news-background
news-background

تیم برتون: استفاده از Batman و Superman من در فیلم The Flash یک «اختلاس فرهنگی» است

برتون به‌شدت از احیای شخصیت‌های فیلم او برای «فلش» انتقاد کرد.

«تیم برتون» در مصاحبه با جشنواره فیلم لندن استفاده از شخصیت‌های «بتمن» (Batman) و «سوپرمن» فیلم‌هایش در «فلش» (The Flash) به شدت انتقاد کرده است. «فلش» به کارگردانی «اندی موسکی‌یتی» آرژانتینی و بازی «ازرا میلر» از حمایت «جیمز گان» مدیر استودیوی دی‌سی، «دیوید زاسلاو» مدیر کمپانی برادران وارنر دیسکاوری و حتی «تام کروز» برخوردار بود اما یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تجاری تاریخ دی‌سی را رقم زد در حالی که چند شخصیت «بتمن» با بازی «مایکل کیتون» و «سوپرمن» با بازی «نیکلاس کیج» را احیا کرده بود. برتون قرار بود فیلم «سوپرمن زنده می‌ماند» (Superman Lives) را در اواخر دهه ۱۹۹۰ با بازی کیج بسازد اما آن فیلم هرگز ساخته نشد.

برتون فقط سه هفته تا شروع فیلمبرداری «سوپرمن» با بازی کیج فاصله داشت. او در پاسخ به این پرسش که آیا حسرت ساختن این فیلم را می‌خورد یا نه می‌گوید: «نه، هیچ حسرتی نمی‌خورم. حرف من این است: وقتی آن مدت طولانی روی پروژه‌ای کار کنید و ساخته نشود، تأثیرش تا آخر عمر از بین نمی‌رود. چون درباره بعضی چیزها ذوق‌زده می‌شوید، و هر اتفاق ماجراجویی ناشناخته‌ای است، و هنوز به حقیقت تبدیل نشده. اما یکی از آن تجاربی است که هرگز ذره‌ای رهایتان نمی‌کند.

این فیلمساز می‌گوید که برادران وارنر با استفاده از کیج و کیتون او در «فلش» مرتکب یک «اختلاس فرهنگی» شده است: «می‌توانند هرچه ساخته‌ای را بردارند، بتمن یا هرچه و از آن اختلاس فرهنگی کنند، یا هرچه که مایلید اسمش را بگذارید. هرچند برده دیزنی یا برادران وارنر هستید، می‌توانند هرکاری که می‌خواهند بکنند. بنابراین در آخرین سال‌های عمرم، در شورشی آرام علیه همه این مسائل به سر می‌برم.»

برتون در بخش دیگری از مصاحبه به این پرسش پاسخ می‌دهد که آیا رفتارهای عجیبش باعث شده بود دیزنی پس از فیلم کوتاه «وینسنت» (Vincent) در سال ۱۹۸۲ به همکاری بی‌علاقه شود یا نه: «در آنجا فیلم «وینسنت» و «فرانکنوینی» (Frankenweenie) را ساختم، و بله، تمدید نکردند – قراردادی نداشتم – و در آن زمان بود که به برادران وارنر رفتم و «ماجراجویی بزرگ پی-وی» (Pee-wee’s Big Adventure) را ساختم.» او اضافه می‌کند: «در آن مقطع آخرین میخ بر تابوت من بود. سال‌ها بعد تابوتم از زیر خاک بیرون کشیده شد، و بعد دوباره میخ کوبیده شد و به سر جایش برگشت. مثل یک خون‌آشام هستم. بارها مرا کشته‌اند و زنده کرده‌اند.»

برتون پیش از آغاز اعتصاب بازیگران هالیوود تنها دو روز تا پایان فیلمبرداری «بیتل‌جوس ۲» (Beetlejuice 2) فاصله داشت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید