news-background
news-background

جو بایدن با دیدن Mission Impossible: Dead Reckoning نگران هوش مصنوعی شده است

بایدن «مثل همه» نگران هوش مصنوعی است.

فیلم «مأموریت غیرممکن ۷» (Mission Impossible: Dead Reckoning) نگرانی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا درباره هوش مصنوعی را افزایش داده است. «بروس رید» نائب رئیس دفتر کاخ سفید می‌گوید این فیلم را در یک آخر هفته در کمپ دیوید به تماشا نشسته و شاهد نگرانی بایدن بوده است.

رید به «آسوشیتد پرس» می‌گوید: «اگر پیش از آن فیلم نگران انحراف هوش مصنوعی نشده بود، [پس از آن] برای مسائل بسیار بیشتری نگران شد.» او اضافه می‌کند که بایدن «مثل همه تحت تأثیر قرار گرفته و مضطرب» است: «او تصاویر خودش و سگش که با هوش مصنوعی ساخته شده را دیده. مشاهده کرده که چگونه می‌تواند شعر بدی بسازد. و شبیه‌سازی وحشتناک و بی‌نظیر صدا را دیده و شنیده است، وقتی که می‌تواند سه ثانیه از صدای شما را بگیرد و به یک مکالمه ساختگی تبدیل کند.»

«تام کروز» در این قسمت نقش «ایتان هانت» را تکرار کرده و با هوش مصنوعی شروری مبارزه می‌کند که در ابتدای فیلم یک زیردریایی را غرق می‌کند و خدمه آن را می‌کشد.

بایدن پس از دیدن ویدیوهای دیپ‌فیک خودش از ظهور هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده بود. او دوشنبه این هفته پس از امضای یک فرمان اجرایی پیرامون این فناوری گفت: «یکی [از آن ویدیوهای] خودم را دیدم و فکر کردم: «من کجا چنین حرفی زده‌ام؟» اما جدا از شوخی، ضبط سه ثانیه از صدای شما برای فریب دادن خانواده‌تان یا خودتان کافی است. به خدا سوگند می‌خورم. نگاهی به آن بیندازید. باورنکردنی است. و می‌توانند از آن برای کلاهبرداری از نزدیکان فرد برای گرفتن پول استفاده کنند برای اینکه ممکن است فکر کنند به دردسر افتاده‌اید.»

طبق این فرمان اجرایی کمپانی‌های هوش مصنوعی باید نتایج آزمایش‌های خود را با دولت ایالات متحده به اشتراک بگذارند. این فرمان اجرایی در زمان اوج مذاکرات اتحادیه بازیگران آمریکا (SAG-AFRTA) با استودیوهای هالیوود امضاء شد. یکی از نگرانی‌های بازیگران استفاده غیرمجاز از تصاویر آن‌ها برای پروژه‌های جدید است. مذاکره این اتحادیه با استودیوها از چهارشنبه این هفته ادامه پیدا می‌کند و بنا بر گزارش‌های غیررسمی به توافق منتهی خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید