news-background
news-background

بازیگر فیلم Moana می‌گوید هالیوود هنوز تنوع نژادی را به اندازه کافی رعایت نمی‌کند؛ احساس نمی‌کنم معروف هستم

صداپیشه «موانا» می‌گوید هالیوود هنوز به اندازه کافی تنوع نژادی را رعایت نمی‌کند.

«آلیئی کراوالیو» صداپیشه و بازیگر اهل هاوایی که بیشتر با فیلم انیمیشن «موانا» (Moana) شناخته می‌شود، در مصاحبه با «یاهو» می‌گوید هالیوود هنوز به قدر کافی تنوع نژادی را رعایت نمی‌کند.

کاروالیو می‌گوید: «واقعاً احساس نمی‌کنم معروف هستم. توصیه‌های زیادی به من می‌شود، اما یاد گرفته‌ام فقط اطلاعاتی را بپذیرم که از افراد آشنا یا معتقد می‌گیرم. یاد گرفته‌ام که به توصیه هر کسی گوش ندهم.»

این بازیگر ۲۲ ساله در اقتباس تلویزیونی از «پری دریایی کوچولو» (The Little Mermaid) نقش «آریل» را بازی کرده و در سال ۲۰۲۰ فیلم «حالا همه با هم» (All Together Now) را در نتفلیکس داشته. او اخیراً برای اولین بار با «اویتا در کنسرت» (Evita in Concert) در تئاتر سلطنتی دروری لندن روی صحنه رفته است.

کاروالیو می‌گوید امیدوار است که اعتصاب اتحادیه بازیگران بحث‌های گسترده‌تری پیرامون تنوع نژادی در سینما و تلویزیون پیش بکشد: «راه درازی آمده‌ایم. امیدوارم که افراد اهل جنوب آسیا نمایندگان بیشتری داشته باشند، و البته افراد اهل هاوایی. چه در مقابل دوربین چه پشت دوربین چه در اتاق تدوین.»

کاروالیو در حالی خواستار رعایت تنوع نژادی بیشتر می‌شود که هالیوود و به ویژه دیزنی با تمرکز بر هویت جنسیتی و نژادی بازیگران و افزودن خرده‌پیرنگ‌های دگرباشانه شکست‌های تجاری متعددی چون «لایت‌یر» (Lightyear) و لایو-اکشن «پری دریایی کوچولو» را تجربه کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید