news-background
news-background

واکنش دیوید اتنبرو به کشف فسیل یک هیولای دریایی در یک مستند جدید

مستند اتنبرو درباره یک هیولای دریایی به زودی از بی‌بی‌سی پخش خواهد شد.

«دیوید اتنبرو» مجری ۹۷ ساله کهنه‌کار در یک مستند جدید به کشف جمجمه یک پیش‌خزنده‌وار که قدمتش به ۱۵۰ میلیون سال قبل برمی‌گردد واکنش نشان خواهد داد. این مستند با عنوان «اتنبرو و هیولای دریایی غول‌آسا» (Attenborough and the Giant Sea Monster) در روز سال نو از بی‌بی‌سی پخش می‌شود و نشان خواهد داد که چگونه اتنبرو و همکارانش فسیل هیولایی را بیرون می‌آورند که در دوران دایناسورها در دریا حکمرانی می‌کرده است.

مجری «سیاره زمین» (Planet Earth) درباره این فسیل در ساحل ژوراسیک کشور انگلستان کشف شده می‌گوید: «به نظر می‌رسید یکی از کامل‌ترین اسکلت‌هایی است که پیدا کرده‌ایم. سر فقط بخشی از آن بود، و روی صخره‌ها قرار داشت. خود بدن که به اندازه اتوبوس‌های لندن است، روی صخره ادامه پیدا کرده بود.»

در نیمه دوم مستند، اتنبرو به همراه دانشمندان و دیرین‌شناسان دیگر نسخه «هیجان‌انگیز و دراماتیک» فسیل که با رایانه تولید شده را بررسی می‌کند: «پیش از این روی دایناسورها کار کرده بودم، اما این یکی دو برابر سخت‌تر است چون نه تنها همان مشکلات را دارید بلکه روی چیزی که به تازگی کشف شده کار می‌کنید. بنابراین [نسخه رایانه‌ای] حرفی تازه، هیجان‌انگیز و دراماتیک می‌زند.»

اتنبرو که متولد لستر است می‌گوید هنوز «عشق» جمع‌آوری فسیل در او خاموش نشده: «در واقع هرگز فراموشش نکردم. بسیار عاشقانه است. مردم درباره علم حرف می‌زنند، درباره سرما و چشم محاسبه‌گر علمی که البته باید داشته باشید، اما مانع عاشقی شما نمی‌شود.» او به کودکان توصیه می‌کند: «عینک بپوشید – خیلی خطرناک است! نباید کودکان را تشویق کنم، باید محافظ چشم بپوشند!»‌

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید