news-background
news-background

پایپر لوری بازیگر نامزد اسکار Carrie در ۹۱ سالگی درگذشت

بازیگر «کری» درگذشت.

«پایپر لوری» بازیگر فیلم‌هایی چون «کری» (Carrie) و «بیلیاردباز» (The Hustler) شنبه این هفته در لس‌آنجلس در ۹۱ سالگی درگذشت.

لوری که ۹ نامزدی امی و سه نامزدی اسکار را در کارنامه داشت، در درام‌های تلویزیونی «روزهای شراب و رز» (The Days of Wine and Roses) و «تویین پیکس» (Twin Peaks) نقش‌آفرینی کرده بود.

او در «بیلیاردباز» نقش معشوق «پل نیومن»، در «کری» نقش مادر مذهبی «سیسی اسپاسک» و در «فرزندان خدایی کوچکتر» (Children of a Lesser God) نقش مادر «مارلی متلین» را بازی کرده بود.

لوری در سال ۱۹۳۲ متلود شد و در شش سالگی به همراه خانواده به لس‌آنجلس نقل مکان کرد. در ۹ سالگی، او برنده رقابت استعدادیابی استودیوی برادران وارنر شد. آن رقابت باعث نشد که او نقشی به دست آورد اما در سال ۱۹۴۹ در رقابت دیگری برنده شد و با استودیوی یونیورسال قرارداد امضاء کرد.

او در اولین فیلم بلندش «لوییزا» (Louisa) در سال ۱۹۵۰ نقش دختر «رونالد ریگان» را بازی کرد و در سال‌های بعد در فیلم‌هایی چون «قمارباز میسیسیپی» (The Mississippi Gambler) و «بدرفتاری نمی‌کنم» (Ain’t Misbehavin) ظاهر شد. لوری سپس به نیویورک نقل مکان کرد و به مدت ۱۵ سال در فیلمی نقش‌آفرینی نکرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید