news-background
news-background

فیلم Jawan شاهرخ خان با عبور از Pathaan پرفروش‌ترین فیلم بالیوودی سال شد

«سرباز» پرفروش‌ترین فیلم بالیوودی سال شد.

«شاهرخ خان» با «سرباز» (Jawan) رکورد فیلم دیگر خودش «پاتان» (Pathaan) را به عنوان پرفروش‌ترین عنوان سینمایی سال ۲۰۲۳ شکست.

این ستاره بالیوود در «سرباز» دو نقش پدر و پسری را بایز کرده که در تلاش است فساد را در جامعه هند ریشه‌کن کند. این فیلم ۷ سپتامبر اکران شد و رکورد فروش روز افتتاحیه بالیوود را شکست.

«سرباز» با ۱۲۹ میلیون دلار رکورد ۱۲۶ میلیون دلاری «پاتان» که در ماه ژانویه اکران شد را شکسته است. رتبه سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های هندی سال به «شورش ۲» (Gadar 2) با ۸۳ میلیون دلار، و پس از آن «زندانبان» (Jailer) با ۷۸.۲ میلیون دلار و «داستان عشق راکی و رانی» (Rocky Aur Rani Kii Prem Kahaani) با ۴۲.۸ میلیون دلار اختصاص دارد.

در تاریخ سینمای هند، فیلم «سرباز» و «پاتان» رتبه‌های پنجم و ششم را اشغال کرده‌اند. «دنگل» (Dangal) با بازی «عامر خان» که در سال ۲۰۱۶ عرضه شد با ۲۴۴ میلیون دلار در رده اول است. این فیلم ۱۹۰ میلیون دلار تنها در بازار چین بلیت‌فروشی کرده است. «باهوبالی ۲: فرجام» (Baahubali 2: The Conclusion) با ۲۱۹ میلیون دلار، «ررر» (RRR) با ۱۵۹ میلیون دلار، و «کی.جی.اف: بخش ۲» (K.G.F: Chapter 2) با ۱۵۱ میلیون دلار در رتبه‌های بعدی پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ هند قرار دارند.

آخر هفته گذشته در بازارهای جهانی فیلم انیمیشن «گشت پنجه‌ای ۲» (Paw Patrol: The Mighty Movie) اکران شد و از ۴۶ میلیون دلار گذر کرد. این فیلم در ۴۳ کشور فروش بیش از بیست و سه میلیون دلاری را ثبت کرده است.

پرفروش‌ترین بازارهای خارجی «گشت پنجه‌ای ۲» در این آخر هفته چین با ۵.۳ میلیون دلار، مکزیک با ۲.۸ ملیون دلار، آلمان با ۲.۴ میلیون دلار، ایتالیا با ۸۰۰ هزار دلار و جمهوری چک با ۷۰۰ هزار دلار بودند. این فیلم در استرالیا ۱ میلیون دلار و در نیوزلند ۴۸۰ هزار دلار دیگر بلیت‌فروشی کرده است.

فیلم «خالق» (The Creator) دیزنی و نیوریجنسی در سراسر دنیا به فروش ۳۲.۳ میلیون دلاری رسیده است. این فیلم که با بودجه ۸۰ میلیون دلاری ساخته شده در بریتانیا ۲.۸ میلیون دلار، در فرانسه ۲ میلیون دلار، در آلمان ۱.۱ میلیون دلار، در استرالیا ۱ میلیون دلار و در مکزیک ۸۰۰ هزار دلار فروش کرده است.

«اره ۱۰» (Saw X) در پایان هفته اول اکران به افتتاحیه جهانی ۲۹.۳ میلیون دلاری رسیده است. پرفروش‌ترین بازار خارجی این دنباله مکزیک با ۲.۳۶ میلیون دلار و به دنبال آن بریتانیا با بیش از ۲ میلیون دلار بودند.

«راهبه ۲» (The Nun II) در سراسر دنیا به ۲۳۱.۲ میلیون دلار رسیده در حالی که بیشترین فروش خارجی را در مکزیک با ۲۰.۷ میلیون دلار، و در پی آن برزیل با ۹.۷ میلیون دلار، اندونزی با ۹.۱ میلیون دلار، بریتانیا با ۷.۳ میلیون دلار و ایتالیا با ۷.۱ میلیون دلار ثبت کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید