news-background
news-background

دیوید فینچر در جشن LACMA Art + Film Gala 2023: سینما نمرده است، حتی به مرگ نزدیک نیست؛ شوخی برد پیت با برداشت‌های مکرر کارگردان

موزه هنر لس‌آنجلس از «دیوید فینچر» تجلیل کرد.

«برد پیت» در جشن موزه هنر لس‌آنجلس (LACMA Art + Film Gala 2023) پیش از تقدیر از «دیوید فینچر» کارگردان «باشگاه مشت‌زنی» (Fight Club) و اخیراً «قاتل» (The Killer) روی صحنه رفت و با روش فیلمبرداری این فیلمساز شوخی کرد. بسیاری از بازیگران هالیوود طبق قوانین اعتصاب اجازه حضور در رویدادهای سینمایی و فرش قرمز را نداشتند اما این جشن فرصتی برای بازگشت به رسم و رسوم گذشته. پیت در این رویداد می‌گوید: «هیچ‌وقت به عمرم این همه سلبریتی در یک مکان ندیده بودم.»

در دوازدهمین جشن موزه هنر لس‌آنجلس سلبریتی‌هایی چون «لئوناردو دی‌کاپریو» و «لیلی گلدستون» بازیگران «قاتلین ماه گل»‌ (Killers of The Flower Moon)، «کیانو ریوز»، «بیلی آیلیش»، «جنیفر لوپز»، «جسیکا چستین»، «پدرو پاسکال»، «اندرو گارفیلد» و بسیاری دیگر حضور داشتند.

«هالیوود ریپورتر» گزارش داده است که پیت در این مراسم از تجربه همکاری با فینچر و برداشت‌های مکرر و وسواس‌گونه او گفته است: «این‌ها جملاتی‌ مرسومی‌اند که در زمان فیلمبرداری از فینچر می‌شنوید:‌ «حالا بیایید فیلمبرداری کنیم پیش از آنکه همگی از زندگی بیزار شویم.»، «خیلی خوب، نسخه خارج از فکوس را داریم. حالا بیایید یکی با فکوس ضبط کنیم.»، «مزخرف بود و هیچ خطایی متوجه من نیست.»، و جمله محبوب من: «دوست دارم به شما خوش بگذرد، اما روزهای [تعطیل] شنبه و یکشنبه را برای همین گذاشته‌اند.»»

پیت سپس اضافه می‌کند: «همکاری با فینچر به شما نشان می‌دهد که کمال چه حسی دارد. فیلم‌های او – همیشه حس امنیت ما را به چالش کشیده است. همان‌گونه که او می‌گوید: «اگر خطر نکنیم به خودمان بدی کرده‌ایم.»

او دستاوردهای فنی فینچر را نیز می‌ستاید: «او حتی دکمه «رد کردن اینترو» که احتمالاً امشب از آن استفاده خواهید کرد را خلق کرده.»

فینچر در سخنرانی خود تأکید کرد که برای پایان اعتصاب بازیگران باید هرچه زودتر راه حلی پیدا شود: «باید این استعدادهای فوق‌العاده را به کار برگردانیم. خیلی زود باید برگردانیم.»

این فیلمساز به یاد می‌آورد که در کودکی تمایل داشته یک هنرمند شود و «چند قلم بزرگ پدرم را خشک» کرده پیش از آنکه طراحی را فراموش کند و به کارگردانی رو آورد:‌ «به گمانم هرگز کارگردانی را هنری تصور نکرده‌ام چون برای گذراندن یک روز به هنرمندان واقعی زیادی نیاز دارد. بیش از هر جای دیگری در لس‌آنجلس با هنرمندان واقعی ملاقات کرده‌ام... صحرای اینجا اشک و عرق چندین نسل از هنرمندان سینمایی را در خود فروبرده، انسان‌هایی با درک ذاتی از هنر و سبک خود، انسان‌هایی با بینش شاعرانه و ایده‌های عمیق.»

فینچر در ادامه به نظر با «مارتین اسکورسیزی» که گفته بود «صنعت [سینما] تمام شده» مخالفت می‌کند و می‌گوید: «علاوه بر این مایلم با استفاده از این فرصت تأکید کنم که سینما نمرده است. حتی به مرگ نزدیک نیست. انسان بیش از ۳۰ هزار سال است که نقاشی می‌کشد، با سنگ بنای سینما بیش از ۱۰۰ سال بازی کرده. به ندرت توانسته‌ایم [مثل یک نوزاد] سرمان را بلند کنیم یا بغلتیم. حتی هنوز نتوانسته‌ایم سینه‌مال حرکت کنیم.»

او اضافه می‌کند:‌ «[سینما] تکامل پیدا کرده و به تکامل ادامه خواهد داد، اما باید آن را به جلو هدایت کنیم، قدرت انعطافش را بسنجیم و هرگز از زیر سؤال بردن تأثیر و ارزش آن نترسیم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید