news-background
news-background

میتو وان علت جدایی از X-Men 3 را فاش کرد: استودیو یک فیلمنامه جعلی به هالی بری داده بود تا او را راضی به امضای قرارداد کند

وان می‌گوید به خاطر یک فیلمنامه جعلی از فیلم «مردان-ایکس: آخرین ایستادگی» جدا شده است.

«متیو وان» در کامیک-کان نیویورک فاش کرده است که چرا از کارگردانی «مردان-ایکس: آخرین ایستادگی» (X-Men: The Last Stand) برای استودیوی قرن بیستم کناره‌گیری کرده است. او می‌گوید استودیو در آن زمان قصد داشته با یک فیلمنامه قلابی «هالی بری» را فریب دهد.

وان می‌گوید: «یکی از دلایل اصلی کناره‌گیری من از «مردان-ایکس ۳»... ماجرایی واقعی است و اهمیت نمی‌دهم اگر گفتنش جایز نباشد، اما هالیوود واقعاً به شکل عجیبی سیاسی است. وارد دفتر یکی از مدیران استودیوی شدم و فیلمنامه «مردان-ایکس ۳» را دیدم و فوراً متوجه شدم که بسیار حجیم‌تر است. گفتم: «این دیگر چیست؟ پیش‌نویس است؟» [گفتند] نگران نباش. گفتم نه، نه، من کارگردانم. نگران پیش‌نویس هستم. به من بگویید این چیست. به من نمی‌گفتند برای همین آن را از او قاپیدم. لحظه‌ای باورنکردنی بود، اما فیلمنامه را از او قاپیدم. صفحه اول را باز کردم و نوشته بود آفریقا، استورم. کودکان به خاطر بی‌آبی می‌میرند، استورم طوفانی به پا می‌کند و همه این کودکان را نجات می‌دهد. فکر کردم خیلی خوب ایده جالبی است.»

اما وان متوجه می‌شود که این بخش از فیلمنامه فقط برای راضی کردن «هالی بری» برای ملحق شدن به پروژه اضافه شده و به محض امضای قرارداد با او حذف خواهد شد.

وان می‌گوید: «گفتند «فیلمنامه هالی بری» است چون حاضر نمی‌شده امضاء کند. اما به محض اینکه فیلمنامه مطلوبش را بگیرد و امضاء کند، ما آن را دور می‌اندازیم. و من گفتم: «می‌خواهید این کار را با یک بازیگر برنده اسکار کنید که نقش استورم را بازی می‌کند؟ ما رفتیم. بنابراین کناره‌گیری کردم.»

کارگردانی «آخرین ایستادگی» که با بودجه ۲۱۰ میلیون دلاری به تولید رسید و در سال ۲۰۰۶ بیش از  ۴۶۰ میلیون دلار فروخت پس از وان به «برت رتنر» سپرده شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید