news-background
news-background

دیوید فینچر: نتفلیکس بهترین «کنترل کیفیت» را در میان استودیوهای هالیوود دارد؛ استریم آینده فرهنگ سینماست

فینچر می‌گوید سالن‌های سینما باید در بهترین شرایط فنی باشند.

«دیوید فینچر» در مصاحبه با «لوموند» همزمان با پخش «قاتل» (The Killer) از نتفلیکس می‌گوید استریم بخش جدانشدنی فرهنگ سینما در آینده است. او در بخشی از این مصاحبه یک بار دیگر از نتفلیکس حمایت می‌کند و می‌گوید این استودیو بهترین «کنترل کیفیت» را در هالیوود دارد.

فینچر که دو فیلم اخیرش را در نتفیلکس پخش کرده می‌گوید باید پذیرفت که پخش خانگی روش «مطلوب» توزیع فیلم‌هاست. رابطه فینچر با نتفلیکس در سال ۲۰۱۳ و با سریال «خانه پوشالی» (House of Cards) آغاز شد.

این کارگردان می‌گوید: «بیایید صادق باشیم. من با اغلب استودیوهای بزرگ فیلمسازی همکاری کرده‌ام. وقتی به آن‌ها می‌گویید: «باید این جلوه‌های ویژه را به صورت 4K بسازم» اولین واکنش آن‌ها این است: «آه خدای من، چرا اینقدر هزینه را بالا می‌بری؟» از کوچکترین افزایش هزینه جلوگیری می‌کنند. نتفلیکس هرگز از این نوع تصمیمات شکایت نکرده. با استاندارهایی در صنعت فیلمسازی وفق پیدا کرده‌اند که برای فیلمسازان منطقی است. نتفلیکس با اختلاف بهترین «کنترل کیفیت» را در تمام هالیوود دارد.»

او اضافه می‌کند که استریم آینده سینماست: «می‌دانید، ما با محدود کردن نظام پخش خانگی سینما را نجات نخواهیم داد. برای تحقق آن، سینما باید مکانی منطبق با آخرین فناوری‌ها باشد، نه جایی مرطوب، بدبو و کثیف که چند استثنای انگشت‌شمار دارد، و روی الزامات هزینه نمی‌کند. بعضی از سالن‌های سینما را خیلی دوست دارم، مثل سینمای چینی گرامن یا سینراما دوم لس‌آنجلس، اما شرایط فنی در آن سالن‌ها اسفناک است. باید همه این نوستالژی‌ها را فراموش کنیم و بالأخره از خودمان سؤال درستی کنیم: چه کسی نمایش مطلوب را ارائه می‌کند؟»

فیلم «قاتل» فینچر از ۲۷ اکتبر در سالن‌های سینما به شکل محدود اکران شد و سپس از نتفلیکس در دسترس مشترکین قرار گرفت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۱ آبان ۱۴۰۲ ۲۲:۰۴

ولی باید توجه کرد اکثر فیلمهای نتفلیکس مشکل در تامین بودجه دارن

نمایش اسپویل