news-background
news-background

نویسنده Batman Returns می‌گوید اسپین‌آف ساخته نشده Catwoman تیم برتون قرار بود سیاه و سفید باشد

برتون نسخه سیاه و سفید «زن گربه‌ای» را می‌خواسته است.

«دنیل واترز» نویسنده فیلم «بتمن بازمی‌گردد» (Batman Returns) می‌گوید اسپین‌آف ساخته نشده «زن گربه‌ای» (Catwoman) قرار بود سیاه و سفید باشد.

واترز در مراسم اکران فیلم «بتمن بازمی‌گردد» در لس‌آنجلس می‌گوید «تیم برتون»‌ تمایل داشته «زن گربه‌ای» درامی صمیمانه و سیاه و سفید باشد و به «آدم‌های گربه‌ای» (Cat People) «ژاک تورنر» ادای احترام کند. از سوی دیگر واترز تمایل داشته فیلم لحن طنزآمیزی داشته باشد و «زن گربه‌ای» به لس‌آنجلس برود.

واترز می‌گوید: «[برتون] می‌خواست یک فیلم ۱۸ میلیون دلاری سیاه و سفید بسازد، مثل «آدم‌های گربه‌ای» اول، و شخصیت سلینا که به آرامی در یک شهر کوچک زندگی می‌کرد. اما من می‌خواستم یک فیلم «بتمن» بسازم و کنایه درباره «بتمن» باشد. بنابراین او را به نسخه لس‌آنجلسی گاتهام سیتی می‌بردم که سه ابرقهرمان رذل آن را مدیریت می‌کردند. یک سریال «پسران» (The Boys) بود پیش از آنکه «پسران» ساخته شود. اما از خواندن فیلمنامه من خسته شد.»

واترز علاوه بر این فاش می‌کند که نسخه اولیه فیلمنامه «بتمن بازمی‌گردد» چندین ارجاع طعنه‌آمیز به فیلم «بتمن» سال ۱۹۸۹ می‌داده و این از نظر او «مزخرف» بوده است: «[مایکل] کیتون گفت: «خیلی زیرکانه است. حذفش کن.»»

او و برتون سعی نداشته‌اند به کتاب‌های کامیک «بتمن» وفادار بمانند: «وظیفه عجیبی بود از این جهت که لازم نبود کسی جز تیم برتون را راضی کنم. پیش از اینترنت، نیازی نبود در یک دادگاه حضور پیدا کنی و بگویی می‌خواهی چه کنی – فقط دو مرد بودند که در یک اتاق می‌نشستند و بداهه‌پردازی می‌کردند. درباره شخصیت‌های شرور بتمن هیچ نمی‌دانستیم. کلیت کتاب‌های کامیک را به درستی درک نمی‌کردیم. به تازگی متوجه شده‌ام که دی‌سی مخفف کامیک‌های کارآگاهی است.»

واترز اضافه می‌کند:‌ «مسئله کلی درباره «بتمن بازمی‌گردد» این بود که هواداران بتمن به ما حمله کردند چون فکر می‌کردند: «این تازه دومین فیلم بتمن است، چه غلطی می‌کنید؟ در فیلم قبلی به جاده خاکی زده بودید.» امروز ۵۰ فیلم بتمن وجود دارد و هواداران در واکنش به آن‌ها می‌گویند: «[برداشت] جالبی بود.»»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید