news-background
news-background

اسکورسیزی: برادران وارنر چندگانه Departed را می‌خواست؛ The Aviator را به اجبار ساختم

برادران وارنر مایل به تولید دنباله «رفتگان» بوده‌اند.

«مارتین اسکورسیزی» در مصاحبه با «جی‌کیو» فاش کرده است که استودیوی برادران وارنر از اینکه او پیشنهاد تولید دنباله‌های «رفتگان» (Departed) را نپذیرفته «بسیار ناراحت» شده‌اند.

در این فیلم «لئوناردو دی‌کاپریو» نقش یک مأمور پلیس و «مت دیمون» نقش یک خلافکار اهل بوستون را بازی کرده‌اند که در تشکیلات یکدیگر نفوذ می‌کنند. آن فیلم با مرگ شخصیت‌های اصلی به پایان رسید اما برادران وارنر برای تولید دنباله‌های بیشتر تمایل داشته است.

اسکورسیزی می‌گوید مخاطبین در اکران‌های آزمایشی از همین کات و مرگ هر دو شخصیت استقبال کرده بودند: «چیزی که می‌خواستند یک چندگانه بود. مسئله اخلاقی زنده ماندن یا مردن یک شخصیت مطرح نشد. اما بعد مدیران استودیو [اکران آزمایشی] را ترک کردند در حالی که خیلی ناراحت بودند، چون آن کات از فیلم را نمی‌خواستند. چندگانه می‌خواستند. معنایش این بود: من دیگر اینجا کار نمی‌کنم.»

اسکورسیزی پس از «رفتگان» برای سومین بار به قطع همکاری با استودیوهای هالیوود می‌اندیشیده است. فیلم اول «دارودسته‌های نیویورکی» (Gangs of New York) به تهیه‌کنندگی «هاروی واینستین» بود که با دخالت‌هایش در مرحله تدوین شناخته می‌شد. واینستین حدود یک ساعت از آن فیلم را حذف کرده است.

اسکورسیزی به «جی‌کیو» می‌گوید: «متوجه شدم که اگر بخواهم به آن شکل فیلم بسازم دیگر نمی‌توانم کار کنم. اگر باید فقط به آن شکل فیلم می‌ساختم، باید فیلمسازی را رها می‌کردم. چون نتیجه راضی‌کننده نبود. در مقاطعی بسیار سخت شد، و نمی‌توانستم تحمل کنم. ممکن بود بمیرم. و بنابراین واقعاً تصمیم گرفتم که دیگر کافی است.»

کمپانی میرامکس واینستین فیلم «هوانورد» (The Aviator) اسکورسیزی را نیز تولید کرد، پروژه‌ای که فیلمساز «مخالف» ساخته شدنش بود: «جلسه‌ای برگزار شد و به اجبار در آن موقعیت قرار گرفتم. همان‌طور که می‌گویند، تا آن زمان باردار شده بودم. و امکان نداشت خودم را از آن موقعیت خارج کنم. اما فیلمبرداری خوب پیش رفت، تدوین تا چند هفته آخر خوب پیش رفت. و بعد آمدند و کارهایی کردند که به نظر من بسیار گستاخانه بود.»

«رفتگان» در سراسر دنیا پرفروش شد و نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار فروخت. آن فیلم برنده اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برای اسکورسیزی شد.

اسکورسیزی می‌گوید: «همیشه دوست داشتم نامزد اسکار شوم... [اما] وقتی با «گاو خشمگین» (Raging Bull) نامزدی اسکار را به دست نیاوردم، متوجه شدم که این سرنوشت من نیست. اما همیشه گفته‌ام: فقط آرام باشید و فیلم بسازید. نباید برای جایزه فیلم ساخت. بی‌تردید خوشحال می‌شدم، اما که چه؟ منظورم این است که باید به فیلم ساختن ادامه می‌دادم.»

«قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) تازه‌ترین ساخته اسکورسیزی برای اپل و پارامونت با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری است. این فیلم از ۲۰ اکتبر در سالن‌های سینما اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید