news-background
news-background

سریال South Park تنوع نژادی دیزنی و لوکاس‌فیلم را به باد تمسخر گرفت؛ واکنش جینا کارانو بازیگر اخراجی The Mandalorian

«کتلین کندی» در دنیای «سوث پارک» یک هیولاست.

اپیزود ویژه سریال «سوث پارک» (South Park) تلاش‌های دیزنی و لوکاس‌فیلم برای تنوع نژادی در چندگانه‌های مارول و «جنگ ستارگان» (Star Wars) را هدف گرفته و «کتلین کندی» مدیر استودیوی لوکاس‌فیلم را تمسخر می‌کند.

این اپیزود ۴۷ دقیقه‌ای با عنوان «پیوستن به پاندرورس» (Joining the Panderverse) که جمعه گذشته از پارامونت+ پخش شد، شکست‌های پیاپی دیزنی در گیشه را سوژه می‌کند و علت ناکامی استودیو را بازسازی ایده‌های تکراری با عوامل و بازیگران متنوع می‌داند.

شخصیت «اریک کارتمن» در این قسمت نگران است که با یک زن جایگزین شود: «خواب دیدم با یک زن متمایز جایگزین شده‌ام. این بار فقط من نبودم، همه آدم‌های محبوب من را برداشته‌اند و به جای آن‌ها زنانی گذاشته‌اند که از مردسالاری شکایت می‌کنند!... و سهام دیزنی پایین و پایین‌تر می‌رود!»

این جایگزینی به واسطه باز شدن درگاهی به یک دنیای موازی اتفاق می‌افتد و کارتمن به عالمی فرستاده می‌شود که فقط از زنان رنگین‌پوست تشکیل شده. دوستان کارتمن از تغییر او می‌نالند اما مدیر آنان را توبیخ می‌کند و می‌گوید: «اگر شما بچه‌ها فکر می‌کنید اریک نمی‌تواد یک زن سیاه‌پوست باشد پس شاید مشکل از خودتان است. احتمالاً دوست ندارید که «ایندیانا جونز» هم با یک زن جایگزین شود، هان؟ حتماً با «مرد عنکبوتی» سیاه هم مشکل دارید.»

در بخش دیگری از اپیزود جلسه مدیران دیزنی به تصویر کشیده می‌شود، جایی که «باب آیگر» مدیر عامل کمپانی غضبناک است:. یکی از مدیران به آیگر می‌گوید: «درک نمی‌کنیم قربان. یک فیلم را بارها و بارها می‌سازیم و همه را راضی می‌کنیم، اما ناگهان می‌بینیم که جواب نمی‌دهد.» آیگر جواب می‌دهد: «پس باید سخت‌تر راضی کنیم!»

در ادامه کاشف به عمل می‌آید که عامل اخلال «کتلین کندی» است که در دنیای موازی تذکر مشابه‌ برای همه چندگانه‌ها می‌دهد: «یک دختر درونش قرار دهید! او را  همجنسگرا نشان دهید!»

«ایلان ماسک» در واکنش به این اپیزود از یک ایموجی خنده استفاده کرده و می‌نویسد: «به موقع [بود].»

«جینا کارانو» بازیگر سابق «مندلوری» (The Mandalorian) دیزنی+ که به خاطر مقایسه جمهوری‌خواهان با نازی‌ها از سریال اخراج شد نیز از این فرصت استفاده کرده و در شبکه اجتماعی ایکس از کندی انتقاد کرده است: «اینجاست که [کندی] درخواست می‌کند یوتیوبرهایی که به این اپیزود می‌خندند سانسور شوند، کاری می‌کند گزینه دیسلایک به خاطر واکنش‌ها غیرفعال شود، سپس از غول‌های تبلیغات‌چی خود می‌خواهد که اطمینان پیدا کنند «ورایتی» و «هالیوود ریپورتر» گزارش‌هایی در مورد پدید‌آورندگان «سوث پارک» و خانواده‌های آنان منتشر کنند تا نام آن‌ها را به واسطه افراد خود-فروخته‌ای که برای لوکاس‌فیلم کار می‌کند لکه‌دار کنند، لشکر خود در شبکه‌های اجتماعی را فعال می‌کند تا تکرار کند پدید‌آورندگان «سوث پارک» نژادستیز، متعصب و تراجنسیت‌ستیزند، و از آن‌ها می‌خواهد به شکل عمومی و با الفاظی که او تأیید می‌کند عذرخواهی کنند و بالأخره از آن‌ها می‌خواهد در یک جلسه آموزشی مجازی با ۴۵ عضو از جامعه دگرباشان حضور پیدا کنند تا بشنوند که این اپیزود چقدر حسی بدی ایجاد کرده. اما شاید و فقط شاید بازی تمام شده باشد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید