news-background
news-background

باکس آفیس: فیلم Oppenheimer از ۹۰۰ میلیون دلار عبور کرد؛ افتتاحیه A Haunting in Venice؛ فیلم Exorcist: Believer به دنبال رکوردشکنی

به‌روزرسانی یکشنبه: «جن‌زدگی در ونیز» (A Haunting in Venice) در افتتاحیه رقابت فشرده‌ای با فیلم «راهبه ۲» (The Nun II) داشت اما موفق به رسیدن به رتبه اول فروش در آمریکای شمالی نشد. «راهبه ۲» به فروش آخر هفته ۱۴.۷ میلیون دلاری رسید و رتبه اول را تصاحب کرد در حالی که «جن‌زدگی در ونیز» فروش ۱۴.۵ میلیون دلاری را ثبت کرد و در رده دوم قرار گرفت.

فروش «جن‌زدگی در ونیز» در سراسر دنیا به ۳۷.۲ میلیون دلاری می‌رسد. پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی این فیلم تا یکشنبه بریتانیا با ۲.۶ میلیون دلار، چین با ۲.۴ میلیون دلار، ایتالیا با ۲.۱ میلیون دلار، فرانسه با ۱.۷ میلیون دلار، اسپانیا با ۱.۲ میلیون دلار، کره با ۱ میلیون دلار، ژاپن با ۹۰۰ هزار دلار، آلمان با ۸۰۰ هزار دلار، مکزیک با ۷۰۰ هزار دلار و استرالیا با ۷۰۰ هزار دلار بودند.

فیلم «راهبه ۲» در دومین هفته اکران به فروش جهانی ۱۵۸.۸ میلیون دلاری رسیده است. این دنباله هنوز در آلمان، کره و ژاپن اکران نشده اما در مکزیک ۱۴.۹ میلیون دلار، در اندونزی ۷.۶ میلیون دلار، در برزیل ۷.۲ میلیون دلار، در ایتالیا ۵.۵ میلیون دلار و در بریتانیا ۴.۹ میلیون دلار فروخته است.

«تسویه‌گر ۳» (The Equalizer 3) با بازی «دنزل واشینگتن» پس از فروش آخر هفته ۷.۲ میلیون دلاری به ۷۴ میلیون دلاری در ایالات متحده و کانادا و ۱۳۳ میلیون دلار در سراسر دنیا نزدیک شد و فیلم «ازدواج یونانی پرریخت‌وپاش من ۳» (My Big Fat Greek Wedding 3) با ۴.۷ میلیون دلار در هفته دوم به رتبه چهارم رسید. پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی «تسویه‌گر ۳» تا امروز بریتانیا با ۷.۹ میلیون دلار، آلمان با ۵.۷ میلیون دلار، فرانسه با ۵.۶ میلیون دلار، استرالیا با ۴.۹ میلیون دلار و عربستان سعودی با ۴ میلیون دلار بودند.

«سرباز» (Jawan) با بازی «شاهرخ خان» در دومین هفته اکران از فروش ۱۲ میلیون دلاری در آمریکا عبور کرد. این فیلم پایین‌تر از «باربی» (Barbie) ایستاد که در نهمین هفته اکران فروش داخلی ۶۲۶ میلیون دلاری را پشت سر گذاشت اما به دومین فیلم ۱۰۰ میلیون دلاری «شاهرخ خان» در سال ۲۰۲۳ بدل شده است. «گرن توریزمو» (Gran Turismo) سونی در چهارمین هفته اکران به فروش داخلی ۴۰ میلیون دلاری نزدیک شده است.

«باربی» این هفته با گذر از فروش داخلی ۶۲۳ میلیون دلاری «انتقام‌جویان» (The Avengers) مارول به یازدهمین فیلم پرفروش تاریخ آمریکا لقب گرفت. این فیلم برای راهیابی به فهرست ۱۰ فیلم پرفروش تاریخ آمریکا باید از ۶۵۳ میلیون دلار «دنیای ژوارسیک» (Jurassic World) عبور کند. «تایتانیک» (Titanic) با ۶۷۴ میلیون دلار در رده نهم، «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» (Avengers: Infinity War) با ۶۷۸ میلیون دلار در رده هشتم، و «آواتار: راه آب» (Avatar: The Way of Water) با ۶۸۴ میلیون دلار در رده هفتم قرار دارند. «باربی» در نهمین هفته اکران با ۱.۴ میلیارد دلار چهاردهمین فیلم پرفروش تاریخ در سراسر دنیا و پرفروش‌ترین فیلم سال است.

«اوپنهایمر» (Oppenheimer) یونیورسال و «کریستفر نولان» این هفته با ۹۱۲ میلیون دلار به پرفروش‌ترین فیلم بیوگرافی تاریخ سینما بدل شد. پرفروش‌ترین بازارهای خارجی این فیلم تا جمعه بریتانیا با ۷۲.۶ میلیون دلار، چین با ۵۰ میلیون دلار، آلمان با ۴۷.۵ میلیون دلار، فرانسه با ۴۱.۳ میلیون دلار، و استرالیا با ۲۶.۲ میلیون دلار بوده‌اند. یونیورسال به لطف این فیلم به دومین استودیوی ۴ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۳ تبدیل شده است.

«اوپنهایمر» در حال حاضر یازدهمین فیلم پرفروش تاریخ یونیورسال است. پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی «اوپنهایمر»‌ تا امروز بریتانیا با ۷۳ میلیون دلار، چین با ۵۴ میلیون دلار، آلمان با ۴۸ میلیون دلار، فرانسه با ۴۱.۶ میلیون دلار و ایتالیا با ۲۶.۸ میلیون دلار بوده‌اند.

 

به‌روزرسانی شنبه: این آخر هفته به دلایل مختلف از جمله اعتصاب اتحادیه‌های بازیگران و نویسندگان هالیوود، نزدیک شدن فصل پاییز و به تأخیر افتادن بلاکباسترهای به سال آینده با ۶۲.۵ میلیون دلار دومین آخر هفته بی‌رونق سال شد. سال گذشته در این آخر هفته فیلم «زن شاه» (The Woman King) «وایولا دیویس» اکران شد اما تمامی فیلم‌ها ۵۱.۴ میلیون دلار فروختند و حتی آخر هفته بدتری نسبت به امسال رقم زدند.

فیلم «جن‌زدگی در ونیز» (A Haunting in Venice) همچنان به دنبال فروش آخر هفته ۱۴-۱۵ میلیون دلاری در هفته اول است. این فیلم از مخاطبین نمره B «سینمااسکور» و امتیاز ۷۳ درصد «پست‌ترک» دریافت کرده و ۴۸ درصد از خریداران بلیت دیدن فیلم را توصیه می‌کنند. حدود ۵۲ درصد از مخاطبین این دنباله مرد، ۳۶ درصد ۲۵ تا ۳۴ ساله و ۲۸ درصد بالاتر از ۴۵ ساله‌اند. مخاطبین اروپایی تبار ۵۳ درصد از خریداران بلیت را تشکیل داده‌اند در حالی که ۱۸ درصد لاتین تبار، ۹ درصد آفریقایی تبار و ۱۴ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند.

به‌روزرسانی جمعه: فیلم «جن‌زدگی در ونیز» (A Haunting in Venice) استودیوهای دیزنی و قرن بیستم در افتتاحیه داخلی به دنبال فروش ۱۴ میلیون دلاری است. این فیلم کمی پرفروش‌تر از «مرگ روی نیل» (Death on the Nile) با افتتاحیه ۱۲.۸ میلیون دلاری است اما فاصله زیادی با فروش ۲۸.۶ میلیون دلاری «قطار سریع‌السیر شرق» (Murder on the Orient Express) در سال ۲۰۱۷ دارد.

این فیلم بنا بر گزارش «رلیش‌میکس» در شبکه‌های اجتماعی سروصدای زیادی به پا نکرده و بازدیدهای ویدیویی و تمامی دنبال‌کنندگانش در یوتیوب، فیسبوک، ایکس، اینستاگرام و تیک‌تام به ۷۹.۱ میلیون می‌رسد که ۵۹ درصد کاهش را نسبت میانگین ژانر وحشت نشان می‌دهد. امتیاز «جن‌زدگی در ونیز» در «راتن تومیتوز» به ۷۷ درصد رسیده در حالی که «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» و «مرگ روی نیل» امتیاز ۶۱ درصد را ثبت کردند.

«جن‌زدگی در ونیز» برای غلبه بر «راهبه ۲» (The Nun II) که ۱۲.۸ میلیون دلار در هفته دوم فروش خواهد کرد به اندازه کافی بلیت‌فروشی کرده است. قسمت دوم «راهبه» نسبت به افتتاحیه ۶۱ درصد کاهش فروش را ثبت کرده و پس از ده روز به ۵۴.۵ میلیون رسیده است.

«تسویه‌گر ۳» (The Equalizer 3) در سومین هفته اکران فروش سه روزه ۷.۳ میلیون دلاری را ثبت می‌کند و با ۷۳.۷ میلیون دلار جایگاه سوم جدول آمریکای شمالی را به تصرف درمی‌آورد. فیلم «ازدواج یونانی پرریخت‌وپاش من ۳» (My Big Fat Greek Wedding 3) در دومین هفته اکران به دنبال فروش ۴ میلیون دلاری است و به ۱۸ میلیون دلار پس از ده روز نزدیک خواهد شد.

«باربی» (Barbie) برادران وارنر به کارگردانی «گرتا گرویگ» در نهمین هفته اکران فروش سه روزه ۳.۶ میلیون دلاری را به ثبت می‌رساند و با کاهش ۳۷ درصدی نسبت به هفته گذشته از فروش داخلی ۶۲۵ میلیون دلاری عبور می‌کند.

فیلم «اوپنهایمر» (Oppenheimer) در نهمین هفته اکران از فروش جهانی ۹۰۰ میلیون دلاری عبور کرد و بالاتر از «رپسودی بوهمی» (Bohemian Rhapsody) پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در ژانر بیوگرافی تبدیل شد. نولان به لطف این فیلم با بازی «کیلین مورفی» سومین کارگردان پرفروش تاریخ آمریکا پس از «استیون اسپیلبرگ» و «جیمز کامرو» است.

فیلم «جن‌گیر: مؤمن» (The Exorcist: Believer) استودیوی بلوم‌هوس و یونیورسال به دنبال افتتاحیه بیش از ۳۰ میلیون دلاری خواهد بود. این فیلم که رده سنی بزرگسال (R) دریافت کرده، برای اینکه با فیلم کنسرت «تیلور سوییفت» (Taylor Swift: Eras Tour) رقابت نکند به ۶ اکتبر موکول شده است. فیلم سوییفت بیش از ۶۵ میلیون دلار بلیت پیش‌فروش کرده و به دنبال افتتاحیه بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری است. افتتاحیه ۳۰ میلیون دلاری «مؤمن» فیلم با «جیغ» (Scream) سال ۲۰۲۲ استودیوی پارامونت قابل مقایسه است.

حتی در صورتی که افتتاحیه ۲۰ میلیون دلاری برای «مؤمن» ثبت شود، رکورد افتتاحیه چندگانه «جن‌گیر» شکسته خواهد شد. قسمت اول این فیلم در سال ۱۹۷۳ اگرچه از فروش جهانی ۲۳۳ میلیون دلایر عبور کرد اما در آن زمان فروش هفته اول گزارش نمی‌شد. قسمت سوم در سال ۱۹۹۰ به فروش ۹.۳ میلیون دلاری رسید و تا امروز رکورددار است. یونیورسال چندگانه «جن‌گیر» را با قراردادی ۴۰۰ میلیون دلاری خریداری کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید