news-background
news-background

جیک جیلنهال می‌گوید ارجاع به شکست تجاری فیلم Prince of Persia بدون تأیید او به کتاب جدیدش اضافه شده است

جیلنهال به تازگی اولین کتابش را منتشر کرده است.

«جیک جیلنهال» کتاب کودکانه خود که اولین اثرش در مقام نویسنده است را به تازگی منتشر کرده. این کتاب با عنوان «جامعه مخفی خاله‌ها و عموها» (The Secret Society of Aunts and Uncles) ارجاع غیرمنتظره‌ای می‌دهد به شکست تجاری فیلم «شاهزاده ایران: شن‌های زمان» (Prince of Persia: The Sands of Time) که در سال ۲۰۱۰ اکران شد. جیلنهال می‌گوید نگارگر کتاب در لحظات آخر این ارجاع را بدون هماهنگی با او به کتاب اضافه کرده است.

داستان این کتاب که با همکاری «گرتا کاروسو» نوشته شده درباره یک پسر رقصنده ۱۰ ساله است. جیلنهال در مصاحبه با «اینترتینمنت ویکلی» می‌گوید ارجاع به «شاهزاده ایران» در لحظه‌ای که پسر سعی دارد مقابل یک جمع برقصد و موفق نمی‌شود توسط «دن سانتات» نگارگر به کتاب اضافه شده است. در این بخش از کتاب یک اسکلت مجله‌ای تبلیغاتی برای نمایشی با عنوان «ایرانی‌ها» (The Persians) در دست دارد. قهرمان داستان «شاهزاده ایران» اغلب با اسکلت‌ها می‌جنگد.

جیلنهال می‌گوید: «کار «دن سانات» بود. او پیش از چاپ آن را در کتاب گنجاند، اما من تأییدش نکرده بودم. نمی‌دانم از کجا آمد.» او ادامه می‌دهد این نگارگر گاهی چنین شوخی‌هایی می‌کند و حتی نام من را در پشت کتاب به غلط نوشته است.

فیلم «شاهزاده ایران: شن‌های زمان» به خاطر انتخاب یک بازیگر آمریکایی به جای یک ایرانی تبار با انتقاد روبرو شد. جیلنهال در سال ۲۰۱۹ به «یاهو» گفته بود: «فکر می‌کنم از آن فیلم درس‌های زیادی آموختم و فهمیدم که باید در مورد نقش‌هایی که انتخاب می‌کنم بسیار دقیق باشم و علت انتخاب برایم روشن باشد. اما احتمالاً اشتباه هم خواهید کرد و با خود می‌گویید: «این نقش مناسب من نبود» یا «آن نقش دقیقاً درخور من نبود.» چند نقش این چنینی وجود داشته‌اند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید