلر است که برای به دست آوردن خاکی باستانی و مرموز به فضا فرستاده می‌شود. او به زودی متوجه می‌شود که زندگی زمینی‌اش رو به فروپاشی است و برای بازگشت به تنهایی صدایی با صداپیشگی «پل دینو» رو می‌کند که می‌تواند او را یاری برساند. این صدا به موجودی از ابتدای خلقت تعلق دارد که در اطراف سفینه‌اش پرسه می‌زند. «کری مالیگان» در نقش همسر سندلر، «ایزابلا روسیلینی»، «لنا اولین» و «کونال نیار» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

وینر (Winner)

تاریخ پخش: ۲۰ ژانویه ۲۰۲۴

داستان فیلم به کارگردانی «سوزانا فوگل» در مورد «ریلیتی وینر» «امیلیا جونز» (CODA) عضو سابق نیروی هوایی ایالات متحده است که در سال ۲۰۱۸ به جرم افشای اطلاعات محرمانه دولتی به طولانی‌ترین دوره حبس تاریخ محکوم شد. وینر فاش کرده بود که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ مداخله کرده است. او به پنج سال و سه ماه حبس در زندان فدرال محکوم شد. این فیلم روایت می‌کند که چگونه یک زن جوان آرمان‌گرا به اصولش پایبند می‌ماند. «کانی بریتون» در نقش مادر وینر «دنی رامیرز» و «کاترین نیوتن» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. «کری هالی» نویسنده فیلم بر اساس مقاله خودش است که در سال ۲۰۱۷ در «مجله نیویورک» منتشر شد.

ماتریالیست‌ها (Materialists)

تاریخ پخش: نامشخص

«ماتریالیست‌ها» به کارگردانی «سلین سونگ» یک فیلم کمدی رمانتیک با الهام از فیلم‌های «مایک نیکلز» و «جیمز ال. بروکس» خواهد بود و داستان آن در نیویورک سیتی قرار داده شده. این فیلم زنی سی و چند ساله را دنبال می‌کند که برای جامعه الیت‌های منهتن همسریابی می‌کند اما میان او و دو مشتری ثروتمندش یک عشق مثلثی شکل می‌گیرد. سونگ علاوه بر کارگردانی فیلمنامه «ماتریالیست‌ها» را به نگارش درآورده است.

 

تصور تو (The Idea Of You)

تاریخ پخش: نامشخص

داستان «تصور تو» با بازی «آن هاتاوی» و کارگردانی «مایکل شوالتر» در مورد مادر ۴۰ ساله‌ای به نام سوفی است که از همسرش جدا شده است. دن همسر سوفی او را به خاطر زنی جوان‌تر رها و سفرشان به کوچلا به همراه دختر نوجوانشان را کنسل کرده است. سوفی در این فستیوال موسیقی با «هیز کمبل» خواننده‌ای ۲۴ ساله آشنا می‌شود. «جنیفر وستفلت» نویسنده فیلمنامه است.

 

پیشتاز (The Outrun)

تاریخ پخش: ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴

«سرشا رونان» در اقتباس سینمایی از کتاب خاطرات «ایمی پیپترات» نقش رونا را بازی می‌کند که به‌تازگی از مرکز بازپروری بیرون آمده و پس از یک دهه به جزایز اورکنی برمی‌گردد. او در آنجا در حالی که سعی می‌کند با طبیعت منطقه دوباره ارتباط برقرار کند، خاطرات دوران کودکی‌اش را با اتفاقاتی چالش‌برانگیز ادغام‌شده می‌بیند. کتاب لیپترات هفت سال قبل منتشر شد. «نورا فینگشایت» تهیه‌کننده و کارگردان فیلم خواهد بود.

 

قلمرو سیاره میمون‌ها (Kingdom of the Planet Of The Apes)

تاریخ پخش: ۲۴ مه ۲۰۲۴

«وس بال» که «دونده هزارتو» (Maze Runner) را در کارنامه دارد این فیلم را کارگردانی کرده است. «قلمرو سیاره میمون‌ها» وقایعی را روایت می‌کند که سال‌ها پس از فیلم «جنگ برای سیاره میمون‌ها» (War for the Planet of the Apes) که سال ۲۰۱۷ اکران شد روی می‌دهند. «اوون تیگو» برای بازی در نقش میمون اصلی این دنباله انتخاب شده و به «پیتر میکن» و «فرایا آلن» بازیگر سریال «ویچر» (The Witcher) پیوسته است.

 

گرگ‌ها (Wolfs)

تاریخ پخش: ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴

از داستان فیلم جزئیاتی زیادی درز نکرده اما «هالیوود ریپورتر» می‌نویسد پیت و کلونی نقش دو دلال تک‌رو بازی می‌کنند که به یک مأموریت گماشته شده‌اند. «ایمی رایان» نامزد اسکار دیگر بازیگر فیلم است. کلونی و پیت با کمپانی‌های اسموک‌هوس پیکچرز و پلن بی اینترتینمنت تهیه‌کننده پروژه‌اند. پیت و کلونی آخرین بار در فیلم‌های «۱۱ یار اوشن» (Ocean 11) در کنار یکدیگر بازی کرده بودند و در فیلم «بخوان و بسوزان» (Burn After Reading) «برادران کوئن» همکاری دیگری داشته‌اند.

 

ددپول ۳ (Deadpool 3)

تاریخ پخش: ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۴

«رایان رینولدز» در قسمت سوم «ددپول» در نقش «ددپول» یا «ویلسون وید»، «هیو جکمن» در نقش «ولورین» یا «لوگان هولت»، «راب دلینی» در نقش «پیتر»، «اما کورین» در یک نقش شرور افشا نشده و «متیو مکفدین» ظاهر خواهند شد. «زاسی بیتس» بازیگر دو قسمت قبلی تأیید کرده است که در قسمت سوم حضور ندارد اما «مورنا باکارین» و «استفان کاپیچیچ» از قسمت‌های قبلی برای «ددپول ۳» بازمی‌گردند. شایعه بازی «تیلور سوییفت» در این فیلم شنیده شده است. «شان لوی» که در «گای آزاد» (Free Guy) و «پروژه آدام» (The Adam Project) با «رایان رینولدز» همکاری کرده کارگردان «ددپول ۳» و «رت ریس» و «پل ورنیک» نویسندگان فیلم خواهند بود.

 

بار کنار جاده (Road House)

تاریخ پخش: نامشخص

این بازسازی سرگذشت یک مبارز یو‌اف‌سی سابق به نام «الوود دالتون» با بازی جیلنهال را روایت می‌کند که در یک رستوران مأمور حفظ امنیت و بیرون انداختن اوباش شده اما دیری نمی‌گذرد که متوجه می‌شود همه‌چیز آن‌گونه که به نظر می‌رسد نیست. دیگر بازیگران فیلم «بیلی مگنوسن»، «دنیلا ملکیور»، «لوکاس کیج»، «هانا لاو لانیر»، «ترایوس ون وینکل»، «بی.کی. کنان»، «آرتورو کاسترو»، «بو نپ»، «باب منری» و «کانر مک‌گرگور» قهرمان مسابقات یو‌اف‌سی خواهند بود.

 

گلوگاه (The Gorge)

تاریخ پخش: نامشخص

از داستان فیلم «گلوگاه» با بازی «آنیا تیلور-جوی» و «مایلز تلر» جزئیاتی فاش نشده اما این پروژه یک اکشن با داستانی عاشقانه توصیف شده است. این فیلم به کارگردانی «اسکات دریکسون» بر اساس فیلمنامه «زک دین» ساخته خواهد شد که «جنگ فردا» (The Tomorrow War) را در کارنامه دارد.

 

ویرانی (Havoc)

تاریخ پخش: نامشخص

«تام هاردی» در فیلم اکشن «ویرانی» با «گرت اوانز» کارگردان فیلم «یورش» (The Raid) همکاری خواهد کرد. داستان فیلم در مورد به انحراف کشیده شدن یک معامله مواد مخدر است، وقتی که یک کارآگاه در دنیای زیرزمینی جنایت‌کاران پسر یک سیاست‌مدار را نجات دهد، در حالی که شبکه عمیقی از فساد و توطئه را کشف می‌کند. اوانز و نتفلیکس پیش‌تر در فیلم ترسناک «فرستاده» (Apostle) با بازی «دن استیونز» همکاری کرده بودند.

مرد فرودی (The Fall Guy)

تاریخ پخش: ۱ مارس ۲۰۲۴

«مرد فرودی» یا «مرد بلاگردان» به کارگردانی «دیوید لیچ» از یک سریال تلویزیونی کلاسیک به همین نام اقتباس شده که در دهه ۱۹۸۰ از شبکه ای‌بی‌سی پخش شد. داستان فیلم به نویسندگی «درو پیرس» درباره مردی به نام «کولت سیورز» با بازی گاسلینگ است که مدت‌هاست برای یک ستاره تندخوی سینما با بازی «آرون تیلور جانسون» که ناگهان ناپدید می‌شود بدلکاری می‌کند. «امیلی بلانت» نقش «جودی مورنو» را بازی می‌کند که از پس از سال‌ها فیلمبرداری با کارگردانی یک وسترن علمی-تخیلی به شهرت می‌رسد. «هانا وادینگهام» (Ted Lasso) در نقش یک تهیه‌کننده، «وینستون دوک» در نقش سرپرست بدلکاران و «استفانی شو» (Everything Everywhere All at Once) در نقش یک دستیار دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

کاش (If)

تاریخ پخش: ۱۷ مه ۲۰۲۴

داستان فیلم در مورد دختر جوانی است که تجربه‌ای ناگواری داشته و پس از آن شروع می‌کند به دیدن دوستان خیالی دیگران. «جان کرازینسکی» که «مکانی آرام» (A Quiet Place) را در کارنامه دارد، بر روی صندلی کارگردانی این فیلم نشسته است. علاوه بر کرازینسکی، «رایان رینولدز» و «کیلی فلمینگ»، بازیگرانی چون «مت دیمون»، «استیو کارل»، «بابی موینیهان»، «لویی گاست جونیور»، «آلن اس. کیم»، «جان استوارت»، «فیبی والر-بریج»، «امیلی بلانت»، «مایا رودلف»، «سم راک‌ول»، «سباستین مایسکالکو»، «کریستفر ملونی»، «ریچارد جنکینز»، «آکوافینا» و «وین وان» در این فیلم مقابل دوربین رفته و یا صداپیشگی کرده‌اند.

 

جزیره دخترکان (Pussy Island)

تاریخ پخش: نامشخص

«جزیره دخترکان» اولین فیلم «زویی کراویتس» در مقام کارگردان است و در آن با «چنینگ تیتوم»‌ و «نایومی اکی» در نقش‌های اصلی همکاری می‌کند. دیگر بازیگران فیلم «سایمون رکس»، «کایل مک‌لاکلن»، «عالیا شوکت» و «آدریا آرجونا» خواهند بود. در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده است: «فرایدا پیشخدمت جوان و زیرکی در لس‌آنجلس است که چشم به هدف خود دوخته است: یک فرد بانفوذ در زمینه تکنولوژی به نام «اسیتر کینگ» که فعالیت‌های بشردوستانه می‌کند. وقتی که دختر راهش را به درون حلقه کینگ و در نهایت گردهمایی دوستانه‌ای در جزیره خصوصی‌اش پیدا می‌کند، آماده به‌یادماندنی‌ترین تجربه عمر خود است. با وجود آن مکان بی‌نظیر، آدم‌های جذاب، شامپاین تمام‌نشدنی و مهمانی‌های رقص شبانه، فرایدا احساس می‌کند که در این جزیره دور از چشمانش اتفاقات دیگری در حال وقوع است. چیزی که نمی‌تواند دست رویش بگذارد. چیزی که کمی وحشتناک است.»

 

موتورسواران (The Bikeriders)

تاریخ پخش: ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۴

داستان این فیلم در دهه ۱۹۶۰ قرار داده شده و ظهور باشگاه موتورسواران خیالی میدوسترن را روایت می‌کند. این باشگاه با گذر دهه‌ها تکامل پیدا می‌کند و از یک محل تجمع کوچک به یک دار و دسته خلافکار بدل می‌شود. «جودی کومر»، «آستین باتلر»، «بوید هالبروک»، «مایکل شنان»، «دیمون هریمان» و «تام هاردی» از جمله بازیگران فیلم خواهند بود.

 

موفاسا: شیر شاه (Mufasa: The Lion King)

تاریخ پخش: ۵ ژوئیه ۲۰۲۴

«موفاسا» به کارگردانی «بری جنکینز» پیشینه شخصیت نمادین دیزنی را شرح خواهد داد و دوران کودکی او در کنار برادرش «اسکار» را به تصویر می‌کشد. «آرون پی‌یر» و «کلوین هریسون جونیور» صداپیشگان این دو شخصیت خواهند بود و جانشین «جیمز ارل جونز»، «جرمی آیرونز» و «چیوتل اجیوفور» خواهند شد در فیلم کلاسیک «شیر شاه» در سال ۱۹۹۴ و بازسازی آن در سال ۲۰۱۹ صداپیشگی کرده بودند. قسمت اول «شیر شاه» ۹۶۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت در حالی که بازسازی آن به کارگردانی «جان فاورو» با تکنولوژی فتو-رئالیستی به فروش ۱.۶ میلیارد دلاری رسید.

 

مردی متفاوت (A Different Man)

تاریخ پخش: ۲۱ ژانویه ۲۰۲۴

«سباستین استن» درام مستقل «مردی متفاوت» به نویسندگی و کارگردانی «آرون شیمبرگ» نقش مردی با نوروفیبروماتوز را بازی می‌کند که تحت جراحی قرار می‌گیرد و روی مردی حساسیت پیدا می‌کند که در یک فیلم بر اساس زندگی‌اش نقش او را بازی کرده است. «رناته رینزوه» بازیگر «بدترین آدم دنیا» (The Worst Person in the World) و «آدام پیرسون» بازیگر «زیر پوست» (Under the Skin) دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

عروسک‌های فراری (Drive-Away Dolls)

تاریخ پخش: ۲۳ فوریه ۲۰۲۴

این فیلم به کارگردانی «ایتان کوئن» جدایی جیمی از یک دوست دختر دیگر و دوست باوقارش ماریان را روایت می‌کند که به‌شدت نیازمند آرامش‌اند. این دو در جست‌وجوی شروعی دوباره سفری جاده‌ای به تالاهاسی آغاز می‌کنند اما برخورد آن‌ها به گروهی از جنایتکاران در راه هدفشان را به انحراف می‌کشاند. «مارگارت کوالی»، «جرالدین ویشواناتان»، «مت دیمون»، «پدرو پاسکال»، «بینی فلدستین»، «کولمن دومینگو» و «بیل کمپ» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

پایان (The End)

تاریخ پخش: نامشخص

«تیلدا سویینتون»، «جورج مک‌کی»، «مایکل شانن»، «لنی جیمز» و «استیون گراهام» در فیلم آخرالزمانی و موزیکال «جاشوا اوپنهایمر» نامزد اسکار تحت عنوان «پایان» نقش‌آفرینی می‌کنند. داستان فیلم درباره یک خانواده ثروتمند است که دو دهه پس از پایان دنیا در یک پناهگاه زیرزمینی زندگی می‌کنند.

 

امانوئل (Emmanuelle)

تاریخ پخش: نامشخص

داستان این فیلم اروتیک که از رمانی نوشته «امانوئل ارسان» اقتباس خواهد شد در مورد روابط جنسی زن جوانی با همسرش و همسران همکاران اوست. «امانوئل» اولین فیلم انگلیسی زبان «آدری دیوان» برنده «نخل طلا» با «حادثه» (Happening) خواهد بود. «نوئمی مرلان» در این فیلم جانشین «لئا سیدو» شده است.

 

نوزادان (Babes)

تاریخ پخش: نامشخص

«پاملا ادلون» پس از پایان سریال «چیزهای بهتر» (Better Things) در اف‌ایکس با «نوزادان» اولین فیلم بلندش را کارگردانی می‌کند. «ایلانا گلیزر» و «حسن منهاج» در این کمدی برای این نویسنده، کارگردان، و کمدین مقابل دوربین می‌روند. داستان فیلم درباره زنی است که پس از رابطه‌ای یک شبه باردار می‌شود و به بهترین دوستش که مادر دو فرزند است تکیه می‌کند. «الیور پلات»، «سندرا برنارد»، و «جان کارول لینچ» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

بیگانه: رمولوس (Alien: Romulus)

تاریخ پخش: ۱۶ اوت ۲۰۲۴

«فده آلوارز» که فیلم‌های «نفس نکش» (Don’t Breathe) و «مرده شریر» (Evil Dead) را در کارنامه دارد این فیلم را کارگردانی کرده است. از داستان «بیگانه: رمولوس» جزئیات زیادی فاش نشده جز اینکه فیلم درباره «گروهی از جوانان در دنیایی دوردست است که خود را در مواجهه با شکل وحشتناکی از حیات در عالم می‌بینند.» بازیگر نقش اول این فیلم «کیلی اسپینی» است که در «پریسیلا» (Priscilla) «سوفیا کاپولا» نقش «پریسیلا پرسلی» را بازی کرده. اسپینی در مراسم اهدای جوایز گاتهام گفته بود داستان این فیلم میان «بیگانه» (Alien) و «بیگانگان» (Aliens) قرار داده شده است: «قرار است بین قسمت اول و دوم قرار بگیرد. آن‌ها همان گروه سازنده «بیگانگان» را آوردند، فیلم «جیمز کامرون». همان کسانی که زنومورف‌ها را ساختند آمدند و مال ما را خلق کردند.»

 

کفن‌ها (The Shrouds)

تاریخ پخش: نامشخص

داستان فیلم «دیوید کراننبرگ» در مورد یک کارآفرین به نام کارش با بازی کسل است که همسرش را از دست داده و دستگاهی می‌سازد تا مردم از درون کفن با مردگان ارتباط برقرار کند و پوسیدنشان را نظاره کنند. «دیانه کروگر»، «ونسان کسل» و «گای پیرس» از جمله بازیگران فیلم خواهند بود. کروگر در جشنواره فیلم زوریخ فاش کرده است که در فیلم جدید کراننبرگ سه نقش بازی می‌کند: همسر شخصیت کسل، خواهر همسر، و «یک آواتار، یک نوع دستیار شخصی.»

 

چالشگران (Challengers)

تاریخ پخش: ۲۶ آوریل ۲۰۲۴

«زندیا» در این فیلم نقش همسر و مربی یک تنیس‌باز حرفه‌ای با بازی «مایک فیست»  و «جاش اوکانر» بازیگر نقش معشوق سابق فیست و رقیب او در مسابقات «چلنجر» را بازی می‌کند. این پروژه اوایل بهار و تابستان گذشته در بوستون فیلمبرداری شده است. گوادانینو می‌گوید «چلنجرز» اولین فیلم کمدی او خواهد بود: «در مورد ایتالیا یا فیلم‌های ایتالیایی نیست، بلکه در مورد رفتن به جایی است که میل شما را می‌برد. هیچ احتمالی را رد نمی‌کنم، شاید همین فردا در ایتالیا فیلمی با شخصیت‌های تماماً ایتالیایی بسازم.»

 

گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید (Godzilla x Kong: The New Empire)

تاریخ پخش: ۱۲ آوریل ۲۰۲۴

«امپراتوری جدید» به کارگردانی «آدام وینگارد» دنباله‌ای برای «گودزیلا علیه کونگ» (Godzilla vs. Kong) است که در سال ۲۰۲۱ اکران شد. «ربکا هال»، «برایان تایری هنری» و «هیلی هاتل» نقش‌های پیشین خود را در این دنباله تکرار کرده‌اند و «دن استیونز»، «فالا چن» و «ریچل هوس» از جمله بازیگران جدید فیلم خواهند بود.

 

غریزه مادرانه (Mothers’ Instinct)

تاریخ پخش: نامشخص

داستان این فیلم به کارگردانی «بنوا دلوم» و در دهه ۱۹۶۰ روی می‌دهد و تیره و تار شدن رابطه دو زن خانه‌دار با بازی «جسیکا چستین» و «آن هاتاوی» را پس از یک حادثه تراژیک به تصویر می‌کشد. این تریلر روان‌شناسانه سرگذشت دو دوست صمیمی و همسایه به نام آلیس با بازی چستین و سلین با بازی هاتاوی را بازگو می‌کند که هر دو زندگی خوبی با همسران موفق و پسرانی هم سن و سال دارند. زندگی بی‌نقص آن‌ها ناگهان با یک حادثه تراژیک آشفته می‌شود و حس گناه، تردید و بدبینی رابطه خواهرانه آنان را به هم می‌ریزد و نبرد با برملا شدن آن روی غریزه مادرانه درمی‌گیرد. هاتاوی پیش‌تر در مصاحبه با مجله «ووگ» هنگ کنگ گفته بود: «سخت‌ترین نقشی بود که تا به حال بازی کرده‌ام. با بدترین ترس‌هایم روبرو شدم و تقریباً از فیلم کناره‌گیری کردم چون نمی‌دانستم که به عنوان بازیگر می‌توانم تا آن حد پیش بروم.»

 

نظم (The Order)

تاریخ پخش: نامشخص

داستان فیلم در سال ۱۹۸۳ قرار داده شده و مجموعه‌ای از سرقت‌های خشونت‌آمیز بانک، سرقت اتومبیل و عملیات‌های دیگر را در شمال غربی آمریکا روایت می‌کند. «نظم» یک مأمور اف‌بی‌آی تک‌رو با بازی «جود لا» را دنبال می‌کند که ساکن آیداهو است و به این باور می‌رسد که جرم و جنایت‌ها عملی با انگیزه مالی از سوی تبهکاران نیست بلکه پای گروه‌های تروریستی خطرناک داخلی با رهبری کاریزماتیک و رادیکال با بازی «نیکلاس هولت» در میان است که طرح جنگی علیه دولت فدرال در ایالات متحده را می‌چیند. «جاستین کورزل» که «مکبث» (Macbeth) را در کارنامه دارد این فیلم را کارگردانی خواهد کرد. «تای شریدان»، «جورنی اسمالت»، «ادسا یانگ»، «الیسون الیور» و «مارک مارون» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

مکانی آرام: روز اول»‌ (A Quiet Place: Day One)

تاریخ پخش: ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴

این فیلم به کارگردانی «مایکل سارنوسکی» داستانی در مورد خانواده ابت روایت نمی‌کند و بر اساس ایده اریجینال «جان کرازینسکی» کارگردان و بازیگر قسمت اول ساخته خواهد شد. «لوپیتا نیانگو»، «الکس ولف»، «جوزف کویین»، «جایمن هونسو» و «دنیس اوهر» از جمله بازیگران این فیلم خواهند بود.

مکسین (MaXXXine)

تاریخ پخش: نامشخص

فیلم «مکسین» که قسمت پایانی سه‌گانه «تی وست» پس از «ایکس» (X) و «پرل» (Pearl) است، به یک دهه پس از به انحراف کشیده شدن فیلمبرداری یک فیلم مستهجن در جنوب آمریکای دهه ۱۹۷۰ می‌رود. در سال ۱۹۸۵، مکسین با بازی «میا گاث» به لس‌آنجلس رسیده و نامی برای خود دست و پا کرده است. گاث که یکی از نویسندگان «پرل» بود در این فیلم دو نقش را بازی خواهد کرد.

   

پرنده (Bird)

تاریخ پخش: نامشخص

«آندریا آرنولد» که «عسل آمریکایی» (American Honey) را در کارنامه دارد در این فیلم با «بری کیوگان» و «فرانتس روگوفسکی» همکاری خواهد کرد. از داستان فیلم جزئیاتی فاش نشده جز اینکه به مسائل اجتماعی می‌پردازد. استودیوی ای-۲۴ و آرته فرانس سینما در تولید این فیلم مشارکت می‌کنند.

رعد (Blitz)

تاریخ پخش: نامشخص

«استیو مک‌کویین» نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم با بازی «سرشا رونان» برای اپل اریجینال فیلمز و نیو ریجنسی است. داستان این فیلم درام تاریخی درباره سرگذشت گروهی از افراد در بمباران لندن در سال‌های وقوع جنگ جهانی دوم است. «هریس دیکینسون»، «لی گیل»، «ارین کلیمن»، «استیون گراهام» و «هیلی اسکوایرز» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

عشق زخم می‌زند (Love Lies Bleeding)

تاریخ پخش: ۸ مارس ۲۰۲۴

«کریستن استوارت»‌ فیلم «عشق زخم می‌زند» به کارگردانی «رز گلس» (Saint Maud) و بازی «کتی اوبراین» را خواهد داشت. این فیلم داستانی عاشقانه در مورد زنی روایت می‌کند که مصمم است قهرمان بدنسازی شود اما استرویدها زندگی او را دگرگون می‌کنند. «عاشقم باش» (Love Me) به کارگردانی «اندی زاکرو» و «سم زاکرو» دیگر فیلم استوارت در ساندنس امسال است.

 

کوییر (Queer)

تاریخ پخش: نامشخص

داستان «کوییر» به کارگردانی «لوکا گوادانینو» در مورد مردی به نام لی است که در میان دانشجویان آمریکایی مکزیکو سیتی و صاحبان بارها زندگی می‌کند و با مرد جوانی به نام آلرتون آشنا می‌شود که به تازگی خدمت در نیروی دریایی ایالات متحده را به پایان برده است. «ویلیام اس. باروز» رمان کوتاه «کوییر» را در خلال سال‌های ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۳ نوشت و در سال ۱۹۸۵ منتشر کرد.

 

نایتبچ (Nightbitch)

تاریخ پخش: نامشخص

داستان غیرمعمول کتاب در مورد یک زن با بازی «ایمی آدامز» است که سابقه فعالیت هنری دارد و پس از تولد پسرش خانه‌نشین شده و نگران است که شب‌ها ممکن است به سگ تبدیل شود. همسر او که پنج روز در هفته در سفر کاری است، به راحتی از ترس‌ها و نگرانی‌های غفلت می‌کند و نادیده می‌گیرد. در همین حین، مادر باید تنها در کنار پسر دو ساله‌اش با نمود جسمانی و واقعی ترس‌هایش ستیز کند. «ماریل هلر» نویسنده و کارگردان این فیلم بر اساس رمان تحسین‌شده «ریچل یودر» خواهد بود.

 

مسیر باد (The Way of the Wind)

تاریخ پخش: نامشخص

فیلمبرداری تازه‌ترین ساخته «ترنس مالیک» چهار سال قبل به پایان رسیده اما این کارگردان چند ماه پیش از تدوین آن «راضی» شده است. «لیلا حاتمی» یکی از بازیگران پرشمار فیلم در نقش مریم مجدلیه است. «گزا روریگ» بازیگر و شاعر مجارستانی در نقش مسیح، «مارک رایلنس» در نقش شیطان، «مکرم خوری» بازیگر فلسطینی در نقش یونس، «متیو خونارتس» در نقش پطرس، «فیلیپ آردیتی» در نقش هوشع، «نبیل الوهابی» در نقش استفانوس، «ایدن ترنر» در نقش سنت اندرو، «کان اونیل» در نقش خنوخ، «جوزف مال» در نقش شائول یا طالوت از جمله بازیگران دیگر فیلم خواهند بود. «مارک رایلنس» پیش‌تر به نشریه مجارستانی «آر‌تی‌ال» گفته بود:‌ «امیدوارم که تری بالأخره فیلم را کامل کند. مثل یک شراب یا ویسکی عالی است؛ با گذر زمان بهتر می‌شود. ترنس شتاب‌زده نمی‌شود. برای او داستان خیلی مهمی است.»

 

بروتالیست (The Brutalist)

تاریخ پخش: نامشخص

در تازه‌ترین ساخته «بردی کوربی» بازیگرانی چون «فلیسیتی جونز»، «آدرین برودی»، «گای پیرس»، «جو آلوین» و «الساندرو نیوولا» نقش‌آفرینی کرده‌اند. در این فیلم قرار بود «جوئل اجرتون»، «ماریون کوتیار» برنده اسکار، «مارک رایلنس» برنده اسکار، «سباستین استن» بازیگر فیلم‌های «کاپیتان آمریکا» (Captain America) و «ونسا کربی» ستاره سریال «تاج» (The Crown) نقش‌آفرینی کنند اما پاندمی در برنامه همه آن‌هال اخلال ایجاد کرد. فیلم کوربی که فیلمنامه آن با همکاری «مونا فست‌وولد» به نگارش درآمده، زندگی معماری به نام «لسلو توث» و همسرش را روایت می‌‌کند که از اروپای پس از جنگ به آمریکای مدرن آمده‌اند. با این حال، زندگی‌شان پس از برخورد با یک مرد مرموز و ثروتمند با بازی رایلنس برای همیشه متحول می‌شود.

 

جادوگران (Wizards)

تاریخ پخش: نامشخص

«دیوید میشد» کارگردان استرالیایی پس از فیلم جاه‌طلبانه «پادشاه» (The King) به سراغ روایت یک داستان کمدی درباره دو متصدی بار رفته که ثروت بادآورده‌ای را پیدا می‌کنند. «پیت دیویدسون»، «شان هریس»، «ارلاندو بلوم»، «نایومی اسکات» و «فرانتس روگوفسکی» از جمله بازیگران فیلم خواهند بود.

   

انورا (Anora)

تاریخ پخش: نامشخص

«شان بیکر» پس از «پروژه فلوریدا» (The Florida Project) و «موشک سرخ» (Red Rocket) با «انورا» بازخواهد گشت که یک کمدی رمانتیک با بازی «میکی مدیسون» بازیگر سریال «چیزهای بهتر» (Better Things)، «یوری بوریسوف»، «کارن گیلان و «مارک ادیلشتین» خواهد بود. استودیوی نئون امتیاز پخش این فیلم را خریداری کرده است.

 

گلادیاتور ۲ (Gladiator 2)

تاریخ پخش: ۲۲ نوامبر ۲۰۲۴

«پل مسکال» در این دنباله جانشین «راسل کرو» در نقش «ماکسیموس» نخواهد شد و نقش «لوسیوس» فرزند پسر «لوسیلا» با بازی «کانی نیلسن» در قسمت اول فیلم را بازی می‌کند. لوسیوس خواهرزاده «کومودوس» با بازی «واکین فینیکس» رهبر امپراطوری روم بود که توسط «ماکسیموس» با بازی «راسل کرو» در قسمت اول به قتل رسید. «دنزل واشینگتن»، «پدرو پاسکال»، «کانی نلسون»، «جایمن هونسو»، و «جوزف کویین» دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود. «دیوید اسکارپا» نویسنده فیلمنامه «گلادیاتور ۲» خواهد بود. اسکات در این دنباله با «جان متیسون» فیلمبردار، «آرتور مکس» طراح صحنه و «جانتی ییتیس» طراح لباس قسمت اول همکاری می‌کند.

 

ما در زمان زندگی می‌کنیم (We Live in Time)

تاریخ پخش: نامشخص

«جان کرولی» که «بروکلین» (Brooklyn) را در کارنامه دارد کارگردان فیلم و «نیک پین» نویسنده فیلمنامه برای استودیوکانال و «بندیکت کامبربچ» یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی پروژه خواهد بود. «اندرو گارفیلد» و «فلورنس پیو» در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند اما از داستان فیلم جزئیاتی درز نکرده است. «ددلاین» گزارش داده است که «ما در زمان زندگی می‌کنیم» یک «داستان عاشقانه عمیقاً تکان‌دهنده و ژرف» خواهد بود.

مادر مری (Mother Mary)

تاریخ پخش: نامشخص

«آن هاتاوی»، «میکیلا کول» و «هانتر شیفر» در تازه‌ترین ساخته «دیوید لوری» مقابل دوربین رفته‌اند. این فیلم یک ملودرام حماسی توصیف شده که رابطه یک موزیسین خیالی با بازی هاتاوی و یک طراح مد با بازی کول را روایت می‌کند. «چارلی اکس‌سی‌اکس» نویسنده ترانه‌ها و «دنیل هارت» آهنگساز فیلم است. «مادر مری» سومین همکاری لوری با استودیوی ای-۲۴ پس از «شوالیه سبز» و «داستان روحی» (A Ghost Story) خواهد بود و در آلمان تولید می‌شود.

 

جنگ داخلی (Civil War)

تاریخ پخش: ۲۶ آوریل ۲۰۲۴

«الکس گارلند» که با «اکس ماکینا» (Ex Machina) نامزد اسکار شد نویسنده و کارگردان این فیلم اریجینال است که داستانی در آینده نزدیک آمریکا روایت می‌کند. «نیک آفرمن» در این فیلم نقش رئیس جمهور ایالات متحده را بازی می‌کند در حالی که «کرستن دانست» در نقش یک ژورنالیست ظاهر خواهد شد. «واگنر مورا»، «استیون مک‌کینلی هندرسون» و «کیلی اسپینی» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

جوکر: جنون مشترک (Joker: Folie à Deux)

تاریخ پخش: ۵ اکتبر ۲۰۲۴

«جوکر: جنون مشترک» یک فیلم موزیکال است که «آرتور فلک» یا «جوکر» را در ماجراجویی تازه‌ای مقابل «هارلی کویین» با بازی «لیدی گاگا» دنبال می‌کند. بر اساس گزارش‌های غیررسمی بخش‌های زیادی از داستان در تیمارستان آرکهام قرار داده شده است. «زاسی بیتس»، «برندن گلیسون»، «کاترین کینر»، و «جیکوب لافلند» دیگر بازیگران دنباله خواهند بود.

 

ایپکس (Apex)

تاریخ پخش: نامشخص

«برد پیت» در این فیلم به کارگردانی «جوزف کوزینسکی» نقش یک راننده فرمول یک به نام «سانی هیز» را بازی می‌کند که برای مربی‌گری راننده‌ای جوان از بازنشستگی بیرون می‌آید تا هم-تیمی او شود. «خاویر باردم»، «دمزن ادریس»، «کری کاندن» و «توبایاس منزیز» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. اپل این فیلم را در سال ۲۰۲۲ با قراردادی ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون دلاری خریداری کرده بود. «لوییس همیلتون» قهرمان فرمول ۱ جهان یکی از تهیه‌کنندگان فیلم است.

 

آه کانادا (Oh Canada)

تاریخ پخش: نامشخص

فیلم «آه، کانادا» اقتباسی است از رمانی نوشته «راسل بنکس» که شباهت‌هایی به زندگی شریدر دارد. داستان کتاب درباره مستندسازی ۸۰ ساله با بازی گر است که به سرطان مبتلا می‌شود. او یکی از هزاران سربازی بوده است که در جوانی تصمیم می‌گیرد به کانادا برود تا به ویتنام اعزام نشود. الرودی نقش سال‌های جوانی فیلمساز را بازی می‌کند و فروسث نقش همسر دوم او. «مایکل ایمپریولی» ستاره سریال «سوپرانوها» (The Sopranos) دیگر بازیگر فیلم است.

 

پلاریس (Polaris)

تاریخ پخش: نامشخص

«لین رمزی» فیلمساز اسکاتلندی که در «هرگز اینجا نبوده‌ای» (You Were Never Really Here) با «واکین فینیکس» همکاری کرده، برای پروژه جدیدی به نام «پلاریس» این بازیگر برنده اسکار را برگزیده است. «رونی مارا» شریک زندگی واقعی فینیکس نیز در این فیلم نقش‌آفرینی خواهد کرد. از داستان فیلم جزئیات زیادی فاش نشده جز اینکه در دهه ۱۸۹۰ آلاسکا روی می‌دهد برخورد عکاسی با «شیطان» را روایت می‌کند. این احتمال وجود دارد که فیلم به «لغزش‌های شوم» (Dark Slides) تغییر نام پیدا کند.

 

ماریا (Maria)

تاریخ پخش: نامشخص

«انجلینا جولی» در این فیلم به کارگردانی «پابلو لارائین» نقش «ماریا کالاس» اسطوره اپرا را بازی کرده است. «استیون نایت» نویسنده «پیکی بلایندرز» (Peaky Blinders) که در فیلم‌های «اسپنسر» (Spencer) و «جکی» (Jackie) با لارائین همکاری کرده فیلمنامه «ماریا» را نوشته است. دیگر بازیگران فیلم «آلبا رورواکر» (La Chimera)، «پیرفرانچسکو فاوینو» (The Hummingbird)، «کودی اسمیت-مک‌فی» (The Power of the Dog)، «هالوک بیلگینر» (Winter Sleep) و «والریا گولینو» (Portrait of a Lady on Fire) خواهند بود.

 

جنس مهربانی (Kind of Kindness)

تاریخ پخش:

«یورگوس لانتیموس» در این فیلم برای چهارمین بار با «اما استون» همکاری کرده است. او در مصاحبه با «گاردین» درباره داستان فیلم می‌گوید: «یک فیلم معاصر است، با داستانی در ایالات متحده - سه داستان متفاوت، چهار یا پنج بازیگر یک نقش را در هر داستان بازی می‌کنند، یعنی همه آن‌ها سه نقش متفاوت دارند. تقریباً مثل ساختن سه فیلم بود.» تاریخ اکران «جنس مهربانی» که پیش‌تر با نام «و» (AND) شناخته می‌شد نامشخص است اما «جسی پلمانز»، «ویلم دافو»، «هونگ چائو» و «مارگارت کوالی» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

تلماسه: قسمت دوم (Dune: Part Two)

تاریخ پخش: ۱ مارس ۲۰۲۴

«دنی ویلنوو» به عنوان نویسنده و کارگردان این فیلم را در بخش‌هایی از بوداپست مجارستان، امارات متحده عربی، اردن و ایتالیا فیلمبرداری کرد. «تیموتی شالامی» در نقش «پل اتریدیز» و «زندیا» در نقش «چانی» به «ربکا فرگوسن»، «خاویر باردم»، «جاش برولین»، «استلان اسکارزگارد»، «دیو باتیستا»، «شارلوت رمپلینگ»، و «استیون مک‌کینلی هندرسون» می‌پیوندند. بازیگران جدید چندگانه «آستین باتلر» در نقش «فید-راتا هارکنن»، «کریستفر واکن» در نقش «امپراطور»، «فلورنس پیو»، «لئا سیدو»، «تیم بلیک نلسون» و «سهیلا یعقوب» خواهند بود. در خلاصه داستان رسمی دنباله آمده است: «این دنباله سرگذشت افسانه‌ای پل اتریدیز را روایت می‌کند که با چانی و فرمن‌ها متحد شده تا از دسیسه‌گرانی که خانواده‌اش را نابود کردند انتقام بگیرد. او که با انتخاب میان عشق زندگی‌اش و سرنوشت دنیا روبرو شده، می‌کوشد از وقوع آینده وحشتناکی جلوگیری کند که تنها خودش توان دیدنش را دارد.»

 

نوسفراتو (Nosferatu)

تاریخ پخش: ۲۵ دسامبر ۲۰۲۴

«رابرت اگرز» نویسنده و کارگردان فیلم خواهد بود و داستانی گاتیک در مورد رابطه زنی جوان و تسخیرشده با بازی دپ در قرن نوزدهم آلمان و یک خون‌آشام باستانی ترنسیلوانیایی با بازی اسکارزگارد روایت می‌کند. «لیلی رز دپ»، «آرون تیلور-جانسون»، «سایمون مک‌برنی»، «رالف اینسون»، «بیل اسکارزگارد»، «نیکلاس هولت»، «ویلم دافو» و «اما کورین» در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

 

میکی ۱۷ (Mickey 17)

تاریخ پخش: ۲۹ مارس ۲۰۲۴

این فیلم داستانی در مورد کارمندی دارای تاریخ مصرف روایت می‌کند که به سیاره یخی «نیفهایم» فرستاده شده اما نمی‌پذیرد که کلونش «میکی ۸» جایگزین او شود. «استیون یون» بازیگر فیلم «میناری» (Minari) و سریال «مردگان متحرک» (The Walking Dead)، «تونی کولت»، «مارک رافلو» و «نایومی اکی» دیگر بازیگران این فیلم علمی-تخیلی خواهند بود. «میکی ۱۷» اقتباسی است از رمانی به همین نام نوشته «ادوارد اشتون» که فوریه ۲۰۲۲ منتشر شد.

 

مگالوپلیس (Megalopolis)

تاریخ پخش: اویل سال ۲۰۲۴

«مگالوپلیس» اولین فیلم کاپولا از سال ۲۰۱۱ خواهد بود و هزینه سنگین ۱۲۰ میلیون دلاری آن توسط خود فیلمساز تأمین شده است. کاپولا پیش‌تر گفته بود که این فیلم نسخه یوتوپیایی دوئل معروف میان کاتیلین نجیب‌زاده و سیسرو که «فورست ویتاکر» نقش او را بازی می‌کند خواهد بود: «داستان در روم جدید روی می‌دهد، یک داستان حماسی رومی در نیویورک امروز، تقلیدی از نیویورک مدرن است که من آن را «روم جدید» می‌نامم.» در خلاصه داستان «مگالوپلیس» آمده است: «شهردار نیویورک در ستیز با سرمایه‌داری است که می‌خواهد با استفاده از یک ماده پلاستیکی ارزان-قیمت و نوآورانه آرمان‌شهری به نام «مگالوپلیس» بسازد.» در این فیلم «آدام درایور»، «ناتالی امانوئل»، «جان ویت»، «فورست ویتاکر»، «شایا لباف»، «لورنس فیشبورن»، «جیسون شوارتزمن»، «کاترین هانتر»، «جمیز رمار»، «گریس وندروال»، «تالیا شایر» و «آبری پلازا» نقش‌آفرینی خواهند کرد.

 

مکس دیوانه: فیوریوسا (Mad Max: Furiosa)

تاریخ پخش: ۲۴ مه ۲۰۲۴

«جرج میلر» با «فیوریوسا» یک بار دیگر به دنیای «مکس دیوانه» برمی‌گردد اما «آنیا تیلور-جوی» را به جای «شارلیز ترون» در نقش نسخه جوان‌تر «فیوریوسا» با خود همراه کرده است. در خلاصه داستان فیلم آمده است: «با سقوط دنیا، فیوریوسای جوان از «مقر سبز مادران بسیار» ربوده شده و اسیر یک گروه موتورسوار به رهبری «وارلرد دمنتوس» می‌شود. آن‌ها با گذر از کویر به یک «دژ» با ریاست «ایمورتان جو» برخورد می‌کنند. در حالی که این دو حاکم ستمگر برای فرمانروایی نبرد می‌کنند، فیوریوسا باید از آزمون‌های بسیار جان سالم به در ببرد و راهی برای بازگشت به خانه بیابد.» میلر فیلمنامه «فیوریوسا» را با همکاری «نیکو لاتوریس» به نگارش درآورده است. «تام برک»، «نیتان جونز»، «انگس سمپسون»، «کوادن بیلز»، «دنیل وبر» و «لاچی هیوم» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید