news-background
news-background

مارتین اسکورسیزی می‌گوید اولین بار در ۱۶ سالگی با رابرت دنیرو آشنا شده است: فقط او می‌داند من از کجا آمده‌ام

اسکورسیزی می‌گوید دنیرو «تنها فرد زنده‌ای» است که می‌داند او چگونه به جایگاه فعلی خود رسیده است.

«مارتین اسکورسیزی» برای دهمین بار در فیلم «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) با «رابرت دنیرو» همکاری کرده است. این کارگردان ۸۰ ساله در مصاحبه با «هندوستان تایمز» به یاد آورده است که وقتی دنیرو ۱۶ ساله بوده با او ملاقات کرده است.

اسکورسیزی می‌گوید: «در مورد باب دنیرو، یک رابطه تکوینی است. به زمانی برمی‌گردد که ما ۱۶ ساله بودیم. اما ارتباط ما قطع شد. من نمی‌دانستم او می‌خواهد بازیگر شود و او نمی‌دانست که من کارگردانی را شروع کرده‌ام.»

این کارگردان برنده اسکار ادامه می‌دهد: «وقتی «خیابان‌های پایین شهر» (Mean Street) را [در سال ۱۹۷۳] ساختیم، توسط برایان دی پالما دوباره به یکدیگر معرفی شدیم. با ساختن «خیابان‌های پایین شهر» و «راننده تاکسی» (Taxi Driver)، متوجه شدیم که به یک موضوع گرایش داریم، یک روان‌شناسی و یک کشمکش عاطفی در آدم‌ها، شخصیت‌ها، و در خودمان. اعتماد معینی میان ما شکل گرفت.»

اسکورسیزی ادامه می‌دهد: «به دلایل معین چندین سال در مقابل ساختن «گاو خشمگین» (Raging Bull) مقاومت کردم، اما او واقعاً اصرار داشت که فیلم خوبی برای من خواهد بود. او تنها انسان زنده‌ای است که می‌داند من از کجا آمده‌ام، در کودکی و جوانی. بنابراین کلیدواژه اعتماد، بی‌باکی و خودبینی کمتر است.»

اسکورسیزی به یاد می‌آورد: «در آن زمان بازیگر بسیار قدرتمندی بود، پس از آنکه برای «پدرخوانده ۲» (The Godfather 2) برنده اسکار شده بود. اما حتی در آن زمان، همیشه با این خطر که استودیو فیلم را از ما برباید مواجه بودیم. در آن مقطع چیزی به نام کات نهایی برای کارگردان وجود نداشت. به ناچار، بازیگر با درخواست‌های استودیو موافقت می‌کرد. این مرد حاضر نبود موافقت کند، در کنار [کارگردان] می‌ماند. و بنابراین به عنوان یک قدرت [حمایت او را] داشتم. او از من و فیلم محافظت کرد.»

اسکورسیزی می‌گوید دنیرو حتی کیفیت فیلم را مهمتر از بازیگری خودش می‌دانسته است: «او نگران گریم است و اینکه شخصیت‌ها چگونه به نظر می‌رسند، اما نه اینکه به دنبال زیبایی باشد و سعی کند با نورپردازی ویژه بهتر به نظر برسد. می‌گوید اگر دوربین پشت من است و چهره بازیگر دیگری بهتر به نظر می‌رسد، ایرادی ندارد.»

این فیلمساز دنیرو را با «لئوناردو دی‌کاپریو» مقایسه می‌کند و می‌گوید هر دوی آن‌ها از یک «بی‌باکی مشابه» برخوردارند. دی‌کاپریو و اسکورسیزی در فیلم‌هایی چون «گرگ وال استریت» (Wolf of Wall Street) و اخیراً «قاتلین ماه گل» همکاری کرده‌اند.

اسکورسیزی در مورد دی‌کاپریو می‌گوید:‌ «متوجه شدم که درکی مشابه با درکی که میان من و باب [دنیرو] وجود داشت داریم. بی‌باکی مشابهی داریم، اراده‌ای برای آزمودن، و نهایتاً یک اعتماد بسیار بسیار قدرتمند. یکدیگر را به جلو هدایت کردیم. یک موهبت است.»

اسکورسیزی پیش‌تر فاش کرده بود که دنیرو پیشنهاد بازی در «دارودسته‌های نیویورکی» (Gangs of New York) و «رفتگان» (The Departed) را رد کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید