news-background
news-background

نگرانی کیرا نایتلی از ظهور هوش مصنوعی: بازیگر Pirates of the Caribbean کپی‌رایت چهره‌اش را ثبت می‌کند

نایتلی مانع تکثیر غیرقانونی چهره‌اش خواهد شد.

«کیرا نایتلی» بازیگر بریتانیایی فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» (The Pirates of the Caribbean) و «تاوان» (Atonement) فاش کرده است که کپی‌رایت چهره‌اش را با افزایش نگرانی‌ها پیرامون هوش مصنوعی ثبت می‌کند تا مانع کپی‌برداری از ظاهرش شود.

این بازیگر ۳۸ ساله توضیح می‌دهد که نگران ظهور هوش مصنوعی است و به این نتیجه رسیده که باید برای محافظت از خودش و چهره‌اش قدمی بردارد. او می‌گوید:‌ «در حال حاضر نگرانی بازیگران درباره صداست، و سعی می‌کنند از صنعت صداپیشگی محافظت کنند. نمی‌دانم به کجا رسیده اما می‌دانم که در حال مذاکره‌اند.»

نایتلی به «دیلی تلگراف» می‌گوید: «اما تصور می‌کنم حق با شما باشد، گام بعدی کپی‌رایت چهره‌ام است. هوش مصنوعی پتانسیل این را دارد که فاجعه‌بار شود – امیدوارم که دولت‌ها بیایند و قوانینی تنظیم کنند.»

او علاوه بر این خواستار اصلاح اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می‌شود و اعتراف می‌کند که اینستاگرام را «هراس‌انگیز» می‌داند. او می‌گوید نگران است که این پلتفرم به دختران هشت و چهار ساله‌اش دلایلا و ادی در نوجوانی آسیب بزند.

نایتلی می‌گوید: «یکی از هواداران بزرگ تنظیم مقررات اینترنت هستم. صد در صد. قوانین شبکه‌های اجتماعی باید اصلاح شوند. در این شبکه‌های اجتماعی نیستنم، اما دو دختر دارم و این هراس‌انگیز است – دوست دارم با استفاده از آن فضا بتوانند ارتباط برقرار کنند و خلاق باشند اما به شکلی امن.»

او در پاسخ به این پرسش که چه زمانی به آن‌ها اجازه دسترسی به شبکه‌های اجتماعی را می‌دهد می‌گوید: «۲۵ سالگی. به نظر من اینکه از آن‌ها محافظت نمی‌شود مسخره است، در هر جای دیگری از آن‌ها محافظت می‌کنیم، چرا در فضای آنلاین نکنیم؟»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۳ شهریور ۱۴۰۲ ۲۱:۰۵

کاملا منطقی!

نمایش اسپویل