news-background
news-background

بیل مار می‌گوید نویسندگان در «زمان اشتباهی» اعتصاب کردند: هیچ‌کس متوجه تغییری در تلویزیون نشده است

کمدین آمریکایی می‌گوید نویسندگان در بد برهه‌ای اعتصاب کرده‌اند.

«بیل مار» در مصاحبه با «جیم گفیگان» کمدین آمریکایی در پادکست «رندوم کلاب» از «زمان اشتباه» اعتصاب نویسندگان هالیوود انتقاد کرده است. گفیگان می‌گوید این اعتصاب ممکن است برنامه‌های شبانه آمریکا را برای همیشه از بین ببرد.

مجری «بی‌درنگ با بیل مار» (Real Time) پاسخ می‌دهد: «آن‌ها درخواست‌های زیادی دارند که ابلهانه است. آنچه من درباره فلسفه اعتصاب پرسش‌برانگیز یافته‌ام این است که به نظر می‌رسد از اعتصاب سال ۲۰۰۷ مسیر درازی منحرف شده‌اند و معتقدند که معیشت را به نویسنده بدهکارید، در حالی که چنین نیست. این صنعت نمایش است. این بازی برد و باخت دارد.»

اعتصاب اتحادیه نویسندگان از ابتدای ماه مه آغاز شده و تمامی برنامه‌های گفت‌وگو محور شبانه را تعطیل کرده است. مار در ادامه می‌گوید با این درخواست نویسندگان که پلتفرم‌های استریم باید آمار بینندگان را به صورت شفاف منتشر کنند موافق است.

او ادامه می‌دهد: «نویسندگان برنامه‌ام را درک می‌کنم. دوستشان دارم. خودم یکی از نویسندگان هستم. اما جنبه مهم دیگری هم دارد. در این دنیای دو-حزبی جایی که یا در این اردو هستید یا اردوی مقابل، حد وسطی وجود ندارد، بسیاری از افراد پول زیادی به دست نمی‌آورند و صدمه می‌بینند. یا با اعتصاب موافقید و آن بیرون احساس می‌کنید [ارنستو] چه گوارای لعنتی هستید، مثل «سزار چاوز» [رهبر اتحادیه کارگردان آمریکا] که اعتصاب [کشاورزان در دهه ۱۹۷۰] را رهبری کرد – یا در کنار [دونالد] ترامپ هستید. هیچ فرقی ندارد – فقط اردو وجود دارد. اما پیچیده‌تر از آن است.»

برادران وارنر دیسکاوری این هفته اعلام کرد که اعتصاب نویسندگان و بازیگران هالیوود و در نتیجه آن توقف فیلمبرداری پروژه‌ها نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار زیان مالی برای این کمپانی به بار آورده است.

مار می‌گوید پلتفرم‌های استریم دلیلی برای مذاکره نمی‌بینند چرا که به اندازه کافی محصول برای عرضه ذخیره کرده‌اند: «[نویسندگان] در وقت اشتباهی اعتصاب کردند؛ هیچ اهرم فشاری ندارند. کسانی که اخیراً تلویزیون تماشا کرده‌اند متوجه تغییری شده‌اند؟»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید