news-background
news-background

جی‌کی رولینگ می‌گوید حاضر است به خاطر عقایدش درباره افراد تراجنسیتی «رضایتمندانه» به زندان برود

نویسنده «هری پاتر» می‌گوید حاضر است به خاطر عقایدش دو سال به زندان برود.

«جی‌کی رولنیگ» نویسنده بریتانیایی «هری پاتر» (Harry Potter) ادعا کرده است که به خاطر عقایدش درباره افراد تراجنسیتی «رضایتمندانه» به زندان خواهد رفت. این نویسنده از سال‌ها قبل منتقد حقوق افراد تراجنسیتی است.

رولینگ در واکنش به گزارش «میل آن ساندی» پیرامون مجازات تا دو سال حبس برای «جرایم تشدید شده» مرتبط با جنسیت این ادعا را مطرح می‌کند. در این گزارش آمده است که خطاب قرار دادن یک فرد با جنسیت اشتباه می‌تواند یکی از «جرایم تشدید شده» طبقه‌بندی شود.

نویسنده می‌گوید: «رضایتمندانه دو سال به زندان می‌روم اگر راه دیگر بیان تحمیلی و انکار اجباری واقعیت و اهمیت جنسیت باشد.»

رولینگ اگرچه می‌گوید حاضر است به خاطر این «جرم» به زندان برود اما اضافه می‌کند که در دادگاه مبارزه خواهد کرد: «می‌گویم این پرونده را به دادگاه بیاورید. لذت‌بخش‌تر از حضور روی هر فرش قرمزی خواهد بود که به عمرم داشته‌ام.»

او سپس به شوخی اضافه می‌کند که در زندان امیدوار خواهد بود که در کتابخانه کار کند: «اما فکر می‌کنم در آشپزخانه هم خوب است. لباسشویی شاید مشکل‌ساز باشد. در زمینه چروک کردن و صورتی کردن لباس‌ها استعداد دارم.»

حزب کارگر به رهبری «سر کی‌یر استارمر» به خاطر ایستادگی در برابر حقوق افراد تراجنسیتی با انتقاد روبرو بوده است. در ماه ژوئیه طرح خود-هویت‌سنجی برای این دسته از افراد را تغییر داد. این طرح به افراد اجازه می‌داد بدون تشخیص پزشکی هویت جنسی خود را تعیین کنند.

رولینگ دو سال پیش نوشته بود: «اگر جنسیت [دوگانه مذکر و مؤنث] واقعی نیست، جذب دو هم‌جنس هم نمی‌تواند حقیقی باشد. اگر جنسیت واقعی نیست، حقیقت زن در جهان حذف می‌شود. من چند فرد تراجسیتی را می‌شناسم و دوست دارم، اما حذف ایده جنسیت موجب می‌شود بسیاری نتوانند در مورد معنای زندگی خود بحث کنند. بیان حقیقت به معنای تنفر نیست.» رولینگ با افزایش انتقادات مقاله‌ بلندی نیز به نگارش درآورد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید