news-background
news-background

بهترین فیلم‌هایی که نوامبر ۲۰۲۳ پخش می‌شوند: از The Killer دیوید فینچر تا The Marvels

در یازدهمین ماه سال چند فیلم مدعی جایزه مانند «پریسیلا» به کارگردانی «سوفیا کاپولا» و «ناپلئون» به کارگردانی «ریدلی اسکات» اکران می‌شوند و دیزنی و نتفلیکس دو انیمیشن «آرزو» و «لئو» را پخش خواهند کرد و فیلم هارر «شکرگزاری» به کارگردانی «الی راث» و «گل پیروزی‌بخش» ساخته «تایکا وایتیتی» و بازی «مایکل فاسبندر» در این ماه از راه می‌رسد. فاسبندر در ماه نوامبر امسال فیلم «قاتل» به کارگردانی «دیوید فینچر» را نیز در نتفلیکس دارد. در ادامه نگاهی انداخته می‌شود به بهترین فیلم‌های جدیدی که در طول چهار هفته آینده در سالن‌های سینما و یا پلتفرم‌های استریم پخش می‌شوند.

 

پریسیلا (Priscilla)

تاریخ پخش: ۳ نوامبر در سالن‌های سینما

در تازه‌ترین برداشت از زندگی «سلطان راک اند رول» به کارگردانی «سوفیا کاپولا»، «جیکوب الوردی» در نقش الویس و «کیلی اسپینی» در نقش «پریسیلا بولیو پرسلی» بازی کرده‌اند. در خلاصه داستان «پریسیلا» آمده است: «وقتی پریسیلا بولیو نوجوان در یک مهمانی با الویس پرسلی ملاقات می‌کند، مردی که یک فوق‌ستاره راک-اند-رول است به فردی بدل می‌شود که در لحظات خصوصی غیرقابل‌پیش‌بینی است: دلبری شوق‌انگیز، یاری در تنهایی، و دوستی نجیب. در این پرتره دقیق از عشق، خیال و شهرت، سوفیا کاپولا از نگاه پریسیلا جنبه‌های دیده‌نشده اسطوره آمریکایی را در الویس و اظهار عشق پریسیلا و ازدواجی آشفته را روایت می‌کند، از یک پایگاه نظامی در آلمان تا ملک رؤیایی‌اش در گرین‌لند.» دیگر بازیگران فیلم «رین مونرو بولاند»، «امیلی میچل»، «داگمارا دومینتسیک»، «رودریگو فرناندز استال»، و «لوک هامفری» خواهند بود.

 

بانوی کوییز (Quiz Lady)

تاریخ پخش: ۳ نوامبر در هولو

آکوافینا در این فیلم نقش زنی به نام «آن» را بازی می‌کند که به همراه خواهرش جنی با بازی «سندرا او» راهی برای پرداخت بدهی‌های قمار مادرشان تدبیر می‌کنند. برای به دست آوردن ۸۰ هزار دلار، آن وارد یک مسابقه تلویزیونی می‌شود تا از استعدادش در به خاطر سپردن حقایق عجیب استفاده کند. اما سگ جنی ربوده می‌شود و آن‌ها باید در یک سفر جاده‌ای به سراسر آمریکا ماجراجویی کنند. «ویل فرل»، «جیسون شوارتسمن»، «هالند تیلور» و «تونی هیل» دیگر بازیگران این فیلم به کارگردانی «جسیکا یو» خواهند بود.

 

اسلای (Sly)

تاریخ پخش: ۳ نوامبر در نتفلیکس

این فیلم دوران حرفه‌ای «سیلوستر استالونه» در مقام بازیگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده را از چندگانه «راکی» (Rocky) تا سریال ریلیتی اخیر «خانواده استالونه» (The Family Stallone) پارامونت+ بررسی می‌کند.

 

ناخن‌ها (Fingernails)

تاریخ اکران: ۳ نوامبر در سالن‌های سینما و اپل تی‌وی+

داستان این فیلم به کارگردانی «کریستوس نیکو» یونانی در مورد زنی به نام آنا با بازی «جسی باکلی» است که پس از سال‌ها زندگی با همسرش با بازی «رض احمد» گمان می‌برد که شاید رابطه آن‌ها واقعی نباشد. او برای بهبود رابطه با مؤسسه مرموزی همکاری می‌کند که وجود عشق را در میان زوج‌ها می‌آزماید. «جرمی آلن وایت»، «لوک ویلسون» و «آنی مورفی» دیگر بازیگران «ناخن‌ها» خواهند بود.

 

مارول‌ها (The Marvels)

تاریخ پخش: ۱۰ نوامبر در سالن‌های سینما

«مارول‌ها» به کارگردانی «نیا داکوستا» دنباله‌ای برای «کاپیتان مارول» (Captain Marvel) است و داستان آن به سریال‌های «وانداویژن» (WandaVision) و «خانم مارول» (Ms. Marvel) دیزنی+ پیوند می‌خورد. این فیلم «کارول دنورز» با بازی «بری لارسن»، «نیک فیوری» با بازی «ساموئل ال. جکسون»، «کامالا خان» با بازی «ایمان ولانی» و «مونیکا رمبو» با بازی «تیونا پاریس» را در ماجراجویی‌هایی جدید نشان خواهد داد.

 

ماندگاران (The Holdovers)

تاریخ پخش: ۱۰ نوامبر در سالن‌های سینما

داستان این فیلم به کارگردانی «الکساندر پین» و نویسندگی «دیوید همینگسون» در سال‌های جنگ ویتنام قرار داده شده و روی آموزگاری با بازی «پل جیاماتی» در یک پیش‌دانشگاهی در نیو اینگلند تمرکز می‌کند که در طول تعطیلات کریسمس باید در مدرسه بماند و از کودکانی که جایی برای رفتن ندارند مراقبت کند. «دومینیک سسا» و «داوین جوی رندولف» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

قاتل (The Killer)

تاریخ پخش: ۱۰ نوامبر در نتفلیکس

«قاتل» اقتباسی سینمایی از رمان مصوری اثر «الکسیس نولن» است که داستانی در مورد بحران روانی یک آدمکش با بازی «مایکل فاسبندر» روایت می‌کند. «اندرو کوین واکر» که «هفت» (Seven) را در کارنامه دارد نویسنده فیلمنامه برای فینچر است. در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده است: «یک آدمکش پس از مأموریتی که تا مرز شکست پیش می‌رود، در تعقیب و گریزی بین‌المللی که اصرار دارد شخصی نیست با خودش و کارفرمایانش نبرد می‌کند.» دیگر بازیگران فیلم «تیلدا سویینتون»، «چارلز پارنل»، «سالا بیکر» و «مونیک گاندرتون» خواهند بود.

 

سناریوی رؤیایی (Dream Scenario)

تاریخ پخش: ۱۰ نوامبر در سالن‌های سینما

داستان این فیلم به کارگردانی «کریستفر بورگلی» فیلمساز ۳۷ ساله نروژی در مورد پروفسوری با بازی «نیکلاس کیج» است که پس از ظاهر شدن در خواب همه به یک سلبریتی تبدیل می‌شود. «آری استر» کارگردان «میدسامر» (Midsommar) یکی ازتهیه‌کنندگان فیلم است. کیج اخیراً در «بار تحمل‌ناپذیر استعداد عظیم» (The Unbearable Weight of Massive Talent) مقابل «پدرو پاسکال» و در «رنفیلد» (Renfield) به کارگردانی «کریس مک‌کی» در نقش «دراکولا» مقابل «نیکلاس هولت» و «شهره آغداشلو» دیده شده است.

 

گودزیلا منهای یک (Godzilla Minus One)

تاریخ پخش: ۱۰ نوامبر در سالن‌های سینما

داستان فیلم در اواخر دهه ۱۹۴۰ قرار داده شده وقتی که گودزیلا به ژاپن حمله پس از شکست در جنگ جهانی دوم می‌کند. «تاکشی یامازاکی» که «لوپن ۳: اولین» (Lupin III: The First) را در کارنامه دارد کارگردان و نویسنده سی و هفتمین فیلم توهو برای «گودزیلا» خواهد بود. در این فیلم بازیگرانی چون «ریونوسوکه کامیکی»، «مینامی هامابه»، «یوکی یامادا»، «مونه‌تابا آئوکی»، «هیده‌تاکا یوشیوکا»، «ساکورا آندو» و «کارونوسوکه ساساکی» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

گل پیروزی‌بخش (Next Goal Wins)

تاریخ پخش: ۱۷ نوامبر در سالن‌های سینما

این فیلم به کارگردانی «تایکا وایتیتی» و بازی «مایکل فاسبندر» بر اساس یک مستند ورزشی بریتانیایی به کارگردانی «مایک برت» و «استیو جیمیسن» ساخته می‌شود و ماجرای مربی فوتبال آلمانی «توماس رونگن» را روایت می‌کند که سعی دارد از تیم فوتبال همیشه بازنده جزایر ساموئا آمریکا برنده بسازد و به جام جهانی صعود کند. دیگر بازیگران فیلم ««الیزابت ماس»، اسکار کایتلی» در نقش مدیر تیم و «کاماینا» بازیگر تازه‌وارد در نقش یکی از بازیکنان خواهند بود.

 

هانگر گیمز: تصنیف مرغان آوازخوان و مارها (The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes)

تاریخ پخش: ۱۷ نوامبر در سالن‌های سینما

«تصنیف مرغان آوازخوان و مارها» بر اساس رمانی به همین نام نوشته «سوزان کالینز» به تولید می‌رسد و داستانی روایت می‌کند که ۶۴ سال پیش از سه‌گانه «هانگر گیمز» به وقوع می‌پیوندد. این پیش‌درآمد داستان نسخه جوان‌تر «رئیس‌جمهور کوریولانوس اسنو» یکی از شخصیت‌های شرور قصه را در ۱۸ سالگی دنبال کند. «وایولا دیویس» در این فیلم نقش «ولومنیا گال» را بازی می‌کند، و به «تام بلایث» در نقش «رئیس‌جمهور کوریولانوس اسنو» جوان، «ریچل زگلر» در نقش «لیدی گری بیرد»، «هانتر شیفر» و «پیتر دینکلیج» در نقش «کاسکا های‌باتم» رئیس آکادمی می‌پیوندد.

 

مه دسامبر (May December)

تاریخ پخش: ۱۷ نوامبر در سالن‌های سینما، ۱ دسامبر در نتفلیکس

داستان این فیلم با بازی «جولین مور» و «ناتالی پورتمن» در مورد زنی به نام گریسی آترتون-یو و همسرش جو است که بیش از ۲۰ سال از او کوچک‌تر است. رابطه این زوج دو دهه مطبوعات زرد کشور را قبضه کرده اما آن‌ها خود را آماده فارغ‌التحصیلی دوقلوهایشان از دبیرستان می‌کنند. وقتی «الیزابت بری» یکی از بازیگران هالیوود می‌آید تا مدتی با این خانواده وقت بگذراند و گریسی را بهتر بشناسد زیرا باید نقش او را در یک فیلم بازی کند، روابط خانوادگی تحت فشار نگاه‌های بیرونی مضمحل می‌شود. جو که آنچه در سال‌های جوانی برایش اتفاق افتاده را هنوز هضم نکرده، در سی و شش سالگی با واقعیات زندگی روبروست و فرزندانش آماده جدایی از او. «چارلز ملتون»، «پایپر کوردا»، «الیزابت یو» و «گابریل چانگ» دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود.

 

شکرگزاری (Thanksgiving)

تاریخ پخش: ۱۷ نوامبر در سالن‌های سینما

«شکرگزاری» از یک تریلر ساختگی درون فیلم «گرایندهوس» (Grindhouse) نشأت گرفت. داستان فیلم درباره یک قاتل زنجیره‌ای است که تن ساکنین پلایموث را در تعطیلات روز شکرگزاری یک به یک می‌درد. «پاتریک دمپسی»، «ادیسون ری»، «جینا گرشون»، «مایلو منهایم»، «ریک هافمن»، «تیم دیلون»، «نیل وارلک»، «کارن کلیشه»، «گابریل دیونپورت»، «تومازو سانلی»، و «جنا وارن» از جمله بازیگران فیلم خواهند بود.

 

لئو (Leo)

تاریخ پخش: ۲۱ نوامبر در نتفلیکس

«آدام سندلر» در این فیلم کمدی موزیکال نقش یک مارمولک ۷۴ ساله به نام لئو را بازی می‌کند که به همراه یک لاک‌پشت با صداپیشگی «بیل بر» در یک کلاس درس در فلوریدا گیر افتاده‌اند. او وقتی متوجه می‌شود که فقط یک سال دیگر زنده است، برای فرار و تجربه زندگی خارج از کلاس نقشه می‌کشد. دیگر صداپیشگان فیلم «بیل بر»، «سیسیلی استرانگ»، «جیسون الکساندر»، «سیدی سندلر»، «سانی سندلر»، «راب اشنایدر»، «جو کوی»، «جکی سندلر»، «هایدی گاردنر»، «رابرت اسمیگل»، «نیک سواردسون»، «استفانی شو» و «نیکلاس تورتورو» خواهند بود. «رابرت ماریانتی»، «رابرت اسمیگل» و «دیوید واخنهایم» این فیلم را کارگردانی کرده‌اند.

 

آرزو (Wish)

تاریخ پخش: ۲۲ نوامبر در سالن‌های سینما

فیلم «آرزو» با صداپیشگی و خوانندگی «آریانا دبوز» داستانی در مورد «آشا» روایت می‌کند، یک دختر ۱۷ ساله زیرک و خوش‌بین که در «قلمرو آرزوها» گشت و گذار می‌کند، جایی که آرزوها به معنای واقعی می‌توانند محقق شوند. «آلن تودیک» در نقش یک بز به نام «ولنتینو» صداپیشگی خواهد کرد.

 

ناپلئون (Napoleon)

تاریخ پخش: ۲۲ نوامبر در سالن‌های سینما

«واکین فینیکس» که دو دهه قبل در «گلادیاتور» (Gladiator) با اسکات همکاری کرده، در این فیلم که «یک نگاه شخصی و اریجینال به خاستگاه ناپلئون» توصیف شده نقش «ناپلئون بناپارت» را بازی کرده است. «ناپلئون بناپارت» یکی از رهبران ارتش فرانسه بود که در سال ۱۸۰۴ به قدرت رسید. این فیلم ظهور ناپلئون را روایت خواهد کرد و مشخصاً بر روی رابطه پیچیده‌اش با جوزفین با بازی «ونسا کربی» تمرکز می‌کند. «طاهر رحیم» بازیگر نقش «پل باراس» رهبر «انقلاب فرانسه» است.

 

مایسترو (Maestro)

تاریخ پخش: ۲۲ نوامبر در سالن‌های سینما، ۲۰ دسامبر در نتفلیکس

«مایسترو» دومین فیلم بلند «بردلی کوپر» در مقام کارگردان پس از «ستاره‌ای متولد شده است»‌ (A Star Is Born) خواهد بود و چند دهه از زندگی «لئونارد برنستین» آهنگساز را روایت می‌کند، وقتی که او با همسرش با بازی «کری مولیگان» ملاقات می‌کند، عاشقش می‌شود و با او ازدواج می‌کند. دیگر بازیگران فیلم «مایا هاک» در نقش جیمی، دختر برنستین، «سم نیوولا» در نقش الکساندر، پسر برنستین، «مت بومر»، «سارا سیلورمن»، «گیدین گلیک»، «گیب فازیو»، «اریک پارکینسون»، «ویلیام هیل»، «اسکار پاولو»، «تیم روگان» و «مالوری پورتنوی» خواهند بود.

 

سالتبرن (Saltburn)

تاریخ پخش: ۲۲ نوامبر در سالن‌های سینما

فیلم «سالتبرن» به کارگردانی «امرالد فنل» جشنواره فیلم لندن را افتتاح خواهد کرد. داستان دومین فیلم بلند فنل پس از «زن جوان آینده‌دار» (Promising Young Woman) فیلم در اوایل دهه ۲۰۰۰ قرار داده شده و دانشجویی به نام «الیور کوییک» با بازی «بری کویگن» را دنبال می‌کند که به دنبال یافتن جایگاه خویش در دانشگاه آکسفورد است اما مجذوب دنیای فریبنده و اشرافی «فلیکس کاتن» با بازی «جیکوب الوردی» می‌شود که او را به ملک سالتبرن دعوت می‌کند تا تابستانی فراموش‌نشدنی برای او رقم بزند. «رزاموند پایک»، «ریچارد ای. گرنت»، «الیسون الیور»، «آرچی مدکوی»، و «کری مولیگان» بازیگران «سالتبرن» خواهند بود.

 

هیولا (Monster)

تاریخ پخش: ۲۲ نوامبر در سالن‌های سینما

داستان فیلم «هیولا» به کارگردانی «هیروکازو کوره-ادا» در مورد مادری بیوه به نام سائوری با بازی «ساکورا آندو» است که پسرش میناتو با بازی «کوروکاوا سویا» را بزرگ می‌کند که در مدرسه به او سخت می‌گذرد. مادر متوجه می‌شود که رفتارهای عجیب پسر ممکن است به تربیت او مرتبط باشد. این فیلم داستانی شبیه به «راشومون» (Rashōmon) کوروساوا و از چند زاویه دید روایت می‌کند.

 

دنیا را پشت سر بگذار (Leave the World Behind)

تاریخ پخش: ۲۲ نوامبر در نتفلیکس

داستان این فیلم به کارگردانی «سم اسماعیل» در مورد زنی با بازی «جولیا رابرتس» و خانواده اوست که برای گذراندن تعطیلات خانه‌ای در حومه شهر اجاره می‌کنند اما یک مرد و همسرش که مالک خانه‌اند و به نظر می‌رسد از اتفاق عجیبی که در شهر روی داده گریزانند، در سفر آن‌ها مزاحمت ایجاد می‌کنند. وقتی صدای انفجار مهیبی شنیده می‌شود و پرندگان رفتار عجیبی از خود نشان می‌دهند، رابطه این دو خانواده وخامت بیشتری پیدا می‌کند. «ایتان هاک» در نقش همسر رابرتس ظاهر خواهد شد و «میهالا هارولد» نقش دختر «ماهرشالا علی» را بازی می‌کند. «رایان کیرا آرمسترانگ» و «چارلی اوانز» ایفاگر نقش فرزندان هاک و رابرتس خواهند بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید