news-background
news-background

اندرو گارفیلد و نیکلاس کیج در جشنواره «دریای سرخ» عربستان

گارفیلد و کیج پنجشنبه این هفته به جشنواره «دریای سرخ» عربستان سفر کردند.

«اندرو گارفیلد» در جشنواره «دریای سرخ» عربستان با «محمد الترکی» مدیر عامل جشنواره و تهیه‌کننده به گفت‌وگو نشست. این دو در فیلم «۹۹ خانه» (99 Homes) به کارگردانی «رامین بحرانی» با یکدیگر همکاری کرده بودند.

گارفیلد می‌گوید: «سندرم ایمپاستر وحشتناکی دارم. نمی‌دانستم که بازیگر بودن یک انتخاب قابل دوام است یا نه. خیلی دوست داشتم ورزشکار باشم. از مدرسه بیزار بودم. برای اینکه بازیکن راگبی باشم به اندازه کافی قدرتمند نبودم. مادرم بود که پیشنهاد کرد چیزی هنری را بررسی کنم.»

بازیگر ۴۰ ساله «مرد-عنکبوتی شگفت‌انگیز» (The Amazing Spider-Man) به یاد می‌آورد که در اوایل دوران بازیگری وقتی با دوستان خود بیرون می‌رفته یک نوشیدنی را میان همه تقسیم و یا یک تاکوی میگو را نصف می‌کرده است. اما در سال‌های بعد نقش‌های بزرگی به دست می‌آورد و با فیلمسازان و بازیگرانی چون «رابرت ردفورد» همکاری می‌کند.

او درباره نقش «پیتر پارکر» در چندگانه «مرد-عنکبوتی» می‌گوید: «از وقتی سه ساله بودم «مرد-عنکبوتی» را دوست داشتم. مدت زیادی در باشگاه بودم. سوپ و توت می‌خوردم. پارکور و یوگا تمرین می‌کردم. در فیلمنامه مشارکت کردم. باید آن کودکی که آن بیرون در حال نگاه کردن است را تشویق کنم.»

گارفیلد درباره همکاری با دو بازیگر «مرد-عنکبوتی» دیگر در «راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) اضافه می‌کند: «هر یک از ما نسخه خودش از آن شخصیت را داشت و نمی‌دانستیم که چگونه با هم فعل و انفعال داشته باشیم، تا اینکه هر سه در یک مکان جمع شدیم. بنابراین مثل این بود که یک فیلم کم-هزینه کوتاه با دوستانت می‌سازی. اما بزرگترین فیمل در تاریخ سینما بود.»

او در ادامه می‌گوید اگر کسی بازیگر «مرد-عنکبوتی»‌ دیگری را به او ترجیح بدهد ناراحت می‌شود یا نه: «من ۴۰ ساله‌ام. اگر من را دوست دارید، خوب است و اگر ندارید، خودتان ضرر کرده‌اید.»

«نیکلاس کیج» ستاره دیگری بود که این هفته به جده عربستان سفر کرد تا یک جایزه افتخاری دریافت کند. او در این رویداد گفته به دو دلیل نام خانوادگی‌اش را به کیج تغییر داده است. دلیل اول این بوده است که همکارانش در زمان فیلمبرداری «باور نمی‌کردند که من استعداد بازیگری دارم چون برادرزاده [فرانسیس فورد] کاپولا بودم. از فیلم «اینک آخرالزمان» (Apocalypse Now) نقل قول می‌کردند و جملات را تغییر می‌دادند به «بوی نیکلاس را در بامداد را دوست دارم» به جای بوی بنزین در بامداد.»

دلیل دوم و مهمتر برای بازیگر «تغییر چهره» (Face/Off) اخلاق کارگردانان بوده است:‌ «کارگردان‌ها افراد خودپسندی‌اند، و گروهی بسیار رقابت‌جو. فکر کردم که هیچ کارگردانی مایل نیست نام کاپولا را بالای فیلم خودش ببیند. بنابراین اسمم را به این دلیل کاملاً تغییر دادم.»

جشنواره «دریای سرخ» تا ۹ دسامبر ادامه دارد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید