news-background
news-background

سوزان ساراندون در تجمع حامیان فلسطین: یهودیان ترسیده‌اند و طعم مسلمان بودن را در آمریکا می‌چشند؛ انتقاد ساشا بارون کوئن از مدیران تیک‌تاک: بزرگ‌ترین جنبش یهودستیزی را شکل داده‌اید

ساراندون به تظاهرات نیویورک در حمایت از فلسطین ملحق شده است.

صدها تظاهرکننده جمعه گذشته در میدان یونیون منهتن در حمایت از فلسطینیان تجمع کردند و با شعارهایی چون «از نیویورک تا غزه، سراسر انتفاضه» خواستار آتش‌بس در غزه شدند. یکی از این افراد «سوزان ساراندون» بازیگر برنده اسکار بود که در تظاهرات پیشین نیویورک حضور پیدا کرده بود.

بازیگر «تلما و لوییز» (Thelma & Louise) پس از به دست گرفتن میکروفن گفت: «بسیاری می‌ترسند، امروز از یهودی بودن می‌ترسند، و طعم مسلمان بودن را در این کشور می‌چشند. گوش دادن مهم است، مهم است که واقعیت‌ها را بپذیریم... نیازی نیست تاریخ ادیان را بررسی کنید، فقط کافی است نوزادانی را نشان دهید که در انکوباتورها می‌میرند. آن تصاویر کافی است تا به شما ثابت شود یک جای کار به‌شدت می‌لنگد. همین حالا آتش‌بس می‌خواهیم.»

جمعی از سلبریتی‌های یهودی از جمله «دبرا مسینگ»، «ساشا بارون کوئن» و «ایمی شویمر» از سوی دیگر از کاربران شبکه اجتماعی تیک‌تاک خواسته‌اند با «یهودستیزی» مقابله کنند. «نیویورک تایمز» گزارش داده است که کوئن در جلسه‌ای مجازی با مدیران تیک‌تاک می‌گوید: «اتفاقی که در تیک‌تاک در حال وقوع است شکل‌گیری بزرگ‌ترین جنبش یهودستیزی از زمان نازی‌هاست. شرم بر شما.»

مسینگ بازیگر سریال «ویل و گریس» (Will and Grace) می‌گوید تیک‌تاک «پلتفرم اصلی انتشار بیزاری از یهودیان است.» او از گسترش محبوبیت شعار «از نهر تا بحر» که تحققش سبب محو شدن اسرائیل از نقشه‌ها می‌شود اظهار نگرانی می‌کند.

کاربران تیک‌تاک از زمان شروع تنش میان اسرائیل و فلسطین از عبارت‌هایی چون «هیتلر حق داشت» یا «امیدوارم به سرنوشت آن فرانک دچار شوی» استفاده کرده‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۸ آبان ۱۴۰۲ ۱۷:۴۱

واقعاً هم مسلمان بودن در غرب ترس داره. فکرشو بکن هواپیماربایی کردی داری باهاش میری تو دل برج‌های دوقلو. هر کی باشه می‌ترسه.

نمایش اسپویل