news-background
news-background

انتقاد جسیکا لنگ از فیلم‌های ابرقهرمانی: هنر را قربانی سود بیشتر کرده‌اند

لنگ دو جایزه اسکار در کارنامه دارد.

«جسیکا لنگ» بازیگر برنده اسکار در مصاحبه جدیدی با «تلگراف» از فیلم‌های ابرقهرمانی و مسیری که صنعت سرگرمی در چند سال اخیر طی کرده انتقاد می‌کند و می‌گوید به بازنشستگی می‌اندیشد.

لنگ می‌گوید: «خلاقیت امروز نسبت به سود شرکت‌ها در درجه دوم اهمیت است. تأکید روی هنر یا هنرمند و قصه‌گویی نیست. این راضی کردن سهام‌داران است که اهمیت پیدا کرده. این [ارزش] هنرمند و هنر فیلمسازی را تقلیل می‌دهد.»

لنگ که پس از بازسازی «کینگ کنگ» (King Kong) در سال ۱۹۷۶ با فیلمسازانی چون «سیدنی پولاک»، «مارتین اسکورسیزی» و «باب فاسی» همکاری کرده، در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید میلی به دیدن «۹۰ درصد» از آثار معاصر ندارد.

او از «فیلم‌های چندگانه کامیک-بوکی بزرگ»، «تدوین دیوانه‌وار» و سن‌گرایی در هالیوود انتقاد می‌کند و می‌گوید: «آن‌ها هنری را قربانی کرده‌اند که ما در خلقش مشارکت می‌کردیم... به خاطر سود. نمی‌دانم آیا به خاطر این است که فیلمسازان فکر می‌کنند دیگر نمی‌توانند توجه مخاطب را جلب کنند یا نه... آن نوع فیلمسازی من را دیوانه می‌کند.»

این است که لنگ به کناره‌گیری از صحنه فکر می‌کند:‌ «شک ندارم که اصلاً دلشان برای من تنگ نخواهد شد.»

لنگ در سال‌های اخیر دو جایزه امی برای سریال «داستان ترسناک آمریکایی» (American Horror Story) و یک نامزدی برای سریال «عداوت» (Feud) دریافت کرده و در اقتباس سینمایی از «راه دراز روز به شب» (Long Day's Journey into Night) «یوجین اونیل» دیده خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید