news-background
news-background

جیمز ال. بروکس «امیدوار» است جک نیکلسون را به بازیگری برگرداند: آمریکا عاشق این مرد است

نیکلسون ممکن است به درخواست بروکس به بازیگری بازگردد.

«جک نیکلسون» بیش از یک دهه است که در فیلم بلندی نقش‌آفرینی نکرده اما «جیمز ال. بروکس» کارگردان ۸۳ ساله در مصاحبه با «پیپل» می‌گوید امیدوار است که این بازیگر را به دنیای بازیگری برگرداند. این دو در فیلم «شرایط مهرورزی» (Terms of Endearment)، «اخبار سراسری» (Broadcast News)، «بهتر از این نمی‌شود» (As Good as It Gets) و «از کجا می‌دانی» (How Do You Know) با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

بروکس می‌گوید: «دائماً فکر می‌کنم که دلتنگ بازیگری خواهد شد. تئوری من این است که [«از کجا می‌دانی»] آخرین فیلم او نخواهد بود.»

فیلمساز در پاسخ به این پرسش که آیا نیکلسون به بازگشت ابراز تمایل کرده یا نه می‌گوید: «امیدوارم. او بازیگری است که می‌خواهم.»

همکاری بروکس و نیکلسون در سال ۱۹۸۳ و فیلم «شرایط مهرورزی» که همین ماه چهل ساله می‌شود آغاز شد. بروکس می‌گوید: «آن فیلم رابطه من با جک را شروع کرد، یکی از بزرگترین انسان‌هایی که به عمرم ملاقات کرده‌ام.»

بروکس پیش از «شرایط مهرورزی» چند سریال کارگردانی کرده بود اما برای اولین بار روی صندلی کارگردانی یک فیلم بلند می‌نشست. او می‌گوید نیکلسون در آن زمان بیش از اندازه برای تذکر دادن هیجان‌زده بوده است: «[می‌گفت:] می‌خواهی بدانی بهترین توصیه‌ای که کردی چه بود؟ می‌خواهی بدانی امروز بدترین توصیه‌ای که کردی چه بود؟»

بروکس می‌گوید از دریافت این بازخوردها ناراحت نبوده است: «عاشق این مرد هستم. آمریکا عاشق این مرد است. مردی دوست‌داشتنی است.»

بروکس از «دبرا وینگر» دیگر بازیگر «شرایط مهرورزی» ستایش می‌کند که نیکلسون را با او آشنا کرده است. «برت رینولدز» در ابتدا قرار بود نقش «گرت بریدلاو» فضانورد سابق را بازی کند اما رینولدز کناره‌گیری می‌کند و وینگر فیلمنامه را به دوستش نیکلسون می‌دهد. بروکس می‌گوید: «فکر نمی‌کنم بدون دبرا می‌توانستم فیلمنامه را به جک بدهم.»

نیکلسون برای بازی در این فیلم برنده اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد و در طول سه دهه بعد به همکاری با بروکس ادامه داد. او برای فیلم «بهتر از این نمی‌شود» اسکار دیگری دریافت کرد.

نیکلسون اگرچه از بازیگری فاصله گرفته اما در ماه‌های اخیر چند مرتبه مسابقات بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز را از نزدیک دیده است. «لو ادلر» تهیه‌کننده و دوست قدیمی بازیگر اخیراً در مصاحبه با پادکست «مارک مارون» گفته بود که نیکلسون در واکنش به پیشنهاد یک نقش گفته است: «نمی‌خواهم بازی کنم. می‌دانی امروز چه کردم؟ زیر یک درخت نشستم و کتاب خواندم.»»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید