news-background
news-background

«عاشق شدن ضد-فمینیستی نیست»؛ احتمال حذف شخصیت شاهزاده در بازسازی Snow White هواداران را خشمگین کرد؛ حمله به ریچل زگلر، بازیگر لاتین تبار «سفید برفی» که از این فیلم «بیزار» است

بازیگر «سفید برفی» در چند مصاحبه ادعا کرده است که هوادار «سفید برفی» نیست.

«ریچل زگلر» بازیگر لاتین تبار بازسازی لایو-اکشن «سفید برفی» (Snow White) به خاطر اظهار نظر پیرامون این شخصیت کلاسیک با انتقاد هواداران روبرو شده است.

در چند روز اخیر کلیپ‌هایی از مصاحبه‌های زگلر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شدند که نشان می‌دادند این بازیگر اعتراف می‌کند هوادار «سفید برفی» نیست. انتخاب این بازیگر لاتین تبار پیش‌تر خشم گروهی دیگر را برانگیخته بود.

زگلر دسامبر سال ۲۰۲۲ در مصاحبه با «اینترتینمنت ویکلی» می‌گوید در کودکی از دیدن انیمیشن «سفید برفی» لذت نبرده است: «نسخه اصلی من را ترساند. فکر می‌کنم یک بار آن را دیدم و دیگر هرگز به سراغش نرفتم. جدی می‌گویم.»

او که در کنار «گل گدوت» بازیگر نقش «ملکه بدجنس» نشسته در این مصاحبه ادامه می‌دهد: «یک بار تماشایش کردم، و بعد به شهر بازی «دیزنی ورلد» رفتم که اسمش «ماجراجویی‌های ترسناک سفید برفی» بود. اسمی که به نظر نمی‌رسد یک کودک دوست داشته باشد. وحشت کردم، دیگر هرگز سراغی از «سفید برفی» نگرفتم.»

زگلر در مصاحبه دیگری از سپتامبر سال ۲۰۲۲ به «ورایتی» می‌گوید داستان انیمیشن «سفید برفی» به نظرش فمینیستی نبوده است: «منظورم این است که دیگر سال ۱۹۳۷ نیست.»

او اضافه می‌کند: «قرار نیست یک شاهزاده او را نجات دهد و قرار نیست رؤیای یک عشق واقعی را در سر داشته باشد. رؤیای تبدیل شدن به رهبری را در سر دارد که می‌داند می‌تواند باشد و رهبری که پدرش گفته بود می‌تواند باشد اگر بی‌باک، منصف، شجاع و راستگو باشد.»

این بازیگر ۲۲ ساله در مصاحبه دیگری با «اکسترا تی‌وی» شاهزاده فیلم انیمیشن دیزنی را «یک استاکر» می‌خواند و حتی می‌گوید صحنه‌های بازی او با «اندرو برناپ» در نقش شاهزاده ممکن است از فیلم حذف شوند: «کارتون اصلی در سال ۱۹۳۷ بیرون آمد، و کاملاً واضح است. تمرکز زیادی روی داستان عاشقانه او با مردی می‌شود که به معنای واقعی کلمه مزاحمش می‌شود. عجیب است! عجیب! بنابراین در این فیلم آن کار را نکردیم.»

زگلر ادامه می‌دهد: «رویکرد متفاوتی به آنچه که بی‌تردید بسیاری یک داستان عاشقانه می‌دانند فقط به این دلیل که یک بازیگر مرد را به این فیلم اضافه کردیم. همه صحنه‌های اندرو ممکن است حذف شوند، کسی چه می‌داند؟ هالیوود است عزیزم!»

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با نشر مجدد این کلیپ‌ها به زگلر حمله کردند. یکی از کاربران تیک‌تاک (@cosywithangie) در ویدیویی که نزدیک به ۱۰ میلیون بازدید داشته می‌گوید زنان حق دارند هر چه می‌خواهند – از جمله عشق – را دنبال کنند: «اگر بخواهی عاشق شوی، ازدواج کنی، در خانه بمانی، مهربان باشی، و خانه‌دار باشی، ضد-فمینیست نیستی. هیچ‌یک از این مسائل باعث نمی‌شود از ارزش شما به عنوان یک فرد یا یک زن کاسته شود.»

این کاربر اضافه می‌کند: «انتقاد از شاهدخت‌های دیزنی فمینیستی نیست. هر زنی یک رهبر نیست. هر زنی نمی‌خواهد یک رهبر باشد. هر زنی نمی‌خواهد یا تمایل ندارد قدرتمند باشد و این ایرادی ندارد. اینکه فکر کنی یک زن ارزش کمتری دارد اگر عاشق شود یا پیشنهاد یاری را می‌پذیرد به جای اینکه مشکلاتش را با موفقیت در موقعیت‌های مردانه حل کند فمینیستی نیست.»

کاربر دیگری در تیک‌تاک می‌گوید: «اگر این همه از فیلم اصلی متنفری، چرا می‌خواهی در بازسازی بازی کنی؟ خواهش می‌کنم منطقی باش.»

در ماه ژوئیه انتشار تصاویر پشت صحنه از فیلم که نشان می‌داد هفت کوتوله داستان به شخصیت‌های دیگری تبدیل شده‌اند با انتقاد روبرو شده بود. «پیتر دینکلیج» بازیگر سریال «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) دو سال پیش این بازسازی را زیر سؤال برده بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۳۴

کلا با این دیدگاه های احمقانه فمینیستی گند زدن به کل دنیا مخصوصا فیلم های جدید دیزنی

نمایش اسپویل