news-background
news-background

مقایسه بحث‌برانگیز جان کلیز برای چندمین بار: دلایل برتری هیتلر بر ترامپ

کمدین بریتانیایی ترامپ را با هیتلر مقایسه کرد و جنجال آفرید.

«جان کلیز» بازیگر و کمدین بریتانیایی با مقایسه «دونالد ترامپ» و «آدولف هیتلر» رهبر حزب نازی جنجال به پا کرد. بازیگر «مانتی پایتان» (Monty Python) و «زندگی برایان» (Life of Brian) در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که به پنج دلیل هیتلر را به ترامپ ترجیح می‌دهد.

کلیس این دلایل را فهرست می‌کند: «۱. او برای کشورش جنگید. ۲. هرگز از تله‌پرامپتر استفاده نکرد. ۳. با سگ‌ها مهربان بود. ۴. کتاب‌هایش را خودش نوشت. ۵. هرگز گلف بازی نکرد. ۶. یک آدم شلخته چاق و بزرگ نبود.»

او سپس پنج دلیل برتری ترامپ به هیتلر را می‌نویسد: «۱. به نسل‌کشی اعتقادی ندارد. ۲. موهای زیباتری دارد.» اما سه مورد را خالی می‌گذارد.

این پیام که بیش از یک میلیون بازدید داشته با هزاران واکنش مواجه شده که بسیاری از آن‌ها انتقادآمیز بوده‌اند. کلیز سپس به خاطر توییت عذرخواهی می‌کند و می‌گوید: «شوخی خیلی بدی بود، به‌ویژه در «روز باکسینگ».» او با این حال در چند توییت دیگر از پیام اول خود دفاع کرده است.

کلیز در گذشته ترامپ را هدف قرار داده بود. او در سال ۲۰۲۰ وقتی رئیس جمهور سابق آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شد نوشت:‌ «یکی از دوستان من که پزشک است می‌گوید علائم کووید-۱۹ توهم بزرگی، نیاز اضطراری به جلب توجه، و خودشیفتگی شدید است...»

این کمدین علاوه بر این هواداران ترامپ را در سال ۲۰۱۷ و در یک برنامه تلویزیونی (The Nightly Show) «احمق‌ترین آدم‌ها» نامیده بود. او اخیراً برنامه گفت‌وگو محور خودش تحت عنوان «ساعت دایناسور» (The Dinosaur Hour) را در شبکه بریتانیایی جی‌بی نیوز آغاز کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید