news-background
news-background

داریوش مهرجویی و همسرش به قتل رسیدند

«داریوش مهرجویی» کارگردان برجسته ایران و همسرش به قتل رسیدند. این حادثه در شنبه شب به پلیس ۱۱۰ اطلاع داده شد و ماموران در محل مشاهده می‌کنند که مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی خود واقع در زیبادشت مشکین‌آباد به قتل رسیده‌اند. دختر مهرجویی این اتفاق هولناک را به پلیس گزارش داده است. قاتل یا قاتلان کارگردان با سلاح سرد مرتکب این جنایت شده‌اند.

«وحیده محمدی‌فر» همسر مهرجویی پیش‌تر در اینستاگرام گفته بود توسط فردی ناشناس با لهجه غیرایرانی تهدید شده است: «امشب فاجعه بود. ساعت ۸ داشتم به زندگی می‌رسیدم و اینکه شام چی بذارم. همسرم خواب بود. مونا برون. خانه در سکوت. یهو دیدم سگ‌مون چیلی بد داره پارس می‌کنه. احساس خطر کردم. در آشپزخانه رو فوراً قفل کردم. بعد دیدم چیلی رفته جلوی در ورودی خونه. و بعد عصبانی است. رفتم دیدم در پشت شیشه‌های مات پنجره از پشت یک نفر چسبیده به در. اول فکر کردم شوخی‌ست. گفتم کی هستی؟ هیچی نگفت. هی گفتم تو کی هستی؟ حرف زشتی زد و ناگهان چاقویی از پشت سایه روشن مات پنجره به من نشان داد. گفتم الان زنگ می‌زنم ۱۱۰. گفت بزن. ولی حسابتون رو می‌رسم. لهجه ایرانی نداشت. فوراً به نگهبانی شهرک زنگ زدم. رسیدن ولی طرف فرار کرده بود. اما من رو با چاقو تهدید کرد.»

او ادامه داده بود:‌ «این چند وقت مورد دستبرد هم قرار گرفتیم. از گوشی بگیر تا لپ تاپ و البته دو تا سنتور با اسم و عکس داریوش مهرجویی و بهرام رادان برای چند سال پیش پروژه «سنتوری دو». اینجا اعلام می‌کنم که خرید و فروش این دو تا سنتور غیرقانونی و دزدی است. این‌ها هیچ. اما من... همسر داریوش مهرجویی پیشکسوت هنر مملکت آیا باید از طرف یک بیگانه تهدید بشم با چاقو؟ بعد یه سری میگن نژادپرستی؟ کمپین تشکیل میدن؟ دامان شما را هم خواهد گرفت. از دولت خواهش می‌کنم به داد ما برسه. چون اینجا در این شهرک هیشکی انگار براش مهم نیست. یعنی کاری از دستمون برنمیاد. هنوز رنگم عین گچ... اما از پسش براومدم.»

حسین فاضلی هریکندی رییس کل دادگستری البرز می‌گوید کارگردان شنبه شب به دخترش مونا پیام می‌دهد که برای شام به منزل او بیاید: «دختر مرحوم مهرجویی حدود ۲۲:۲۵ به منزل پدرش می رسد و ابتدا زنگ منزل را می‌زند و با توجه به اینکه کسی جواب نمی‌دهد با کلید در را باز و وارد منزل می‌شود و مشاهده می‌کند که پدر و مادرش با ضربات چاقو یا جسم برنده به نواحی گردن به قتل رسیده‌اند.»

این کارگردان ۸۴ ساله فیلم‌هایی چون «گاو» (The Cow 1969)، «هامون»، «دایره مینا»، «اجاره‌نشین‌ها»، «سارا»، «پری»، «بانو»، «لیلا»، «مهمان مامان»، و «سنتوری» را در کارنامه داشت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۴ مهر ۱۴۰۲ ۰۲:۱۰

عوضش امنیت داریم

نمایش اسپویل
۲۳ مهر ۱۴۰۲ ۱۲:۴۶

چه سرانجام تلخی...

نمایش اسپویل