news-background
news-background

مصائب ویلیام فریدکین برای کارگردانی آخرین فیلمش Caine Mutiny Court-Martial از زبان تدوینگر در جشنواره ونیز: دل تورو «کارگردان پشتیبان» شد تا فریدکین تحت پوشش بیمه قرار بگیرد

فیلم آخر فریدکین از شوتایم و پارامونت+ پخش خواهد شد.

آخرین پروژه «ویلیام فریدکین» فقید فیلمی تحت عنوان «محاکمه نظامی شورش کین» (The Caine Mutiny Court-Martial) است که در پنجمین روز برگزاری جشنواره ونیز هشتادم اکران می‌شود. عوامل فیلم از جمله «آنابل دان» و «دارین ناوارو» تدوینگر دقایقی پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی حضور پیدا کردند و یاد فریدکین را گرامی داشتند. فریدکین ۷ اوت امسال در ۸۷ سالگی درگذشت.

فریدکین «کیفر ساترلند» را برای نقش دریابان کوییگ در اقتباس سینمایی از رمان «محاکمه نظامی شورش کین» نوشته «هرمان ووک» برگزیده است. داستان رمان در مورد یک فرمانده نیروی دریایی است که علیه ناخدایی متزلزل شورش می‌کند. «هامفری بوگارت» در نسخه سینمایی دیگری به همین نام (The Caine Mutiny 1954) به کارگردانی «ادوارد دمیتریک» نقش‌آفرینی کرده است. «رابرت آلتمن» نیز در سال ۱۹۸۸ یک تله‌فیلم با بازی «برد دیویس» که داستانی در سال‌های جنگ جهانی دوم روایت کرد ساخته است.

دان فاش می‌کند که «گی‌یرمو دل تورو» در تولید این فیلم مشارکت کرده است. او می‌گوید فریدکین روی انتخاب ساترلند تأکید داشته: «واقعاً دلش با کیفر بود که بخشی کلیدی از تولید فیلم بود و همه‌چیز با [اضافه شدن او به پروژه] پیشرفت کرد.»

فریدکین پیش‌تر در مورد ساترلند گفته بود: «به نظر من او یکی از بهترین بازیگران آمریکاست، یکی از بازیگران خیلی خوب. همه قسمت‌های سریال «۲۴» را دیده‌ام. به نظرم عالی بود اما می‌تواند نقش‌های دشوارتری بازی کند، و این فیلم فرصتی برای او فراهم می‌کند.»

دان اضافه می‌کند که ساترلند در اولین روز فیلمبرداری ۲۰ صفحه دیالوگ را برای اولین صحنه فیلم به راحتی و در یک برداشت بازی کرده است: «[فریدکین] کارگردانی تک-برداشتی بود، اگر بیش از دو برداشت می‌شد، مشکلی وجود داشت.»

ناوارو که بیش از سه دهه سابقه همکاری با فریدکین را دارد می‌گوید این فیلمساز به دنبال داستان‌هایی بود که مرز میان «شیاطین درونی و فرشتگان بهتر ما» را روایت کند: «و همیشه به دنبال راهی بود برای نمایش ابتذال شر اما از طرفی یافتن جنبه‌های مثبت افرادی که ممکن است دوست نداشته باشید و دیدن قهرمانان و جنبه‌های تاریک‌تر ذات آن‌ها.»

ناوارو ادامه می‌دهد: «هرگز با کارگردانی که برای هر صحنه از مرحله تولید و پس از تولید مانند بیلی آماده باشد همکاری نکرده‌ام. او فقط وقتی شروع می‌کرد که فیلم را در ذهنش می‌دید.»

این تدوینگر اضافه می‌کند که اگرچه فیلمبرداری بدون برخورد به مانعی به انتها رسیده اما در اوایل فریدکین که هشتاد و چند ساله بود نمی‌توانست خودش را بیمه کند: «این یک مشکل مرسوم است و برای افراد سالخورده غیرمنصفانه؛ در هالیوود گاهی سخت می‌توان بیمه دریافت کرد.»

در نهایت با افزوده شدن یک «کارگردان پشتیبان» به پروژه که پایان فیلمبرداری را تضمین می‌کرد، فریدکین بیمه می‌شود. دان می‌گوید به کارگردان گفته است که آیا فیلمساز جوانی را می‌شناسد که به او اعتماد کند یا نه. فریدکین پس از ترش‌رویی اولیه، روز بعد تماس می‌گیرد و می‌گوید: «خیلی خوب، آدمش را پیدا کردم. خیلی خوب، عزیزم، آن مرد گی‌یرمو دل تورو است، متوجه شدی؟»

دان می‌گوید دل تورو نه تنها با اینکه مشغول فیلمبرداری «پینوکیو» (Pinocchio) برای نتفلیکس بود این درخواست را پذیرفت، بلکه هر روز به دیدن فریدکین می‌آمد و کنارش می‌نشست: «گفت [دل تورو] برای ما خوش‌یمن است.»

«جیسون کلارک»، «جیک لیسی»، «مانیکا ریموند»، «لوییس پولمن»، «جی دوپلاس»، «تام رایلی» و «لنس ردیک» دیگر بازیگران فیلم فریدکین خواهند بود. ردیک مارس امسال در ۶۱ سالگی درگذشت.

«محاکمه نظامی شورش کین» در بازارهای داخلی از شوتایم و در بازارهای بین‌المللی از پارامونت+ پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید