news-background
news-background

کارگردان Doctor Strange می‌گوید Barbie شایسته اسکار بهترین فیلم است

«اسکات دریکسون» فیلم «باربی» را لایق اسکار بهترین فیلم می‌داند.

فیلم «باربی» (Barbie) به کارگردانی «گرتا گرویگ» بیش از ۱.۴ میلیارد دلار فروخت و نقدهای مثبتی دریافت کرد. نامزدی اسکار این فیلم پرستاره در بخش‌هایی چون بهترین بازیگر زن و مرد، بهترین فیلمنامه، بهترین گریم و بهترین کارگردانی دور از انتظار نیست اما آیا «باربی» سزاوار دریافت اسکار بهترین فیلم است؟

«اسکات دریکسون» کارگردان «دکتر استرنج» (Doctor Strange) اخیراً در پادکست «دیسکورس» فاش کرده که علاقه زیادی به «باربی» دارد: «فکر می‌کنم «باربی» بهترین فیلمی است که امسال دیده‌ام – البته شاید این‌طور نباشد؛ فیلم ترسناکی به نام «وقتی شیطان کمین می‌کند»‌ (When Evil Lurks) را در جشنواره فنتستیک فست دیده‌ام، اما «باربی» و این فیلم ترسناک از نظر من بهترین فیلم‌های سال بودند، فیلم‌هایی که تفاوت زیادی با هم دارند.»

او اضافه می‌کند که «باربی» نمونه بسیار خوبی از فیلم‌های تجاری است که می‌تواند به یک اثر هنری تبدیل شود: «فیلم «باربی» نمونه خوبی از یک محتوای تجاری است که با آن به شکلی واقعاً نبوغ‌آمیز برخورد شد. از هر نظر فیلم فوق‌العاده‌ای است. فکر می‌کنم باید برنده اسکار بهترین فیلم شود؛ نویسندگی بسیار زیرکانه و هوشمندانه و ساختارشکنانه است، بازیگری شگفت‌آور و بسیار سرگرم‌کننده است، جلوه‌های بصری آن هنرمندانه است، سبک آن، فیلم بی‌نظیری است.»

فیلم گرویگ با همه این ستایش‌ها منتقدین زیادی نیز داشت. «کلی رایکارد» کارگردان «اولین گاو» (First Cow) در مصاحبه با روزنامه «هلسینگین سانومات» فنلاند درباره رویداد «باربنهایمر» گفته بود: «این فیلم‌ها بخشی از یک دستگاه تبلیغاتی بزرگ‌اند، اما به عنوان هنر فروخته می‌شوند. و از همه این اتفاقات تجلیل می‌شود. به عنوان یک فیلمساز، می‌خواهم بدانم که چه تأثیری روی انتظار مردم در آینده خواهد داشت.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۵ مهر ۱۴۰۲ ۲۲:۳۹

روح تک تک کارگردانهای مرده زنده تاریخ هالیوود لرزید

نمایش اسپویل
۱۵ مهر ۱۴۰۲ ۲۱:۰۱

آشغال ترین فیلمی که امسال دیدم. این اگه اسکار بگیره دیگه اسکار نگاه نمیکنم

نمایش اسپویل