news-background
news-background

بهترین فیلم‌هایی که دسامبر ۲۰۲۳ پخش خواهند شد

 

در آخرین ماه از سال جاری میلادی فیلم‌های هیجان‌انگیزی مانند «موجودات بیچاره» به کارگردانی «یورگوس لانتیموس»، «مایسترو» ساخته «بردلی کوپر» و «فراری» با بازی «آدام درایور» در نقش «انزو فراری» در سالن‌های سینما و یا پلتفرم‌های استریم آمریکا پخش خواهند شد. در ادامه نگاهی انداخته می‌شود به بهترین فیلم‌هایی که چهار هفته پایانی سال از راه می‌رسند.

 

گودزیلا منهای یک (Godzilla Minus One)

تاریخ پخش: ۱ دسامبر در سالن‌های سینما

داستان فیلم در اواخر دهه ۱۹۴۰ قرار داده شده وقتی که گودزیلا به ژاپن حمله پس از شکست در جنگ جهانی دوم می‌کند. در خلاصه داستان فیلم آمده است: «پس از جنگ، وضعیت اقتصادی ژاپن به صفر تقلیل پیدا کرده بود. گودزیلا ظاهر می‌شود و کشور را در حالت منفی غوطه‌ور می‌سازد.» در این فیلم بازیگرانی چون «ریونوسوکه کامیکی»، «مینامی هامابه»، «یوکی یامادا»، «مونه‌تابا آئوکی»، «هیده‌تاکا یوشیوکا»، «ساکورا آندو» و «کارونوسوکه ساساکی» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

آیلین (Eileen)

تاریخ پخش: ۱ دسامبر در سالن‌های سینما

این فیلم به کارگردانی «ویلیام الدروید» از رمانی به همین نام نوشته «آتوسا مشفق» اقتباس شده و داستانی در زمستان سال ۱۹۶۴ ماساچوست روایت می‌کند، وقتی که یک منشی جوان به نام آیلین در محل کارش زندان فریفته یک وکیل می‌شود. رابطه این دو با فاش شدن رازی در مورد ربکا چرخشی غیرمنتظره پیدا می‌کند. علاوه بر هاتاوی و مک‌کنزی، «شی ویگام»، «مارتین آیرلند» و «اوون تیگو» در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. امتیاز «آیلین» در «راتن تومیتوز» در حال حاضر به ۸۹ درصد می‌رسد.

 

مه دسامبر (May December)

تاریخ پخش: ۱ دسامبر در نتفلیکس

داستان این فیلم در مورد زنی به نام «گریسی آترتون-یو» و همسرش جو است که بیش از بیست سال از او کوچک‌تر است. رابطه این زوج دو دهه مطبوعات زرد کشور را قبضه کرده اما آن‌ها خود را آماده فارغ‌التحصیلی دوقلوهایشان از دبیرستان می‌کنند. وقتی «الیزابت بری» یکی از بازیگران هالیوود می‌آید تا مدتی با این خانواده وقت بگذراند و گریسی را بهتر بشناسد زیرا باید نقش او را در یک فیلم بازی کند، روابط خانوادگی تحت فشار نگاه‌های بیرونی مضمحل می‌شود. جو که آنچه در سال‌های جوانی برایش اتفاق افتاده را هنوز هضم نکرده، در سی و شش سالگی با واقعیات زندگی روبروست و فرزندانش آماده جدایی از او. «چارلز ملتون»، «پایپر کوردا»، «الیزابت یو» و «گابریل چانگ» دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود. فیلمنامه «مه دسامبر» توسط «سمی برچ» بر اساس داستانی از برچ و «الکس مچانیک» نوشته شده است.

 

خیابان کندی کین (Candy Cane Lane)

تاریخ پخش: ۱ دسامبر از پرایم ویدیو

داستان فیلم درباره مردی است که سعی دارد در مسابقه تزئین خانه به مناسبت کریسمس برنده شود. کریس با بازی مورفی با الفی به نام پپر با بازی «جیلین بل» معامله می‌کند تا بخت پیروزی او در این رقابت بالاتر برود. اما الف با اجرای یک طلسم در شهر ویرانی به بار می‌آورد. دیگر بازیگران فیلم «تریسی الیس راس»، «نیک آفرمن»، «تادیوس جی. میکسون»، «کن مارینو»، «رابین تید»، «انجلا جانسون-ریس»، «لومباردو بویار»، «دی.سی. یانگ فلای»، «دنیل پیناک»، «تیموتی سیمونز»، «ریکی لیندهوم» و «استیون توبولوفسکی» خواهند بود.

 

پسر و مرغ ماهی‌خوار (The Boy And The Heron)

تاریخ پخش: ۸ دسامبر در سالن‌های سینما

این فیلم بر اساس کتاب نوجوانانه‌ای به همین نام (How Do You Live) نوشته «گنزابورو یوشینو» ساخته شده و داستانی درباره یک پسر ۱۵ ساله روایت می‌کند که پس از مرگ پدرش با عمویش زندگی می‌کند و در جست‌وجوی معنای زندگی است. «پسر و مرغ ماهی‌خوار» چند ماه پیش در ژاپن اکران شد و نزدیک به ۵۶ میلیون دلار فروخته است. این انیمه سپس به جشنواره تورنتو، نیویورک، سن سباستین و لندن رفت.

 

موجودات بیچاره (Poor Things)

تاریخ پخش: ۸ دسامبر در سالن‌های سینما

«اما استون» در این فیلم نقش «بلا بکستر» را بازی می‌کند، زنی لطیف، بی‌قید و هوس‌ران و یک فرانکنشتاین مؤنث. بکستر پس از آنکه برای فرار از همسر بدرفتارش خودش را غرق می‌کند، مغز او با نوزاد متولدنشده‌اش جایگزین می‌شود. این داستان را «تونی مک‌نامارا» که «سوگلی» را با همکاری لانتیموس نوشته، از رمانی نوشته «السدر گری» اقتباس کرده است. «مارگارت کوالی»، «رامی یوسف»، «کریستفر ابت»، «جرود کارمایکل» و «ویلم دافو» دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود.

 

دنیا را پشت سر بگذار (Leave the World Behind)

تاریخ پخش: ۸ دسامبر در نتفلیکس

داستان این فیلم به کارگردانی «سم اسماعیل» در مورد زنی با بازی «جولیا رابرتس» و خانواده اوست که برای گذراندن تعطیلات خانه‌ای در حومه شهر اجاره می‌کنند اما یک مرد و همسرش که مالک خانه‌اند و به نظر می‌رسد از اتفاق عجیبی که در شهر روی داده گریزانند، در سفر آن‌ها مزاحمت ایجاد می‌کنند. وقتی صدای انفجار مهیبی شنیده می‌شود و پرندگان رفتار عجیبی از خود نشان می‌دهند، رابطه این دو خانواده وخامت بیشتری پیدا می‌کند. «ایتان هاک» در نقش همسر رابرتس ظاهر خواهد شد و «رایان کیرا آرمسترانگ» و «چارلی اوانز» ایفاگر نقش فرزندان هاک و رابرتس خواهند بود. «میهالا هارولد» و «ماهرشالا علی» نقش یک پدر و دختر را بازی می‌کنند.

 

خاستگاه (Origin)

تاریخ پخش: ۸ دسامبر در سالن‌های سینما

تازه‌ترین ساخته «ایوا دوورنی» بر اساس کتاب برنده پولتزر «ایزابل ویلکرسون» (Caste: The Origin of Our Discontents) ساخته شده است. ویلکرسون در این کتاب تجارب خود از برخورد با فرهنگ‌های گوناگون را شرح می‌دهد. «آنجانو الیس-تیلور»، «جان برنتال»، «نورا فارمیگا»، «ادرا مک‌دونالد»، «نیک آفرمن»، «بلر آندروود»، «فین ویتراک»، «کانی نلسون» و «جزمین سیفاس-جونز» از جمله بازیگران فیلم «خاستگاه» خواهند بود.

 

وانکا (Wonka)

تاریخ پخش: ۱۵ دسامبر در سالن‌های سینما

«وانکا» سومین اقتباس برادران وارنر از داستان کلاسیک «رولد دال» پس از یک فیلم در سال ۱۹۷۱ با بازی «جین وایلدر» در نقش «وانکا» و فیلم دیگری در سال ۲۰۰۵ با بازی «جانی دپ» است. «تام دیویس»، «سایمون فارنبی»، و «کوبنا هولدبروک-اسمیت» که در «پدینگتون» (Paddington) با کینگ همکاری کرده‌اند و «جیم کارتر»، «متیو  بینتون»، «ریچ فالچر»، «روان اتکینسون»، «سالی هاکینز» و «الیویا کولمن» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

فرار مرغی: طلوع ناگت (Chicken Run: Dawn of the Nugget)

تاریخ پخش: ۱۵ دسامبر در نتفلیکس

این فیلم به کارگردانی «سم فل» (ParaNorman) و نویسندگی «کری کرکپاتریک» بر اساس شخصیت‌هایی ساخته شده که «پیتر لرد» و «نیک پارک» خلق کردند. استاپ-موشن «فرار مرغی ۲» محصول مشترک «آردمن انیمیشن» و «پاتی» است و تولید آن اولین بار در سال ۲۰۱۸ تأیید شد. «تندیوی نیوتن»، «زکری لیوای»، «دنیل میز»، «دیوید بردلی» و «رومش رانگاناتان» از جمله صداپیشگان این فیلم خواهند بود و به ترتیب نقش‌های جینجر، راکی، فچر، فاولر و نیک را بازی می‌کنند. «ایملدا استاونتن» در نقش بانتی، «جین هاراکس» در نقش بیبز، «لین فرگوسن» در نقش مک، «بلا رمزی» در نقش مالی، جوسیز سجویک» در نقش فریتزی و «نیک محمد» در نقش دکتر فرای دیگر صداپیشگان فیلم خواهند بود.

 

نقشه خانوادگی (The Family Plan)

تاریخ پخش: ۱۵ دسامبر در اپل تی‌وی+

«نقشه خانوادگی» به نویسندگی «دیوید کاگشال» داستانی در مورد پدری ساکن حواشی شهر بازگو می‌کند که باید با همسر و سه فرزندش پا به فرار بگذارد و از گذشته‌هایش وقتی یک آدمکش حرفه‌ای برای دولت بوده بگریزد. «زویی کولتی»، «ون کراسبی»، «سعید تغماوی»، «مگی کیو» و «کی‌یران هایندز» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. «استیون لوینسون»، «دیوید الیسون» و «دینا گلدبرگ» در کنار والبرگ از جمله تهیه‌کنندگان فیلم خواهند بود.

 

منطقه تحت نظر (The Zone of Interest)

تاریخ پخش: ۱۵ دسامبر در سالن‌های سینما

در این فیلم تاریخی «رودولف هوس» با بازی «کریستین فرایدمن» و همسر او هدویگ با بازی «ساندرا هولر» را روایت می‌کند که در کنار اردوگاه اسرای جنگی سعی دارند یک زندگی رؤیایی برای خانواده خود بنا کنند. «منطقه تحت نظر» چهارمین فیلم بلند «جاناتان گلیزر» پس از «زیر پوست» (Under the Skin)، «جانوران هوس‌انگیز» (Sexy Beast) و «تولد» (Birth) است.

 

ماه شورش: قسمت اول – فرزند آتش (Rebel Moon: Part 1 – A Child of Fire)

تاریخ پخش: ۱۵ دسامبر در سالن‌های سینما، ۲۲ دسامبر در نتفلیکس

داستان «ماه شورش» در مورد زن جوانی است که مسؤلیت یافتن جنگجو برای مبارزه با هجوم نیروهای سلطه‌جوی «ریجنت بالیساریوس» به او سپرده شده است. در این فیلم بازیگران «چارلی هانم»، «جایمن هونسو»، «ری فیشر»، «دونا بای»، «جنا مالون»، «استاز نیر»، «ای. دافی»، «شارلوت مگی» و «اسکای ینگ» به «سوفیا بوتلا» فرانسوی-الجزایری پیوسته‌اند. «آنتونی هاپکینز» برنده اسکار نیز برای شخصیتی به نام «جیمی» که یک ربات جنگی مکانیزه موسوم به جی‌سی-۱۴۳۵ است صداپیشگی خواهد کرد.

 

داستان آمریکایی (American Fiction)

تاریخ پخش: ۱۵ دسامبر در سالن‌های سینما

«جفری رایت» در «داستان آمریکایی» نقش یک رمان‌نویس را بازی می‌کند که از کلیشه‌های توهین‌آمیز صنعت نشر خسته شده و تصمیم می‌گیرد رمان تازه‌ای درباره جامعه سیاهان بنویسد. دیگر بازیگران فیلم «تریسی الیس راس»، «استرلینگ کی. براون»، «ایسا ری»، «اریکا الکساندر»، «جان اورتیز» و «آدام برودی» در نقش یک تهیه‌کننده سینما خواهند بود. «داستان آمریکایی» جایزه مردمی جشنواره تورنتو را دریافت کرده است.

 

مایسترو (Maestro)

تاریخ پخش: ۲۰ دسامبر در نتفلیکس

«بردلی کوپر» در این فیلم نقش «لئونارد برنستین» آهنگساز را در طول چند دهه بازی کرده و ساعت‌های متغیری روی صندلی گریم نشسته است. گریم او برای تبدیل شدن به برنستین بیست و چند ساله دو و نیم ساعت طول کشده در حالی که برنستین در هفتاد و چند سالگی پنج ساعت زمان برده است. «مایسترو»‌ اولین بار در جشنواره ونیز اکران شد و نقدهای مثبتی دریافت کرد.

 

پنجه آهنین (The Iron Claw)

تاریخ پخش: ۲۲ دسامبر در سالن‌های سینما

«پنجه آهنین» داستان واقعی فون اریک‌ها و ظهور و سقوط این خانواده کشتی‌گیر را روایت می‌کند که در دهه ۱۹۶۰ روی این ورزش تأثیر دیرپایی داشتند. افران نقش «کوین فون اریک»، یکی از شش برادر کشتی‌گیر را بازی کرده است. «شان دورکین» که «مارتا مارسی می مارلین» (Martha Marcy May Marlene ) را در کارنامه دارد نویسنده و کارگردان این فیلم و «تسا راس»، «جولیت هاول» و «انگس لامونت» تهیه‌کنندگان آن برای هوس پروداکشنز خواهند بود.

 

آکوامن و قلمرو گمشده (Aquaman And The Lost Kingdom)

تاریخ پخش: ۲۲ دسامبر در سالن‌های سینما

«جیسون موموآ» در دنباله‌ای که بر اساس طرح داستانی او ساخته شده نقش «آکوامن» را مقابل «نیکول کیدمن»، «یحیی عبدالمتین دوم» و «پاتریک ویلسون» تکرار کرده و «جیمز وان» بار دیگر روی صندلی کارگردانی نشسته است. در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده است: «هفت سال پس از وقایع قسمت اول، «آرتور کاری» یا «آکوامن» باید پس از رهایی یک قدرت باستانی به دست «دیوید کین» یا «بلک مانتا» از آتلانتیس و نزدیکانش محافظت کند اما برای رسیدن به این هدف از برادرش «اورم» طلب یاری می‌کند که رابطه خوبی با او ندارد.»

 

همه ما غریبه‌ها (All of Us Strangers)

تاریخ پخش: ۲۲ دسامبر در سالن‌های سینما

«همه ما غریبه‌ها» که بر اساس رمانی نوشته «تایچی یامادا» ساخته شده در مورد فیلمنامه‌نویسی به نام آدام با بازی «آدام اسکات» است که یک شب در لندن با همسایه مرموزش هری با بازی «پل مسکال» برخورد می‌کند. در این دو رابطه صمیمی‌تری پیدا می‌کنند، آدام به زادگاهش می‌رود و کشف می‌کند که والدینش با بازی فوی و بل برخلاف تصورش هنوز زنده‌اند و هنوز ظاهری شبیه به ۳۰ سال قبل دارند. «کلر فوی» و «جیمی بل» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. این فیلم اولین بار در جشنواره تلیوراید و سپس نیویورک اکران شد اما نقدهای مثبتی دریافت کرد.

 

هر کسی به جز تو (Anyone But You)

تاریخ پخش: ۲۲ دسامبر در سالن‌های سینما

این فیلم زوجی با بازی «گلن پاول» بازیگر ۳۴ ساله «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) و «سیدنی سویینی» بازیگر ۲۵ ساله «سرخوشی» (Euphoria) را دنبال می‌کند که سال‌ها پس از کالج با یکدیگر ملاقات می‌کنند و سفرهای زیادی با هم می‌روند اما تظاهر می‌کنند که ازدواج کرده‌اند. «هر کسی به جز تو» برداشت آزادی از «هیاهوی بسیار برای هیچ» (Much Ado About Nothing)‌ شکسپیر است. دیگر بازیگران فیلم «الکساندرا شیپ»، «ریچل گریفیثس»، «درمو مالرونی»، «دارن بارنت»، «هدلی رابینسون»، «جو دیویدسون» و «میشل هرد» خواهند بود.

 

فراری (Ferrari)

تاریخ پخش: ۲۵ دسامبر در سالن‌های سینما

داستان این فیلم در تابستان سال ۱۹۵۷ روی می‌دهد وقتی که فراری دچار بحران است و ورشکستگی کمپانی فراری که انزو و همسرش ده سال برای بنا شدنش از صفر کوشیدند را تهدید می‌کند. انزو تصمیم می‌گیرد که روی یک مسابقه دیگر – رالی ۱۰۰۰ مایلی «میله میلیا» (Mille Miglia) در سراسر ایتالیا قمار کند. درایور در این فیلم نقش «انزو فراری» را بازی می‌کند و «پنه‌لوپه کروز» در نقش «لورا» همسر انزو و «شیلین وودلی» در نقش معشوقه او «لینا لاردی» بازی خواهند کرد. «گابریل لئون» برزیلی، «جک اودانل»، «سارا گیدون» و «پاتریک دمپسی» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

پسران قایق‌ران (The Boys In The Boat)

تاریخ پخش: ۲۵ دسامبر در سالن‌های سینما

داستان این فیلم که از کتاب پرفروشی نوشته «دنیل جیمز براون» اقتباس شده در مورد تیم روئینگ دانشگاه واشینگتن است که مدال طلای المپیک سال ۱۹۳۶ را کسب کرد. «جوئل اجرتون»، «کریس دیامانتوپولوس»، «کالوم ترنر»، «جک مولهرن»، «سم استرایک»، «لوک اسلتری»، «توماس المز»، «تام واری»، «بروس هربلین-ارل»، «ویل کوبان»، «جیمز ولک»، «هدلی رابینسون» و «کورتنی هنگلر» از جمله بازیگران فیلم به نویسندگی «مارک ال. اسمیت» خواهند بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید